18 Reacties

21 dagen geleden

Ja! Heb nog van de eerste zwangerschap. Super fijn. Ook na de bevalling prettig

20 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap gebruikt en ga hem binnenkort weer tevoorschijn halen wegens bekkenklachten , maar ik vond het fantastisch om mijn weeën ermee op te vangen

20 dagen geleden

Ik heb recent een aangeschaft. Vond het lastig om de goede maat te kiezen, ben uiteindelijk gegaan voor 65 cm. Je moet ze keihard opblazen en dan is die voor mij te hoog (1m73). Terwijl online overal staat dat vrouwen een grotere maat kopen dan aangeraden wordt.

20 dagen geleden

Toevallig een besteld vanmorgen. Had er tijdens mijn vorige zwangerschap ook een, alleen die is eigenlijk te klein. Heb er veel aan gehad in het derde trimester (op om te zitten/oefeningen te doen) en tijdens de bevalling ook gebruikt om op te zitten/bewegen tijdens weeën opvangen. 🙂

20 dagen geleden

Reactie op Ber22

Ik heb recent een aangeschaft. Vond het lastig om de goede maat te kiezen, ...
Wat gek! Ik was bij de bekkenfysio en zij adviseerde me 75 cm omdat 65 cm te laag was voor mij. Ik ben maar 1m65 🤷🏼‍♀️ Mag ik vragen waar jij hem hebt gekocht?

20 dagen geleden

Bol.com. merk is rockerz. Heeft je fysio geen ballen liggen zodat je ze kunt testen? Mijn moeder is gepensioneerd bekkenfysio, dus wel advies maar geen voorbeeld ballen.

20 dagen geleden

Reactie op Ber22

Bol.com. merk is rockerz. Heeft je fysio geen ballen liggen zodat je ze kun ...
Ik heb ook de Rockerz van bol.com en 65cm Ben 159 maar kreeg ook de tip van 65 cm en is echt helemaal prima. Kan er goed opzitten. Je moet ze ook niet keihard opblazen.

20 dagen geleden

Ik heb ook de Rockerz bal net in huis, maar dat ding moet zo hard opgeblazen worden.. heb de 75cm bal, ben zelf 1.78, maar het is echt een slap ding. Ben al een half uur bezig geweest met een elektrische pomp die in no time een luchtbed vol heeft, maar zodra ik ga zitten wordt de bal een soort ufo. Morgen toch nog maar meer lucht erin proberen te krijgen..

20 dagen geleden

Reactie op Sas-91

Ik heb ook de Rockerz bal net in huis, maar dat ding moet zo hard opgeblaze ...
Heb de aanwijzingen gelezen? En gebruik je niet de pomp die erbij zat/zit? Hier zat dat erbij. Wij zijn echt heel tevreden

20 dagen geleden

Reactie op Sas-91

Ik heb ook de Rockerz bal net in huis, maar dat ding moet zo hard opgeblaze ...
Dit is de handleiding voor oppompen

20 dagen geleden

Reactie op M_1986

Heb de aanwijzingen gelezen? En gebruik je niet de pomp die erbij zat/zit? ...
Yes aanwijzingen gelezen en gevolgd, en de pomp ook maar die begaf het halverwege. Schoot ook voor geen meter op met dat mini pompje trouwens 😅 maar heb nog steeds de knieën een stuk hoger dan de heupen helaas. Heb nu maar besloten de bal nog een keer 24u te geven en morgen weer verder te pompen, hopen dat het dan wel lukt 🤞

20 dagen geleden

Reactie op Sas-91

Yes aanwijzingen gelezen en gevolgd, en de pomp ook maar die begaf het halv ...
Oh apart zeg. Ik heb hem al 2 jaar en de pomp doet het ook nog. Misschien is de bal toch te klein?

19 dagen geleden

Reactie op Sas-91

Ik heb ook de Rockerz bal net in huis, maar dat ding moet zo hard opgeblaze ...
Ja, je moet ze echt heel hard opblazen. Bij ons begaf de pomp het ook, was gelukkig weer in elkaar te zetten. Nu een week later zou er eigenlijk nog meer lucht bij moeten. Meestal worden ze niet hard genoeg opgeblazen denk ik. Mijn vader zette vroeger de compressor erop😁

19 dagen geleden

Ik heb gewoon de gymbal van de action, 8 euro ;) Was overigens ook een tip van m'n fysio om die te kopen. Vorige zwangerschap en bevalling veel aan gehad! Ik ben 1,70m.

14 dagen geleden

Reactie op Ellov

Toevallig een besteld vanmorgen. Had er tijdens mijn vorige zwangerschap oo ...
Heb nu de bal van Matchu sports, 85 cm (ben 1.80 lang). Deze is voor mij perfect!

10 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk de bal van Rockerz gekocht (75 cm. en ben zelf 177 cm.) die ligt nu te rusten en zal dit weekend klaar zijn voor gebruik!

9 dagen geleden

Even een vraagje.. ik heb dus de rockerz 65 cm en ben zelf 1.60. Nu heb ik het idee dat deze bal te klein is. Mijn voeten staan plat op de grond en mijn benen staan in 90 graden. Heb zelf het idee dat mijn knieën wat te hoog uitkomen nu? Iemand ervaring mee?

8 dagen geleden

Volgens mij zouden je benen in 90 graden moeten staan, denk vooral belangrijk dat de houding fijn aanvoelt voor je bekken en voor mij is dat inderdaad zo met 90 graden!