7 Reacties

3 maanden geleden

Scherm = scherp

3 maanden geleden

Oh dit is zo herkenbaar! Ik heb ook veel moeite met prikkels.. aan het einde van de dag na mijn werk nergens meer energie voor omdat ik totaal overprikkeld ben of al m’n energie heb gestopt in het focussen op mijn werk. Ik heb ook een ventje van net 4 rondwandelen en vind het zo moeilijk nog de energie op te brengen om voldoende aandacht aan hem te geven na een lange dag of op de dagen dat ik vrij ben en eindelijk een beetje kan bijtanken. Mijn verloskundige gaf aan dit te bespreken op mijn werk en te kijken of ik mijn werkdagen wat kan inkorten. Mogelijk dat ik dit in de toekomst wel overweeg want dit is anders niet vol te houden vrees ik. Ik ben nu net iets over de 17wkn.

3 maanden geleden

Ik moet scherp zijn in het verkeer (buschauffeur) en heb dus ook enorm veel moeite met werken, het stilzitten, de mechanische trillingen, en de focus, ik ben afgelopen zondag zoo aan het huilen geweest dat ik niet meer kon/wilde werken dat ik mij ziek heb gemeld. Geen idee hoe het nu verder gaat maar ik heb het er op gegooid dat ik psychische klachten krijg van de zorgen die ik heb om de mechanise trillingen ( kan bekkeninstabiliteit veroorzaken vroeggeboorte laag geboorte gewicht en in het ergste geval kan zelfs de placenta loslaten 😐 Tis mn enige zwangerschap dus ik ga me zeker niet overwerken . Dan maar ziektewet

3 maanden geleden

Heel herkenbaar, ook hier ADHD en een fulltime kantoorbaan en dat zonder medicatie nu. Het is echt om te janken ik kan maar een korte periodes focussen op mijn werk nu en alles wat ik nu doe is ook niet zo goed als normaal. Werkgever is gelukkig heel coulant en weer dat het tijdelijk is. Maar kan oprecht niet wachten tot het verlof om deze reden.

3 maanden geleden

Ik heb ook ADHD. Slikte nog amper medicatie voordat ik zwanger was en helemaal gestopt tijdens het zwanger proberen te raken. De medicatie mis ik dus (gelukkig) niet. Ik merk dat ik over het algemeen wat lekkerder in mijn vel zit dan voor de zwangerschap, herkennen jullie dit? Maar ik ben wel veel sneller moe en veel sneller overprikkeld. En dat laatste heb ik veel last van met werk of sociale activiteiten. Ik werk voor mezelf (en met mensen / klanten) en heb daarin de luxe om mijn eigen tijden en dagen te bepalen. Daarom heb ik er al snel voor gekozen om een dag minder te gaan werken. Nu werk ik 2 dagen, 1 dag vrij en weer 2 dagen. Op die tussendag kan ik goed ontprikkelen om weer door te kunnen. Dit scheelt enorm. Verder probeer ik minder sociale activiteiten te ondernemen. Ik zeg makkelijker dingen af. Neem meer rust. En meer tijd voor mezelf, me time. Onlangs ook een tijdje bij een psycholoog gelopen en hebben we ook gewerkt aan dat ik mezelf meer mag gaan accepteren zoals ik ben. Nu ik hier bewuster mee bezig ben, helpt me dit ook heel erg. Zo voel ik me dan minder rot als ik weer eens heb lopen oversharen, te veel van mezelf heb gevraagd, te overprikkeld ben. Rust nemen en overgeven aan het vermoeide gevoel. Dit is mijn eerste kindje, dus heb geen ander kindje rondhuppelen. Dit lijkt me ook erg zwaar. Maar dit is misschien net zo goed mijn toekomst, want zou erg graag twee kindjes willen. Zijn er dingen waarvan je weet dat die je helpen met ontprikkelen? En / of heb je een partner die je hierbij kan helpen? En heb je al gezocht naar homeopathische middelen tegen ADHD, die je tijdens de zwangerschap mag nemen? (Ik weet niet of het bestaat..)

3 maanden geleden

Dat lekkerder in mijn vel zitten herken ik heel goed, helaas was de klap groot toen ik niet meer zwanger was en in een depressie terecht gekomen (helaas hebben adhd’ers hier veel meer kans op). Nu zwanger van de tweede (schelen straks net 2 jaar) en ik hoop zo dat het dit keer beter zal gaan. Gelukkig herken ik de signalen en kan ik meteen actie ondernemen. Ik heb ook nog eens een hele drukke dreumes thuis die snel overprikkeld is, en volgens de ggd wel iets kan hebben. Maar wat wil je met 2 ouders met adhd, de kans is dan 80%!!

één maand geleden

Reactie op Chalot

Dat lekkerder in mijn vel zitten herken ik heel goed, helaas was de klap gr ...
Ik zie dit nu pas. Maar ja, dat heb ik inderdaad ook begrepen. Dat wij daar sneller last van kunnen hebben. Ik probeer daar straks dan ook extra bewust mee om te gaan. En hoop dat het meevalt. Misschien moet ik er maar gewoon een beetje rekening mee houden.. hoop dat het bij jou deze keer minder is 🤍