14 Reacties
één dag geleden
Hey! Ze zeggen bij mij dat ik dat heb terwijl het enigste wat ik heb is teveel eiwit in mijn urine. Ik had ook even beetje iets te hoge bloeddruk bij mijn verloskundige en die stuurde mij ook door naar het ziekenhuis naar de poli. Ik ben medisch verklaard en krijg morgen ballon en vrijdag word ik ingeleid. Ik ben nu 36+5. Vanwege dat als het wel erger nog word (terwijl al 2 weken mijn bloed en bloeddruk gewoon goed is) mij willen inleiden bij 37 weken zodat het niet erger kan worden. Ik heb voor de rest ook geen andere symptomen.
Een tip. Maak je niet al te druk. Daarvan krijg je ook een hoge bloeddruk. Mijn baby doet het ook goed in de buik. Zolang al dat gewoon goed blijft bij jou. Moet het goed komen!
En laat je niet al té gek maken door de poli!😉
één dag geleden
Reactie op Jennifer2003
Hey! Ze zeggen bij mij dat ik dat heb terwijl het enigste wat ik heb is tev ...
Succes komende dagen❤️
één dag geleden
Reactie op boelwijksaar
Succes komende dagen❤️
Dankjewel!❤️ komt goed! Ik heb het geluk dat hij al gedraaid is en in mijn bekken ligt met z’n hoofdje.
En komt ook goed met jou! En zolang de symptomen niet erger worden of meer. En je bloeddruk normaal blijft. Want bij mij schommelt het ook van dag tot dag. Ik zit meestal rond de 130/75 en dat is prima zeiden ze. Zolang je onderdruk maar niet boven de 90 kwam zeiden ze tegen mij. En dat gebeurde gelukkig niet!
één dag geleden
Ik ben bij onze eerste met 38 weken opgenomen ivm pre eclampsie. Ze is met 38+5 geboren door middel van een ingeleide bevalling. 48 uur na de bevalling mochten we naar huis. Natuurlijk niet super fijn en ik voelde me de weken voorafgaand aan de opname echt beroerd (maar te laat geconstateerd door verloskundige). Maar vanaf het moment dat ik opgenomen werd was het oké en na de bevalling knapte ik steeds meer op. Fijne ervaring in het ziekenhuis gehad!
Succes voor jou! ♥️
één dag geleden
Hoi, ik heb bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 30 met een torenhoge bloeddruk gelopen. Mijn urine werd elke keer gecheckt en de eiwitten zaten steeds op het randje waardoor ik het advies kreeg om het rustig aan te doen en af te wachten. Ik hield enorm veel vocht vast. Ook was het einde zomer dus dat werkte ook niet echt mee. Ik had verder geen hoofdpijn klachten of sterretjes zien. Uiteindelijk met 40 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat de eiwitten nu boven de normale waardes kwamen. Ik zou ingeleid worden maar door andere omstandigheden (zeker niet door de zwangerschapsvergiftiging) heb ik uiteindelijk een spoed keizersnede gehad.
Ik kon dus door lopen tot het einde maar wel met veel controles.
Mijn advies, wacht het eerst rustig af.. mochten ze wel moeten handelen dan doen ze dat uit veiligheid voor jou en je kindje. Laat het dan over je heen komen, jij kan er verder niks aan doen.
Hopelijk valt het verder mee en kan je zelf de tijd ook nog een beetje uit zitten. Sterkte!
één dag geleden
Bij mijn vorige zwangerschap kwam na de keizersnee eruit dat ik zwangerschapsvergiftiging had, wel eerder aangegeven bij verloskundige maar hun vonden toen band gevoel en iets hogere bloeddruk niet alarmerend..maar toch flink ziek geworden..
Nu vanmorgen misselijk duizelig en ook iets hogere bloeddruk 130/75 en normaal rond de 100/65. Nu aan wachten voor extra controle bij gynaecoloog. 34+1 op dit moment
één dag geleden
Reactie op Jennifer2003
Hey! Ze zeggen bij mij dat ik dat heb terwijl het enigste wat ik heb is tev ...
Hey! Hier hetzelfde alleen dan omgekeerd geen eiwit in urine maar wel veel te hoge bloeddruk wordt morgen ook ballon geplaatst en vrijdag ingeleid, zo ontzettend spannend
één dag geleden
Reactie op emmie12
Hey! Hier hetzelfde alleen dan omgekeerd geen eiwit in urine maar wel veel ...
Oh wat toevallig nog iemand die ook morgen ballon en vrijdag ingeleid! Ja ik vind het ook heel spannend! Heel veel succes de komende dagen!😊
één dag geleden
Heb je de controle al gehad?
Ik kreeg dit bij mijn vorige zwangerschap met 39+3
Toen op controle was er niks in mijn bloed en urine te zien. Alleen hoge bloedruk
Dus moest 39+4 en 39+5 weer terug maar bleef hetzelfde. Hoge bloeddruk maar verder niks te vinden
Ik zou dus zwangerschapsvergiftiging gaan krijgen, maar wanneer? Toen besloten de volgende dag met 39+6 in te leiden omdat de baby toch al ‘klaar’ was en ik met zwanger zijn met de klachten van hoge bloeddruk al paar dagen.
Maar heb ik positief ervaren
één dag geleden
Reactie op Jennifer2003
Oh wat toevallig nog iemand die ook morgen ballon en vrijdag ingeleid! Ja i ...
Dus het is niet zo dat je perse een keizersnee moet als je dit hebt 👀ik was daar namelijk bang voor. Vorige keer was mijn onderdruk iets verhoogd maar geen sporen van eiwitten dus vrijdag weer meten hopelijk is hij gewoon weer goed.
één dag geleden
Update;
Mn bloedwaardes waren wel oke
Urine zaten eiwitten in 27, boven de max 19 maar onder de 30 wat de normwaarde is voor zwangerschapvergiftiging.
Mn knie pees reflexen wel veel te sterk
Dus ik moet een nacht blijven ter observatie maar lijkt beginnende zwangerschap vergiftiging te zijn
één dag geleden
Reactie op xmisuzu
Dus het is niet zo dat je perse een keizersnee moet als je dit hebt 👀ik wa ...
Nee dat is niet perse nodig. Tenzij het natuurlijk niet lukt qua ballon of er gaat toch wel iets mis met de baby. Maar dat is klein zeiden ze al tegen mij.
Dus nee het is niet persen nodig dat ze keizersnee gaan doen!😊