101 Reacties

25 dagen geleden

Mijn oudste is met 34 weken zelf gedraaid.

25 dagen geleden

Niet bang zijn, ookal blijft ze in de stuitligging personeel is hiervoor opgeleid!!!! You can do this

22 dagen geleden

Reactie op elta

Op google staat ook hele duidelijke uitleg. Gelukkig kan ik wel tegen de ge ...
Vandaag echo gehad (morgen 36 wkn), madame is gedraaid alleen nog niet volledig ingedaald. Hoop is er altijd 😉

22 dagen geleden

Reactie op Doremifa89

Vandaag echo gehad (morgen 36 wkn), madame is gedraaid alleen nog niet voll ...
Voel je dat ze gedraaid is? En zo ja wat voel je?

22 dagen geleden

Reactie op elta

Voel je dat ze gedraaid is? En zo ja wat voel je?
Mijn kleine is weer teruggedraaid en ligt weer met het hoofdje naar beneden ingedaald, klein uitstapje gemaakt 😅 Ik denk dat ik het gevoeld heb.. afgelopen weekend voelde ik zijn rug en billen dwars (horizontaal) liggen, dus ik vermoedde al dat hij aan het draaien was. Daarna weer indalingsweeën gehad. En hij blijkt dus idd ingedaald te zijn en goed te liggen. Wéér, maar hopelijk nu wel tot aan de bevalling 😁

22 dagen geleden

Reactie op Moosje221

Mijn kleine is weer teruggedraaid en ligt weer met het hoofdje naar beneden ...
Aha! Waar voel je vooral nu de beweging. Ik heb echt geen idee met deze meid hoe ze ligt. Twijfel iedere keer wat haar hoofd is of haar billen. 🙄

21 dagen geleden

Reactie op elta

Aha! Waar voel je vooral nu de beweging. Ik heb echt geen idee met deze mei ...
Nu voel ik hem weer boven in aan de zijkanten bewegen, daar zitten de voetjes. En ik voelde duidelijk dat de hik meer aan de onderkant zat, daardoor vermoedde ik dat ie gedraaid was. Toen ie nog in stuit lag voelde ik bewegingen veel lager.

21 dagen geleden

Ik heb gister een moxa sessie gehad en voetreflex en voel zeker dat er iets aan het spelen is daarbinnen maar moxa moet ik dus nog een paar dagen thuis voortzetten. Dus ik ben heel benieuwd donderdag zie ik de vk weer met 35+6

21 dagen geleden

Hoi hoi hier ook een stuitligging, gister echo gehad met 35w en volgende week met 36,1 een versie ingepland. Ik vind het wel bijzonder(spiritueel gezien ) en heb best veel gelezen over stuitligging bevallen...ik doe ook oefeningen maar heb niet het idee dat dit effect heeft de baby ligt eigenlijk bij elke controle in een 9 ( billen onder ) ik maak me geen zorgen over hoe nu verder , verloskundige heeft aangegeven dat er 40% kans is dat de baby gedraaid blijft liggen dus dat valt ook wel mee. Ik hoop dat er een gynaecoloog aanwezig kan zijn die ervaring heeft met stuitbevalling zodat de baby op deze manier ter wereld kan komen. Ik wil het gaan proberen!

21 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

Ik ben ook heel nieuwschierig. Mijn voorkeur zal nog steeds naar een vagina ...
Er is best veel over te lezen en vaak word er gekozen voor een keizersnede door de arts ipv jou eigen keuze. Als de ontsluitingsfase niet goed doorzet ( op de tien cm komen ) , placenta of navelstreng op een manier in de weg ligt , de baby met het hoofdje omhoog ligt ( soort van naar boven kijkt ) of het gewicht van de baby hoger is zetten ze in op een keizersnede. Ik ben zelf ook in onvolkomen stuit gekomen , was wat kleiner in geboorte gewicht en moeder ingeknipt.

21 dagen geleden

Reactie op Mmls

Er is best veel over te lezen en vaak word er gekozen voor een keizersnede ...
Hoe ligt jullie baby ? Mijne ligt in onvolkomen stuit ( billen eerst) zijn voeten langs het lichaam dit is gunstig voor vaginaal bevallen zei de verloskundige

21 dagen geleden

Reactie op Mmls

Hoi hoi hier ook een stuitligging, gister echo gehad met 35w en volgende we ...
Wat voor bewegingen voel je bij je baby die in stuit ligt? Waar voel jij het porren en doen. En ben wel benieuwd wat voor spirituele betekenis je bedoeld? Heb morgen echo ben dan 34+6

21 dagen geleden

Ik heb gister een moxa sessie gehad en voetreflex en voel zeker dat er iets ...
Voetreflex massage? Kan je dit thuis ook doen? Hoeveel weken ben je?

21 dagen geleden

Reactie op elta

Wat voor bewegingen voel je bij je baby die in stuit ligt? Waar voel jij he ...
Ik voel vooral onderin soort porren/ tikjes , terwijl de baby in een onvolkomen stuit ligt. Dit wil zeggen billen onder en benen naar boven langs het gezicht komen zijn voeten zegmaar. Ik voel zijn billen als een hard stukje en zijn hoofd ligt onder mijn ribben ( Tijdens 4d echo gezien dat zijn voeten op zijn hoofd liggen dat was wel apart en grappig om te zien )met het spirituele aspect doel ik op wat op deze website word uitgelegd https://www.bodymindspirit.nl/spirituele-betekenis-stuitligging/

21 dagen geleden

https://www.sterrenkind.com/index.php/home/coby-de-jong/artikelen/spiritualiteit-rondom-de-geboorte

20 dagen geleden

Even een update: nu week 34+6. Echo gehad en ze lag met haar hoofdje beneden. Ik dacht constant haar hoofd te voelen en weet ook nog niet zeker of ze zo blijft natuurlijk, maar geeft al wat meer opluchting. Ik blijf nog wel lekker bezig met de spinning babies, yoga en moxa. Daarnaast nu ook even beginnen met voorbereiden op een ‘normale’ bevalling hopelijk.

20 dagen geleden

Reactie op elta

Even een update: nu week 34+6. Echo gehad en ze lag met haar hoofdje benede ...
Wat fijn om te horen!

20 dagen geleden

Wat fijn om te horen!
Ja hopelijk blijft ze ook goed liggen. En hopelijk ook bij jou dat de baby de goede richting in is gedraaid of al ligt!

20 dagen geleden

Reactie op elta

Ja hopelijk blijft ze ook goed liggen. En hopelijk ook bij jou dat de baby ...
Ik ben benieuwd! Morgen gaat de VK weer voelen, vind het zelf lastig om te voelen. Maar heb wel het idee dat ik haat anders voel bewegen sinds ik met de moxa ben gestart dus ik ben benieuwd🙈

20 dagen geleden

Reactie op elta

Even een update: nu week 34+6. Echo gehad en ze lag met haar hoofdje benede ...
Dat is vast een hele opluchting, fijn zeg!