4 Reacties

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Mijn concentratie is nog 100 keer slechter dan voorheen en van mijn geheugen is niks meer over haha. Heb geen tips helaas. Probeer het alleen zelf bij mensen aan te geven, zodat ze op de hoogte zijn. Ben benieuwd naar andere tips

2 maanden geleden

Ik heb ook add en hormonen spelen nu ook zeker een grote rol. Veel vergeten, warrig zijn, niet kunnen bedenken wat ik nu weer moet eten haha Het is vreselijk maar moet er maar even doorheen. En het slapen ook last.. probeer het los te laten en neem wat meer rust overdag dat doe ik om mijn hoofd koel te houden en niet al te warrig.

2 maanden geleden

Jup! Ik snap de chaos, hier ook warrig, vergeetachtig (nóg meer) Ik heb geen vaste werkdagen en tijden, maar wat mij wel helpt is om doelen te stellen en prioriteiten. Als ik werk, daarna doe ik een tukje en kijk ik wat ik kan of waar ik zin in heb. Kan soms een wasje draaien, soms gewoon een boek lezen. Word daarmee het huishouden gedaan? Nope 🫣😂maar mijn ‘trigger’ is een rommelige keuken, dus we ruimen elke dag de keuken op, en dat geeft mij al wat helderheid om de dag te beginnen. En accepteren dat het nu even zo is.

2 maanden geleden

Een gezonde darmflora kan een positief effect hebben op je ADD klachten. Je zou eens een goede probioticakuur kunnen doen. Verder natuurlijk gezond eten, zo min mogelijk bewerkt. Verder zorgen dat je geen tekorten hebt aan bijv. Omega 3, magnesium en andere vitaminen en mineralen. Ik neem zelf omega 3 van Mollers (Citroen is lekker) of van Vitakruid die pillen. Multi mama en losse magnesium van een goed merk (vitals, vitakruid). Het is wel een duur geintje, maar hopelijk gaat het je wel helpen! En heeft ook gelijk een positief effect op je baby! Verder inderdaad proberen genoeg rust te nemen, naar buiten te gaan, zo min mogelijk beeldschermen etc. Tot slot kan ik het boek: het verstrooide brein heel erg aanraden! Gaat echt over ADD en hoe hiermee om te gaan. Niet perse voor je zwangerschap natuurlijk, maar misschien heb je hier je leven lang wel plezier van! 🍀