15 Reacties

één maand geleden

Echt onbeschoft, mensen hebben tegenwoordig geen manieren meer, ik ging laatst mee shoppen met mijn vriend en ik was aan het wachten bij de pas kamers. Er stond 1 stoel en er stonden/zaten 2 jongens bij die stoel een beetje te auwehoeren. Ik had ook veel last van me bekken en rug maar had ook precies het zelfde dat ik er niets van had gezegd. Ze hebben gezien dat ik zwanger ben en hebben niet aangeboden of ik even wou zitten. Ik heb ook iets schattigs mee gemaakt bij de tandarts, ik was nog niet zo super lang zwanger maar had wel een klein buikje, er waren in totaal 6 stoelen vrij waarvan 2 goeie stoelen waren. Er zaten 2 jongentjes van 12/14 op en ze stonden allebei gelijk op zodat ik op de goeie stoelen kon zitten terwijl er overal nog plek was☺️

één maand geleden

Reactie op GeestigeCactus122347

Echt onbeschoft, mensen hebben tegenwoordig geen manieren meer, ik ging laa ...
Het is echt bizar hoe onbeschoft mensen kunnen zijn. Ik was met 23 weken zwanger opgestaan voor iemand die slecht ter been was. Die vrouw wilde net gaan zitten op mijn plek en zag dat ik vanuit de hele bus niet alleen voor haar op stond, maar ook nog zwanger was. Alleen zag ik dat zij het zwaarder had dan ik. Die vrouw zei gelijk hardop: "Ben je gek, kind? Je bent zwanger en je staat op!" Toen de mensen dat hoorde, stond zowat de halve bus op. Ik vraag me soms af of die mensen wel bewust zijn van wat er om hen heen gebeurt.

één maand geleden

Heel herkenbaar, niet alleen tijdens zwangerschap maar ook met een klein kindje. Wij waren op vakantie met onze kleine man van 11 maanden naar curaçao. Iedereen is moe aan het einde van de reis en wil als 1e bij en in een shuttlebusje zitten. Ik was toen 20w zwanger (goed zichtbaar) en sjouwde met een kind. De plekken die moeilijk begaanbaar waren in de shuttlebus waren nog vrij en de plekken waar je in moest klimmen niet. Ik vraag dan wel aan deze jonge mensen (die je net niet aan de kant duwen met passeren) of ze deze plek aan mij willen afstaan. Mijn man denkt dan vaak laat maar, maar ik vind het ronduit onbeschoft. Mensen denken tegenwoordig alleen nog maar aan zichzelf tot ze dalijk zelf in soortgelijke situaties terecht komen dan is de wereld te klein. Je kan altijd vragen of mensen voor je willen opstaan, vaak doen ze dit dan wel. Ik baal het meest als ik erg nodig moet plassen en ik in een lange rij terecht kom en je dan geen voorrang krijgt. Vaak als je moet moet je ook gelijk! Dan vraag ik niet of ik voor mag.

één maand geleden

Ja heel herkenbaar. Ik verbaasde me ook echt toen ik laatst moest vliegen voor werk met een handbagage koffertje. Je moet toch bijzonder veel trappen lopen op zo’n vliegveld (wat ik al bijzonder vindt…) en niemand die dan vraagt of ze je koffertje kunnen tillen de trap op, of in het vliegtuig zelf je koffertje even in de baggagerekken tillen 😮‍💨 viel me ook heel erg tegen. Toen ik in Londen woonde was dit toch beter geregeld, daar had je een ‘baby on board’ button die je op je kleding kon spelden in het OV en dan ging iedereen voor je opzij

één maand geleden

De westerse samenleving is nou eenmaal zo gemaakt dus sorry als ik iets wil dan vraag ik het gewoon hoor🤣, ik ben daar echt niet moeilijk in. Je kunt er tegenwoordig nou eenmaal niet meer van uit gaat dat er rekening met elkaar wordt gehouden hier in het westen, dus mijn advies: leer voor jezelf opkomen en je zult ook merken zolang je gewoon vriendelijk en respectvol blijft, dat mensen heus wel begrip zullen tonen

één maand geleden

Reactie op Stéphanie89

Ja heel herkenbaar. Ik verbaasde me ook echt toen ik laatst moest vliegen v ...
Ow zo button is nog best een systeem, grappig dat ze dat hebben

één maand geleden

Reactie op SkumurRT

Heel herkenbaar, niet alleen tijdens zwangerschap maar ook met een klein ki ...
Voor de toilet heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Ik stond een keer in een rij en een vrouw van mijn leeftijd sleurde mij gelijk naar voren. 😂 vond dat wel grappig eigenlijk. Jongen ze is zwanger ze gaat voor riep ze 🙈. Ik werd helemaal verlegen.

