7 Reacties
3 maanden geleden
Wij hebben gekozen voor een cursus hypnobirthing, die vindt in kleine groepen op locatie plaats, 5 weken achter elkaar 1 lesavond. Ik vind het een fijn idee om naast alle informatie die ik online kan vinden ook fysiek een moment te hebben, samen met mijn partner. Dat maakt het toch allemaal iets echter weer voor mijn gevoel. Bovendien zijn wij allebei niet van die vragenstellers, dus kunnen we profiteren van de anderen in de groep. En is het wellicht fijn om daar koppels te leren kennen die zich nu in dezelfde fase als wij bevinden. De eerste les is volgende week, heel veel zin in!
3 maanden geleden
Tijdens de eerste zwangerschap heb ik samen met mijn man een cursus gedaan. Was denk ik 4x een avond op locatie met 4? andere stellen. Vond ik heel fijn. Ook omdat mn man mij kon herinneren aan ademhaling enzo wat ik allang weer vergeten was.
Ik ga dit nu niet weer doen, maar misschien nu iets korters of digitaal ter opfrissing.
3 maanden geleden
Bij mijn eerste zwangerschap zijn mijn man en ik naar de cursus “samen bevallen” geweest. Daar zaten nog 5 andere stellen bij. Het waren iets van 8 bijeenkomsten, dat vonden wij wel wat veel maar ze hebben ook een kortere variant. Tijdens de cursus hadden we maar weinig onderling contact met de andere stellen (je kletst denk ik toch sneller met je eigen partner dan met de rest), maar uiteindelijk is er toch een appgroepje mama’s ontstaan na de reünie en … we spreken elkaar toch nog heel veel!
Ik vond met je partner samen gaan absoluut meerwaarde hebben, lijkt mij mega irritant als je partner een beetje schaapachtig staat te kijken en niet weet wat er allemaal gaande is. Mijn man is niet het type wat een boek zou hebben gelezen als we niet naar de cursus waren gegaan dus alleen daarom al een goede keuze 🤓
3 maanden geleden
Wij hebben ook een cursus hypnobirthing gedaan, wel privé bij ons thuis want in een groepje is niks voor ons. Maar wij hebben er nu al zoveeeel baat bij omdat ik echt wel op zag tegen de bevalling vanaf het begin al en dat is nu zo ontzettend veel minder! Ook voor mijn partner was het ontzettend leerzaam omdat hij nu precies weet hoe hij mij kan ondersteunen.
3 maanden geleden
Wij hebben tijdens de zwangerschap van de eerste een eendaagse cursus gedaan en gaan dit nu bij de tweede weer doen! Mijn vriend en ik hebben allebei een medische achtergrond, waardoor de info op een dag meer dan voldoende was. Ik vond vooral de info en oefeningen rondom ademhaling en ontspanning echt van meerwaarde; hebben we tijdens mijn eerste bevalling veel aan gehad!
3 maanden geleden
Wij hebben een hypnobirthing cursus gedaan. Vond mijn man totaal niet leuk, maar uiteindelijk was het heel fijn om samen op die manier voor te bereiden.
Ik heb onwijs veel gehad aan die cursus; vooraf was ik best angstig voor de bevalling en door die cursus (en door het doen van de oefeningen) heb ik zoveel vertrouwen gekregen in mijn lichaam. Het is uiteindelijk een super mooie geboorte geworden en ik heb veel baat gehad aan de oefeningen uit de cursus.
Voor de tweede staat er dus al een opfriscursus gepland 😊
3 maanden geleden
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan, aansluitend kreeg je dan wat info en er was 1 partnerles. Ik vond het contact met de andere zwangeren vooral heel leuk. En qua cursus stelde het niet veel voor maar toch genoeg aan gehad tijdens mijn eerste bevalling! Nu ga ik hem weer doen gewoon voor de gezelligheid 😊