101 Reacties

8 dagen geleden

Vandaag controle gehad en ze ligt nog goed met haar hoofdje naar beneden gelukkig!

8 dagen geleden

Reactie op mm2511

Wij moeten over twee weken weer heen (37 weken) ben benieuwd 🤨 Vind het ma ...
Ik had dit ook! Met 33 weken dwarsligging, met 35 was de baby gedraaid en lag met hoofdje naar beneden. Verloskundige gaf al aan geen garanties te willen geven aangezien ze nog best hoog lag en veel ruimte had. Helaas vandaag controle bij 37 weken en ligt weer dwars. Ga voor je duimen 🍀

8 dagen geleden

Reactie op Soof14

Vandaag controle gehad en ze ligt nog goed met haar hoofdje naar beneden ge ...
Zelfde! Hoofdje ook beneden, maar nog niet helemaal ingedaald. Ze gaven aan dat dat ook niet erg is.

8 dagen geleden

Reactie op elta

Zelfde! Hoofdje ook beneden, maar nog niet helemaal ingedaald. Ze gaven aan ...
Ja idd, bij mij ook nog niet ingedaald

8 dagen geleden

Reactie op Trotsemamaa

Helaas blijkt hier nu met bijna 37 weken een dwarsligger te zijn! Aanstaand ...
Waarom geen versie? Je kunt het altijd proberen. Je kunt als ze bezig zijn nog zeggen dat ze moeten stoppen. En neem iemand mee, die kan jou dan (daarmee) helpen/ondersteunen. Ik heb hem afgelopen donderdag gehad en vond het zeer meevallen. Al is iedereen natuurlijk verschillend. Maar onder het motto; niet geschoten is altijd mis wilde ik het in ieder geval proberen

8 dagen geleden

Reactie op Mamavtwee

Waarom geen versie? Je kunt het altijd proberen. Je kunt als ze bezig zijn ...
Ik zeg niet dat ik het niet doe! Ik heb twijfels maar dat mag, ik heb heel veel verschillende negatieve en positieve ervaringen gehoord wat mij doet twijfelen.

8 dagen geleden

Ik ben 37 weken en heb vandaag mijn tweede versie gedaan en met het laatste keer proberen is het gelukt. Ik heb eerste keer gedaan zonder spierverslapper en nu tweede keer wel met overleg met de ziekenhuis. Voel me tot nu toe goed, beetje moe en shaky maar dat is normaal. Maar vooral blij ☺️

8 dagen geleden

Reactie op Trotsemamaa

Ik zeg niet dat ik het niet doe! Ik heb twijfels maar dat mag, ik heb heel ...
Oh, ik bedoel er ook niets negatiefs mee hoor. Was alleen benieuwd waarom niet 😉 Ikzelf heb als negatieve verhalen alleen de pijn gehoord maar daarop zou ik nu zeggen dat je het altijd kunt proberen en tijdens de versie nog kunt aangeven dat ze moeten stoppen (daarvoor wellicht ook je "begeleider" instrueren😉)

8 dagen geleden

Mijn kleine lag met 34 weken in stuit. Nou vind ik het erg lastig om te voelen hoe hij de afgelopen tijd lag maar ik voelde zijn voeten wel steeds op dezelfde plek schoppen. Dus dacht hij ligt nog in stuit. Maar nou voelde ik net steeds opnieuw kleine schokjes onderin, ik denk de hik. Zou dat betekenen dat zijn hoofd nu beneden ligt, of zou je de hik in het hele lijfje voelen dus ook in de billen?

8 dagen geleden

Reactie op GetalenteerdeRoos756026

Mijn kleine lag met 34 weken in stuit. Nou vind ik het erg lastig om te voe ...
Ik voel zelf haar benen in mijn zij en boven (ribben). Zo weet ik dat ze in hoofdligging ligt.

