12 Reacties

3 maanden geleden

Hoi, Ik ben aangepast werk gaan doen op kantoor nu dit is beter te doen voor mij.

3 maanden geleden

Als zwangere mag je best heel veel eisen. Je kan evt een keer gesprek plannen met HR. Zij kunnen je wijzen op je rechten. Ik werk sinds 16 weken geen avonddiensten meer en vanaf 18 weken overdag ook maar tot 1 ivm veel lopen en bekken klachten. Flink lichamelijk zware afdeling ook. Hier kon mijn manager niet tegenin gaan en was hier erg meegaand in. Als jouw zwangerschap ervoor zorgt dat je dingen niet meer kan doen, gewoon aangeven. Werkgever krijgt vanuit het uwv gewoon vergoeding Als je wordt ziekgemeld.

3 maanden geleden

ik werk sinds 20 weken de helft van mijn contract , dus nu 16 uur maar wel over. ik word niet meergerekend in de bezetting. geeft veel meer rust en minder klachten. Alleen vanmorgen waren er nog openstaande diensten waardoor collega alleen stond op een afdeling. dus ik heb haar wel geholpen en dat verneem ik nu ook wel. maar je weet zelf hoe dat gaat.. kan dan ook geen nee zeggen. Het is nadeel dat het nu vakantieperiode is. Ik zou het gewoon aangeven en minder gaan werken. Je gezondheid en kindje is het belangrijkste!

3 maanden geleden

Hoi, Ik ben ook zwanger van ons tweede kindje en werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Sinds week 20 ben ik volledig van de avonddiensten gehaald ivm bekkenklachten. Ik merkte dat ik na een avonddienst nog uren wakker lag en ook de dag er op nog veel klachten had. Ik herken het dat het bij de eerste zwangerschap allemaal veel makkelijker ging, maar toen was er ook nog geen rondrennende peuter en er was nog tijd voor middagdutjes. Kun je in gesprek met je leidinggevende over aangepaste werkzaamheden? Ik zou het advies van de arbo arts w.b.t. tot de avonddiensten en extra pauze overdag alvast overnemen. Leg het niet neer als vraag, maar als feit.

3 maanden geleden

Ik ben inmiddels 25 weken en werk op therapeutische basis momenteel. Voornamelijk door bekken klachten waar ik na 1 dienst 2 dagen van bij moest komen en migraines die wekelijks zich aandienen. Sinds dat ik therapeutisch werk gaat het een stuk beter en kan ik ook veel meer genieten.

3 maanden geleden

Ik ben nu 20 weken en werk 32 uur als wijkverpleegkundige thuiszorg. Ik wissel af tussen kantoor en aan het bed, maar omdat het momenteel erg rustig is voornamelijk kantoorwerk. Dat is zo goed vol te houden. Ik zou voor jezelf echt grenzen aangeven, net als wat de rest zegt, je hebt recht op extra pauzes dus dat kan je werkgever niet weigeren. Op je strepen staan!

3 maanden geleden

Ik werk zelf in de thuiszorg en ben 24 weken zwanger. De avonddiensten zijn voor mij wel nog goed te doen, maar dat komt omdat het vrij rustig is. De ochtenden vind ik daarin tegen wel heel pittig. Met m’n manager heb ik afgesproken dat ik in de ochtend tot 13 uur werk en daarna nog kantoor taken kan doen. Met mijn collega’s heb ik afgesproken dat ik nog maar 1 bepaalde route werk, die het minst belastend voor mij is. Hier staan bijvoorbeeld geen cliënten in die gedoucht moeten worden. Alleen wondzorg, spuiten etc. Dat is voor nu goed te doen.

3 maanden geleden

Ja is zeker herkenbaar! Ik werk als IC verpleegkundige nog 32 uur (nu 23 weken zwanger) maar vind juist de afwisseling met dag- en laat wel prettig. Maar het is fysiek zwaar werk, de mensen zelf zijn zwaar en ook de materialen waarmee ik moet tillen zoals dialyse zakken. Dat soort dingen probeer ik dan aan collega's te vragen, maar zoals je zelf waarschijnlijk ook ervaart kan dat ivm de drukte niet altijd. Ik heb mezelf voorgenomen dat zodra ik klachten krijg ik dit direct aangeef, ik ga niet wachten tot ik 'kreupel' ben en dat zou ik ook doen als ik jou was. Die recht op een extra uur rustpauze per dag zit er ook niet in.. Gewoon goed naar je lichaam luisteren en tijdig aan de bel trekken!

3 maanden geleden

Dat je al zoveel bekkenpijn hebt, samen met harde buiken betekent dat je al consequent over je grenzen heen gaat en een stapje terug moet nemen. Je Arboarts zegt dat ook, dus dat betekent dat de afdeling daar iets mee moet. Je hebt maar één lijf en zij waarschijnlijk liever dat je aangepast gaat werken (bijvoorbeeld minder uren of andere tijden) dan dat je helemaal niet meer kan werken straks. We zijn als zorgmedewerkers vaak te hard voor onszelf, maar daardoor maken we onszelf kapot. Dus aan de bel trekken jij!

3 maanden geleden

@LAC26 volgens het CAO heb je recht om late diensten te laten vervallen. Wel moet je je afvragen of alleen dagdiensten haalbaar is. Ik werk zelf op de IC 32 uur en persoonlijk vind ik 4 of 5 dagdiensten killing. Maar het is wel goed om te weten dat ze je een dagdienst moeten aanbieden als late diensten niet lukken.

3 maanden geleden

Hallo! Ik heb eigenlijk hetzelfde als jou, werk op de SU unit op de neurologie afdeling. Aangezien het steeds zwaarder wordt heb ik dit aangegeven bij mijn leidinggevende, ik werk nu lates wanneer dit mogelijk is tot 21:00. En wordt nu steeds vaker ingepland voor dagdiensten en dan max 2 achter elkaar aan. 😊