18 Reacties

13 dagen geleden

Hi! Ben in april 2023 geopereerd en ben nu 26 weken zwanger. Tot nu toe gaat het goed! Kan ook alles eten en goede porties. Merk wel dat m'n darmen nu hoger zitten ofzo?en sinds de zwangerschap meer last van gas en constipatie haha

13 dagen geleden

Ik ben in 2018 geopereerd en heb een mini en ben nu zwanger van de 2de. Ik moet zeggen dat het mij reuze is meegevallen wel heb ik nu sneller last als ik te veel eet dat ik ook echt moet overgeven en dit komt echt door de zwangerschap maar verder ervaar ik niks geks

13 dagen geleden

Hi! Ik ben in 2020 geopereerd aan een gastric bypass en nu 26weken zwanger. In het begin ook flink misselijk geweest. Nu is het moeilijk om al mijn vitamines, mijn suiker en bloeddruk goed te houden voor de groei van de baby. Niet extra last van mijn maag of darmen.

13 dagen geleden

Ik ben april 2023 geopereerd. Nu 24 weken zwanger. Ook ik heb veel last van late dumpingen, lage bloedsuikers. Deze week moet ik een dagcurve bijhouden, omdat de OGTT niet kan. Hebben jullie dit ook gehad? Ik heb veel moeite met het bijkomen, ben nu 6.8kg aangekomen

13 dagen geleden

Reactie op kel85ly

Ik ben april 2023 geopereerd. Nu 24 weken zwanger. Ook ik heb veel last van ...
Ja ik heb de dagcurve ook gedaan van het weekend. Was prima alle waardes goed. Ik ben zelf pas 1 kilo aangekomen. Zolang de baby goed groeit neemt die wel wat hij of zij nodig heeft

13 dagen geleden

Reactie op kel85ly

Ik ben april 2023 geopereerd. Nu 24 weken zwanger. Ook ik heb veel last van ...
Ik heb sinds 20 weken zwangerschap een sensor (fgm) in mijn arm die mijn suiker opneemt ivm lage suikers. Sinds start zwangerschap 1.5kg aangekomen.

13 dagen geleden

Reactie op AnnemarieVe

Ik heb sinds 20 weken zwangerschap een sensor (fgm) in mijn arm die mijn su ...
En eet je dan extra, op de momenten dat je suiker te laag is? Of wat is de meerwaarde van de sensor? En hoe laag is laag? Jullie zijn nog maar heel bescheiden bijgekomen. Ik was nog niet gestabiliseerd in gewicht, ik weet niet of dat ook een rol speelt. Tegelijkertijd weet ik dat het heel gemiddeld gewichtstoename voor een normale zwangere.

13 dagen geleden

Reactie op kel85ly

Ik ben april 2023 geopereerd. Nu 24 weken zwanger. Ook ik heb veel last van ...
Had vandaag een ziekenhuisopname voor de dagcurve, alles was ok茅 hier. Ik sta op dit moment op -5kg, was niet de bedoeling maar door de misselijkheid en nog een griepje tussendoor net afgevallen.

13 dagen geleden

Reactie op kel85ly

En eet je dan extra, op de momenten dat je suiker te laag is? Of wat is de ...
Om de suiker over de hele dag te monitoren en inzicht krijgen wat welke voeding met mijn suiker doet. Zodat ik hier mijn eetpatroon op kan aanpassen. En een zo'n stabiel mogelijk beeld heb over de gehele dag. Mijn suiker is nu vaak tussen de 3 en de 4. Onder de 3 moet ik zien te voorkomen, dat lukt nu aardig. Op het moment van een lage suiker gaan eten loop je achter de feiten aan. Vandaar het inzicht krijgen door middel van een sensor. Een te lage suiker kan invloed hebben op de groei van de baby maar dat is je wellicht bekend. Gewichtstoename is inderdaad geen peil op te trekken. Zoveel verschillen.

13 dagen geleden

Hai! Hier ook een GBP gehad in aug 2022. Hier helemaal geen symptomen gehad in het eerste trimester dus pas met 11,5 week erachter gekomen. Nu bijna 27 weken zwanger van onze 1e en die doet het perfect. Ikzelf heb nu bar weinig energie, laag ijzer, lage bloeddruk en wat meer fysieke klachten. In het begin netjes aangekomen, wat mega ingewikkeld was, maar nu lijk ik af te vallen. Mentaal kost het me veel, maar ik weet waar ik het voor doe en dat is me veeeel meer waard!

13 dagen geleden

Reactie op AnnemarieVe

Om de suiker over de hele dag te monitoren en inzicht krijgen wat welke voe ...
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik zo'n last van lage bloedsuikers heb, maar lijk er niet heel serieus in genomen te worden. Ik probeer dus ook goed op mijn eten te letten. Maar wat ik de ene dag prima kan verdragen, dump ik de volgende dag op. En dan heb ik het over suikers van 2.5-2.9 Nu met de dagcurve zit ik zowel nuchter als 1 uur na het eten rond 4.5 Zal het volgende week nog eens bespreken met de gynaecoloog wanneer hij me belt over de suikers en bloeduitslagen.

13 dagen geleden

Reactie op kel85ly

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik zo'n last van lage bloedsuikers ...
Ja inderdaad. Daar kun je je heel naar van voelen. Dat probeer ik ook juist te voorkomen maar ook dat gaat niet altijd goed en is ook zo verschillend per persoon. Goed om het nog eens te bespreken. Mijn gynaecoloog heeft mij gelijk doorgestuurd naar de internist. Die 'behandeld' de suikers. Standaard procedure zei ze.

6 dagen geleden

Uit mijn bloeduitslagen blijkt mijn hb ferretine en calcium te laag. Ik moet extra calcium nemen, en ga volgende week een ijzerinfuur krijgen. Hebben jullie hier ervaring mee? Last van gehad?

5 dagen geleden

Reactie op kel85ly

Uit mijn bloeduitslagen blijkt mijn hb ferretine en calcium te laag. Ik moe ...
Ja hier ook veel te lage ferritenine, mijn calcium is gelukkig nog oke. Ik heb extra suplementen gekregen, omdat ze hier een ijzerinfuus te heftig vinden voor de baby. Hoe ver ben je?

5 dagen geleden

Vorige jaar sept heb ik een mine gb gehad :) en nu momenteel ben ik 28 weken en 4 dagen zwanger. Ik heb nergens last van gehad, alleen wat vermoeid. Eten gaat ook goed, ben niks aangekomen maar ook niet afgevallen. Dit weekend moet ik een dagcurve doen:) Leuk dat hier een topic over is:)

5 dagen geleden

Reactie op WvdLag

Ja hier ook veel te lage ferritenine, mijn calcium is gelukkig nog oke. Ik ...
Ik ben vandaag 25+3. Omdat ik nu al te laag zat 茅n de verwachting is dat je alleen maar zakt gedurende de zwangerschap, zou dit de veiligste optie zijn

5 dagen geleden

Reactie op Anneliesje88

Vorige jaar sept heb ik een mine gb gehad :) en nu momenteel ben ik 28 weke ...
Fijn dat het zo goed gaat! Dagcurve heb ik afgelopen week ook gedaan. Die was perfect. Hopelijk bij jou ook.

茅茅n dag geleden

Reactie op kel85ly

Ik ben vandaag 25+3. Omdat ik nu al te laag zat 茅n de verwachting is dat je ...
Ik hoop dat het je gaat helpen!