15 Reacties

2 maanden geleden

Hoi. Volgens mij mag dit absoluut niet. Je kan vervangende opdrachten krijgen. Ik zal hier wel even achterna gaan. Misschien staat er iets in je contract over zwangerschap?

2 maanden geleden

Hoi. Dit mag absoluut niet. Ik zou het dan ook weigeren en anders moeten ze je maar laten beoordelen door de bedrijfsarts.

2 maanden geleden

Hoi. Ik werk ook op een laboratorium en heb dit ook gehad. Ik ben naar de bedrijfsarts geweest en die vind het totale onzin, omdat ik nog gewoon fulltime werk. Ze horen vervangend werk aan te bieden en mogen je niet zomaar ziek melden. Je mag me eventueel ook privé berichten :)

2 maanden geleden

Dit mag niet, zij mogen je niet zomaar ziek melden, zover ik weet.

2 maanden geleden

Volgens mij moet er eerst gekeken worden naar passende alternatieve werkzaamheden. Zou hier toch maar even achteraan. Succes !

2 maanden geleden

Jeetje dat kan echt niet. Want als je ziekgemeld staat moet je ook 6 weken van tevoren met verlof terwijl je misschien wel liever tot 4 weken van tevoren wilde doorwerken?

2 maanden geleden

Reactie op Anne47

Jeetje dat kan echt niet. Want als je ziekgemeld staat moet je ook 6 weken ...
Dit klopt zeker! Ik wilde eigenlijk 4 en 12 Ik heb nog genoeg vakantie dagen die op moeten voor december.. Hierbij wilde ik 2 weken voor die 4 weken pakken dus van mijn vakantie dagen.. Maar mijn manager heeft gezegd als ze dit willen doorzetten dat het dan na die 10 weken mogelijk gemaakt moet worden voor je.. Maar dan nog steeds.. mijn manager en ik weten nog steeds van niks omdat de onsite lead maar 1 x in de week langskomt en de vraag is wanneer..

2 maanden geleden

Reactie op Sandyvg

Dit klopt zeker! Ik wilde eigenlijk 4 en 12 Ik heb nog genoeg vakantie da ...
Lastig! Succes, hoop dat jullie eruit komen

2 maanden geleden

Reactie op Anne47

Lastig! Succes, hoop dat jullie eruit komen
Morgen een gesprek.. mij benieuwen

2 maanden geleden

Dit mag zeker niet zomaar. En bedenk ook dat als je ziekgemeld bent (en dat het staat vermeld als zwangerschapsgerelateerd) dan start jouw zwangerschapsverlof automatisch met 34 weken. En misschien wil jij gewoon doorwerken tot 36 weken. Jouw werkgever moet vervangend werk aanbieden.

2 maanden geleden

Nou. Ze gaan mijn ziekmelding doorzetten.. dit heeft voor de rest “zeggen ze” geen consequenties dan alleen de 6 weken en 10 weken. Heb gevraagd om dit zwart op wit te laten zetten.. Maargoed, nu heb ik het zo kunnen regelen dat ik 7 weken voor doe en 12/14 weken erna zonder dat het mij wat gaat kosten! Dusja, heb ook gevraagd of ze me zomaar ziek mogen melden, hier kon ze geen antwoord opgeven behalve dat ik niet geheel mijn functie kan en mag uitvoeren.. Maargoed.. hun zakelijk zijn, ik zakelijk zijn.. 😅🙈

2 maanden geleden

Reactie op Sandyvg

Nou. Ze gaan mijn ziekmelding doorzetten.. dit heeft voor de rest “zeggen z ...
Maar jij bepaalt zelf wanneer jij met verlof gaat. Volgens mij ben je pas officieel ziek als je je uren niet meer kunt maken. In zwangerschap en 6 maand na de bevalling heb je recht op aangepast werk indien de werkgever risico's niet kan ontwijken. Dus als je verder tevreden bent over wat je geregeld hebt (en ik zou dit dan inderdaad zwart op wit willen hebben wat dan onder vakantie, bevallingsverlof en ouderschapsverlof valt volgens hen) dan so be it.. Maar dit is niet de normale gang van zakem

2 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Maar jij bepaalt zelf wanneer jij met verlof gaat. Volgens mij ben je pas ...
Nee dat zei ik ook.. ik maak nog steeds 40+ uur dus daar ligt het absoluut niet aan.. maargoed er is nog steeds niks ondertekend eerst alles inzien

2 maanden geleden

Reactie op Sandyvg

Nee dat zei ik ook.. ik maak nog steeds 40+ uur dus daar ligt het absoluut ...
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ik zou misschien toch ook even juridisch advies inwinnen. Dit mag namelijk helemaal niet als jij gewoon aanpassend werk kan doen. Je hoeft de jurist niet gelijk alle communicatie te laten doen, maar met advies sta je toch wat sterker in dit soort gesprekken.

2 maanden geleden

Reactie op Evelinetjuuhh

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ik zou misschien toch ook even juridi ...
Zover had ik nog niet nagedacht! Dankjewel! 😊