8 dagen geleden

Ik voel de hik linksonder, maar de kleine ligt nog steeds in stuit (versie is niet doorgegaan). Dus de plopjes onderin zeggen hier helaas niet zoveel. Hoop dat jouw kleine inmiddels wel gedraaid is 🤞🏼

7 dagen geleden

Reactie op denisea_

Ik voel de hik linksonder, maar de kleine ligt nog steeds in stuit (versie ...
Die hoop had ik ook. Maar mw. ligt vandaag toch in stuit weer.

7 dagen geleden

Reactie op Doremifa89

Die hoop had ik ook. Maar mw. ligt vandaag toch in stuit weer.
Koppige babies! Maar ze zullen hun eigen voorkeur hebben. Mag ik vragen hoe jij gaat bevallen?

7 dagen geleden

Reactie op denisea_

Koppige babies! Maar ze zullen hun eigen voorkeur hebben. Mag ik vragen hoe ...
Haha ja echt. Ik heb donderdag een afspraak in het ziekenhuis voor alle opties. Ze willen dan weten als ze in stuit blijft of ik vaginaal of ks wil. Als ze met hoofd naar beneden ligt “moet” ik natuurlijk bevallen. Ze hebben ook voorgesteld evt. Een versie te doen volgende week met 39 weken en dan meteen inleiden/vliezen breken. Nogal wat om over na te denken.

7 dagen geleden

Reactie op denisea_

Ik voel de hik linksonder, maar de kleine ligt nog steeds in stuit (versie ...
Hebben ze aan jou al gevraagd welke optie jij evt. Zou wensen of “moet” je het ook per week zien.

7 dagen geleden

Reactie op Doremifa89

Hebben ze aan jou al gevraagd welke optie jij evt. Zou wensen of “moet” je ...
Ik moet volgende week donderdag heen. Ze lag wel ‘goed’ maar ze heeft alleen gevoeld niks bekeken met een echo. Voor mijn gevoel ligt ze dus nog niet goed, ze ligt namelijk bij bijna alle echo’s dwars of in een stuit. Aankomende donderdag een groeiecho dus dan gaan ze sowieso weer met een apparaat kijken. Ze hebben mij nog niks gevraagd… ben volgende week 37 weken en ze was met 33 weken 2270 gram.

7 dagen geleden

Reactie op mm2511

Ik moet volgende week donderdag heen. Ze lag wel ‘goed’ maar ze heeft allee ...
Nouja goed maar dus niet ingedaald

7 dagen geleden

Reactie op mm2511

Nouja goed maar dus niet ingedaald
Wat vervelend dat je gevoel wat anders zegt. Mijn vk zei eerst oh ze ligt goed. Toen ging ze twijfelen en bleek het toch de bilpartij te zijn. Dus als je twijfelt zeker vragen voor echo (als het bv. Volgende week nog zo is). Probeer de rust te bewaren, soms kunnen ze je laten stressen met termijn dingen.

6 dagen geleden

Dat begin ik me ook af te vragen. Mijn kleine lag bij de liggingsecho goed, maar dat heeft ie eerder gelegen en is daarna toch nog (ondanks ingedaald te zijn geweest) weer in stuit komen te liggen. Gisteren heb ik heel veel beweging gevoeld en ik heb het idee dat ie nu weer in stuit lig. De hik voel ik nog steeds onderin, maar ik voel ook onderin de meeste beweging. Voorheen voelde ik die veel hoger, boven in m’n buik. Of hij ligt dubbelgevouwen (37 wk). Hoe is dat bij jullie?

6 dagen geleden

Reactie op Doremifa89

Haha ja echt. Ik heb donderdag een afspraak in het ziekenhuis voor alle opt ...
Ahh! Ja een hele hoop om over na te denken. Ik kan je niet anders adviseren dan jouw eigen gevoel te volgen. Wij hebben ervoor gekozen om voor een ks te gaan als ze in stuit blijft liggen, gelet op de evt. risico’s voor de kleine en ook met mijn eerste vrij zware (traumatische) bevalling die ik heb ervaren in het achterhoofd. Als ze toch draait dan gaan we voor natuurlijk voor zover dat kan, maar ik wil (en hoop) er deze keer een andere herinnering aan over te houden. Heel veel succes met de keuze! 🤞🏼💕