17 Reacties

één dag geleden

Hier ook een eigenwijze man. Ik wacht het echt gewoon af en zie het dan wel tegen die tijd dat het zou moeten

één dag geleden

Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn zoon ook in stuit. Afspraak stond om uitwendig te draaien met 36w. Avond van te voren voelde ik hem zelf draaien en lag hij goed! Wacht het af, de kleine heeft nog voldoende ruimte om zelf te draaien!

één dag geleden

Zelf geen ervaring mee maar een meid bij mij op de zwangerschapscursus had hetzelfde. Kindje lag in dwarse stuit en is nu zelf goed komen te liggen (ze is nu bijna 34 weken zwanger).

één dag geleden

Onze meid (35 weken) ligt ook in stuit. Heb nu die moxa staafjes binnen, ben benieuwd of het werkt of dat ik voor jan doedel ga🤷‍♀️. Anders maandag echo en zien wat de opties dan zijn. Ik probeer mij niet te druk te maken. Ze zal met een reden zo liggen denk ik dan maar. Ik twijfel wel over de opties (draaien of kz of stuitbevalling) voor alles valt er wel minpunten te bedenken. Dit is tevens wel ons 3e kindje, wellicht als dit de eerste was had ik wat meer ‘stress’ gehad.

één dag geleden

Bij mij ligt ze ook in stuit en dwars, maar lijkt nog veel ruimte te hebben, dus hoop dat ze zelf nog draait :) ik ben iig ook spinning babies oefeningen aan het doen, spannend!

één dag geleden

Reactie op Doeb89

Onze meid (35 weken) ligt ook in stuit. Heb nu die moxa staafjes binnen, be ...
Ja! Ik ben dus ook sinds 1 dag begonnen met de moxa geen idee of dat ook wat doet. Maar het is mijn eerste en kijk dus echt niet uit naar een keizersnede.

één dag geleden

Welke site gebruiken jullie voor de spinning babies oefeningen?

één dag geleden

Ik kreeg met 32 weken te horen dat mijn zoon in stuit lag. Ook oefeningen gedaan en hij is bij mij gedraaid in mijn slaap. Kennelijk was ik toen echt ontspannen en vond hij de ruimte. Ik werd er wel wakker van, dat merk je! Maar toegegeven maakte ik me ook dagelijks druk, maar helaas is het dus juist de ontspanning die helpt.

één dag geleden

Mijn dochter heeft tot 36 weken in stuit gelegen en besloot net voor de laatste echo zelf te draaien. Dus dat was een mooie meevaller.

één dag geleden

Reactie op Soof14

Bij mij ligt ze ook in stuit en dwars, maar lijkt nog veel ruimte te hebben ...
Dit gevoel heb ik dus ook! Haar voorkeur is wel echt stuit zo ver ik haar voel

één dag geleden

Reactie op escg

Ik kreeg met 32 weken te horen dat mijn zoon in stuit lag. Ook oefeningen g ...
Voelde je ook een verschil in stuit vs hoofdligging?

één dag geleden

Reactie op lau2024

Welke site gebruiken jullie voor de spinning babies oefeningen?
Ik heb op youtube gekeken naar spinning babies oefeningen. Er staat veel.

één dag geleden

Reactie op elta

Voelde je ook een verschil in stuit vs hoofdligging?
Nee, ik was totaal verrast door de info tijdens een controle. Misschien een enkele trap in mijn blaas. Nu eenmaal gedraaid voel ik ook weer geen verschil. Ik ben blijkbaar een slecht aanvoeler 😉 Ik deed ontspanningsoefeningen/rusten (echt in bed gaan liggen). Dan oefening spinning babies en dan weer een ontspanning. Als je doet wat binnen je vermogen ligt, voel je dan niet schuldig. Je hebt nu al een eigenwijsje.

één dag geleden

Hier met 34 weken een baby die ook in stuit ligt. Totaal onverwacht, want hij was ingedaald in hoofdligging. Kleine tegenvaller dus. Ik laat het op z’n beloop, ga niet aan de gang met spinning baby’s etc. Was ook het advies van de vk. Tot nu toe lag ie steeds met z’n hoofdje naar beneden dus ik hoop erop dat ie alsnog weer in die positie komt te ligging, wellicht dat de rust in mijn verlof goed doet. En anders met 36 weken een versie, al heb ik me nog niet verdiept daarin omdat dat niet aan de orde leek..

één dag geleden

Reactie op elta

Ja! Ik ben dus ook sinds 1 dag begonnen met de moxa geen idee of dat ook wa ...
Ik nu voor het eerst, vind het wel apart. Maar het idee erachter is, dus dat de kans vergroot wordt dat het kindje beweegt en dan draait. Instructie video werkte niet goed, alleen maar praten geen beeld.. werd geadviseerd meteen te starten omdat ik op 35 weken zit. Ik kijk deze even aan.. het stinkt wel😩

één dag geleden

Reactie op Doeb89

Ik nu voor het eerst, vind het wel apart. Maar het idee erachter is, dus da ...
Op google staat ook hele duidelijke uitleg. Gelukkig kan ik wel tegen de geur an zich

één dag geleden

Mijn eerste zoontje lag met 35 weken goed en lag met 36 weken ineens in stuit. Kont omlaag en voeten en hoofd omhoog 😅. Met 37 weken was hij zelf weer teruggedraaid. Zijn broertje ligt precies hetzelfde, ook dubbelgevouwen. Billen omlaag en hoofd en voeten omhoog. Ik verwacht dat deze baby uiteindelijk ook wel gaat draaien.