7 Reacties

13 dagen geleden

Aan een keizersnede zitten medische indicaties verbonden. Zoals bij jou ivm eerdere keizersnede, neem aan dat ze dit dan pas inzetten als de bevalling natuurlijk op gang is gekomen. Het zijn de laatste loodjes, het hoort er wel een beetje bij en zelf zou ik kiezen voor de gezondheid van m’n baby, die paar weken lekker in de buik groeien is alleen maar gunstig. Ook rond 37 weken kunnen er gezondheidsproblemen bij de baby ontstaan dus denk niet dat een gynaecoloog zomaar ja zal zeggen zonder medische indicatie. Gebruik je verlof lekker om te rusten, daar is het ook voor. Zodat je je energie kunt bewaren voor de bevalling en de periode erna. Wellicht kun je naar de fysio voor wat tips om je buik/bekken te ondersteunen. Eventueel een belly band aanschaffen voor wat verlichting. Je bent er bijna !

13 dagen geleden

Reactie op BabyCinqo

Aan een keizersnede zitten medische indicaties verbonden. Zoals bij jou iv ...
Ja daar heb je zeker gelijk in, ik moet gewoon ff doorbijten maar soms word je er best somber van

13 dagen geleden

Reactie op BabyCinqo

Aan een keizersnede zitten medische indicaties verbonden. Zoals bij jou iv ...
Ik sluit me aan bij deze reactie. Mijn keizersnee is met 37wk vanwege medicische indicatie maar het is wel een risico voor de rijping van de longen, glucoses, temp. Regeling en nog veel meer. Nog even volhouden je kunt wel kijken of ze akkoord gaan met 38+..... zo ver mogelijk richting 39 maar toch wat eerder. Wat ook werkt is je buik laten intapen bij de fysio dam steunt het een beetje met dragen

13 dagen geleden

Ik denk niet dat ze met 37 weken al een keizersnede zullen plannen maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken! Ik herken echt dat gevoel van “ik moet nog weeeeeken”. Ik heb bijna verlof (nog 2 weken halve dagen werken), maar ik ben zeker minder mobiel dan bij m’n eerste. Ondanks fysio meer last van m’n bekken helaas, even naar de winkel om de hoek moet al met een bekkenband en is echt een onderneming. Ik weet niet hoe lang je al verlof hebt, maar ik weet dat ik de vorige keer echt even een weekje nodig had om “tot rust” te komen, en daarna ging het zelfs weer iets beter! Ik ging vaker zwemmen overdag, dan was ik er toch even uit en het was zo fijn om me even niet zo zwaar te voelen door het water! Ik heb komende weken ook extra opvang geregeld voor m’n oudere kindje op de dagen dat ik normaal een mama dag heb, een hele dag alleen de zorg is nu gewoon teveel. Ik merk dat dit me ook rust geeft! Zijn er dingen waar jij erg tegenop ziet? Zijn er misschien ditsoort dingen die je nu kunt regelen voor de komende weken waarvan je weet dat je later blij gaat worden 😊?

13 dagen geleden

Ik ben morgen 36 weken en heb er net 2 weken verlof op zitten. Moet zeggen dat ik het inmiddels wel een verademing vind, even niks moeten of hoeven. Hopelijk kan jij je ontspanning ook nog vinden, het wordt straks immers druk genoeg :p ik probeer deze dagen wat vooruit te koken om in te vriezen voor in de kraamtijd. Als ik dan wat langer in de keuken sta doe ik m'n buikband om voor ondersteuning, dat helpt wel wat.

13 dagen geleden

Reactie op jarofsouls

Ik denk niet dat ze met 37 weken al een keizersnede zullen plannen maar ik ...
Ja het aan huis gekluisterd zitten vind ik heftig! Misschien is zwemmen inderdaad een hele goede voor ontspanning, verder weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik m'n ontspanning of rust uithaal, ik ga wel altijd wanneer m'n peutertje gaat slapen zelf ook even liggen, en ze gaat straks naar de peuterspeelzaal dus misschien dat het dan toch net wat makkelijker gaat worden

13 dagen geleden

Reactie op giraffie

Ja het aan huis gekluisterd zitten vind ik heftig! Misschien is zwemmen ind ...
Zwemmen vond ik zelf ook heel fijn, heel even een klein uurtje niet al dat gewicht, geen bekken pijn en zo licht als een veertje zijn. Het was zo simpel en kort maar dat ene uurtje gaf echt een soort spa- gevoel. Heb je nog veel voor te bereiden of ben je al helemaal klaar? Ik merk zelf altijd dat ik heel erg kan genieten van de babywasjes ( eenmalig alles strijken ), lekker rommelen in de babykamer, en idd dutjes doen met de dreumes die ik zelf heb nu. Ik heb ook hele zware bekkenbodem instabiliteit waardoor idd kleine dingen als boodschappen doen al echt veel gevraagd is, en luister hierin gewoon goed naar m’n lichaam. Fijn dat je peuter dalijk naar de psz gaat ook ! En klagen mag he, geen dag is hetzelfde en niemand ervaart wat jij ervaart. De laatste loodjes kunnen gewoon zwaar zijn, misschien kan je dit ook met je partner delen en kan hij je juist nu iets meer in de watten leggen. Een baby moon, of een dagje weg samen, of even naar de bios, mocht dat in jullie wensen liggen. Even iets doen wat ook helemaal niks te maken heeft met zwanger zijn kan ook weer helpen misschien !