8 Reacties

vorige maand

Maar zou het persoon wel vreemd vinden als hij dat gedrag thuis totaal niet heeft waarom het dan op de opvang wel telkens eruit gaat ?

vorige maand

Reactie op xmisuzu

Maar zou het persoon wel vreemd vinden als hij dat gedrag thuis totaal niet ...
Vinden wij ook! Misschien komt het omdat wij overdag continu toezicht hebben op hem. Als ik bijvoorbeeld zie dat zijn vingertje achter het slangetje zit, ga ik er vlug heen om het te voorkomen. Bij de opvang zijn natuurlijk meer kindjes, als ze even een ander kindje verschonen of op bedje leggen, is er niet altijd dezelfde toezicht als thuis en gebeurt het misschien toch sneller?? Ik zou het anders ook niet weten.

vorige maand

Earlybirdje! De uitkomst voor couveuse/sondekindjes. Ze friemelen dan met de staartjes, ipv aan slangetjes en dergelijke(die ze er vervolgens uit trekken). Op de site van Stichting Earybirds staat een info-mailadres, daar kun je heen mailen en een setje aanvragen. Setje kost niks, hooguit een vrijwillige donatie

vorige maand

Earlybirdje! De uitkomst voor couveuse/sondekindjes. Ze friemelen dan met d ...
Bedoel natuurlijk Stichting Earlybirds, letter weggevallen bij het typen

vorige maand

Wij doen haar sonde door het mouwtje van de romper en het kledingstuk. Vastplakken met tape aan het kledingstuk kan ook goed. Sindskort hebben we de 75cm lengte sonde slangetje, dit werkt duidelijk ook beter dan de kortere omdat er niet meteen zoveel kracht op staat als ze er een handje achter krijgt of we zelf ergens blijven hangen ermee. Er bestaan ook sondezakjes eventueel, daar gaat het slangetje in, dan bungelt het niet zo… ☺️

vorige maand

Toevallig heeft mijn zoontje vanmorgen de sonde er nog uit getrokken. Het valt me op dat hij dit alleen doet als hij wakker word doordat zijn speen weg is en er niemand reageert dus vooral een handeling uit frustratie

vorige maand

Trekt hij aan het uiteinde van de sonde of haakt hij met fijn vingertjes bij zijn neusje erachter? Dochter heeft ook een sonde, wij doen haar bij echt onbeheerde momenten zoals slapen, wantjes/sokjes om haar handen. Niet te vaak ivm ontwikkeling van de handjes, maar misschien is dat een optie? Verder de pleister goed tot aan de neusvleugel plakken.