7 Reacties

2 maanden geleden

Veel geroosterd volkoren brood met kaas, avocado en ei 😍. Fruit (met mate). Suikervrije citroen siroop van de aldi is erg lekker!

2 maanden geleden

Misschien dat je veel salades kan maken? Je kan daar veel variatie in maken.

2 maanden geleden

Net ook te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb 😬

2 maanden geleden

Ontbijt: volle yoghurt met lijnzaad walnoten (rood)fruit en zonnebloempitten. Daarnaast een beker halfvolle melk. Tussendoor: halve komkommer of een ei. Middag: 2 koolhydraatarm snee brood met (pinda)kaas en bak met snoeptomaten. Tussendoor; kinderappel pink lady. Diner: eet ik met mijn gezin mee waarbij ik probeer te letten op meer groenten en minder aardappelen. Snack: noten, ei (met mayonaise zout peper) kaas, augurk/boterhamworst. Als ik pasta als avondeten heb gegeten wat 1 pot is (als in groente/vlees/saus is gemengd met pasta of zoals nasi) Dan is de snack koolhydraat arm. Verder koffie (1 kop om 10u), thee/water of eens bouillon. Ik heb steviadruppels voor een zoete toon. Afwisseling met koolhydraatarme crackers, gebakken eieren enz. Ik kan mijn waarden hiermee goed onder controle houden. Daarbij moet ik zeggen dat als ik een keer uit eten ga, of met het gezin een ijsje ga halen of zin heb in een koekje ofzo dan doe ik daar niet al te moeilijk over en probeer ik dat elders te compenseren.

2 maanden geleden

Reactie op Littlebutterfly

Misschien dat je veel salades kan maken? Je kan daar veel variatie in maken ...
Ja goed idee indd. Vandaag had ik toevallig kip en avocado en gemengde salade en eitje 👏🏻 mijn suiker bleef heel mooi. Ben erg benieuwd hoe mijn suiker reageert op de dingen die ik eet.

2 maanden geleden

S ochtend’s 2 hard gekookte eitjes los. In de middag 2/3 geroosterde bruine boterhammen met avocado en een beetje basilicum dressing. Soms met wat mozzarella erop. Avondeten gewoon normaal. Kreeg zilvervliesrijst bijvoorbeeld echt niet weg. En tussendoor half bakje aardbeien. Zit minder suiker in dan bijvoorbeeld druiven.

2 maanden geleden

Ik kies ook veel voor ei en kwark met beetje fruit s'ochtends. Volkoren wraps vind ik ook lekker als lunch en mijn suiker blijft er ook redelijk stabiel bij. Soepen doe ik het ook goed op (momenteel laat ik mijn vriend bijna elke week mexicaanse chilisoep maken).