één maand geleden

Reactie op R.maris

Het is echt bizar hoe onbeschoft mensen kunnen zijn. Ik was met 23 weken zw ...
Dat laatste is goed opgemerkt! Ik denk dat mensen veel te veel opgaan in hun eigen wereld/telefoon 🙄. Echt om verdrietig van te worden. Laatst wel weer een grappige situatie gehad met een man in de tram die een beetje onder invloed was van iets en een plek bezet hield. Na vier haltes keek hij op en mompelde iets onverstaanbaars, om vervolgens de plek aan mij aan te bieden. Ik kon het wel erg waarderen dat hij daar nog zo scherp op was 😄.

één maand geleden

Maak het helaas heel vaak mee met openbaar vervoer.. ze kijken je inderdaad zo aan van ja durf maar wat te vragen. Maar ook de oudere mensen kan ik me soms aan irriteren. Normaal niet zwanger sta ik altijd op zodat hun kunnen zitten en ik vraag ook niet of hun nu willen opstaan voor mij hoor maar ik zie altijd en zelfs al 2 x gehoord als ik op de plek in de bus zit waar de opklapstoeltjes zijn. Kijk nou die is daar gewoon gaan zitten joh, dan draait de volgende hun hoofd om te kijken en hebben ze een discussie dat het niet mag etc totdat er een toch opeens mijn grote buik opmerkte en toen keihard riep, OH DIE IS ZWANGER JOH. Laatst ook met de kinderwagen op pad met zoontje, ging de bus in en opeens klapt m'n kinderwagen met kind en al in.. nou niemand die een vinger uitstak he en zelf kon ik bijna m'n evenwicht niet meer houden omdat de bus zo hard reed.. tranen stonden in m'n ogen. Het maakt mensen gewoon geen reet meer uit lijkt het wel. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om niet te helpen, zovaak gedaan voor mensen met rollators of rolstoelen.

één maand geleden

Reactie op Roosseboos

Maak het helaas heel vaak mee met openbaar vervoer.. ze kijken je inderdaad ...
Ja dat vind ik zo heftig. Zelf help je wel vaak anderen en sta je op maar je ziet dat echt niet wederzijds. Echt heel jammer.

één maand geleden

Pfff wat vervelend zeg :( ik heb zelf nog niet meegemaakt dat er geen plek leeg was in het ov, dus gelukkig geen vervelende ervaring. Maar vroeg me wel al een tijdje af wat er zou gebeuren als ik eens niet kon zitten omdat overal mensen zaten. Nou, niet erg hoopvol dus! Ik zou het dan ook niet zo snel durven vragen ben ik bang. Maar als iemands tas een stoel bezet houdt dan vraag ik wel gewoon of ik mag zitten, zonder uitleg. Dat deed ik voor mijn zwangerschap ook en dan halen mensen altijd wel hun spullen weg (is mijn ervaring)

één maand geleden

Ik kan me hier persoonlijk niet zo druk om maken. Reis wekelijks met het ov en ja mensen zitten op hun telefoon en merken niet eens op dat iemand zwanger/invalide is. Ik vraag gewoon altijd of ik mag zitten en niemand die dat weigert hoor 🤷‍♀️ ben zelf ook anders opgevoed inderdaad, maar helaas zit de wereld tegenwoordig anders in elkaar

één maand geleden

Ja maak het ookwel mee woensdag nog mja wat doe je eraan ik sta dan gwn ga ook geen mensen vragen op te staan ben zelf zwanger geworden eigelijk niet hun probleem maar ja lang staan trek ik ook niet meer vooral na lang lopen

één maand geleden

Tijdje geleden stapte ik in de bus na de stad. Bus was vol. Niemand stond op of vroeg of ik wilde zitten. Zelfs de buschauffeur zei niks. Ik ben echt boos geweest. Ik heb ook dat ik op sta voor oudere zwangere en invaliden mensen. En mijn buik was degelijk zichtbaar.

één maand geleden

Reis regelmatig met de trein en bus voor werk. Mensen laten mij regelmatig net voor met instappen of staan op in de trein. Gelukkig nog geen negatieve ervaringen! Ik zou nu wel vragen overigens. Ik vind dagen op kantoor al best zwaar. Als ik dan ook nog 20 minuten in de trein moet staan met zware tas….