16 Reacties

3 maanden geleden

Ik geen 1, bij vorige zwangerschap ook niet gedaan. Is niet echt wat voor mij.

3 maanden geleden

Ik heb nu toch besloten een cursus via de verloskundige te doen. Dat zijn 3 avonden en deze zijn vooral informatief. Vooral omdat dit ons eerste kindje is. Andere cursussen vind ik niet nodig.

3 maanden geleden

Tijdens de vorige zwangerschap heb ik zwangerschapsyoga gedaan. Dat wat niet helemaal mijn ding achteraf gezien. Deze keer geen cursus ter voorbereiding van de bevalling. Wel wil ik naar een borstvoeding voorlichting gaan. De vorige keer het gevoel gehad dat ik hier niet goed op voorbereid was. Je kunt vragen aan je verloskundige welke cursussen er bij jou in de buurt zijn.

3 maanden geleden

Ik begin vanavond met zwangerschapsyoga! Bij mijn dochter ook gedaan en ik heb nog steeds contact met die andere moeders!

3 maanden geleden

Eind augustus begin ik met fit en zwanger, meer om in contact te komen met andere (aanstaande) moeders en om beetje uit mijn comfortzone te gaan. Ben bang dat het niets voor mij is, maar als ik het niet doe dan weet ik het ook niet. En bewegen kan nooit kwaad 😂

3 maanden geleden

Hmm ja ik twijfel nog. Bij mijn eerste ook geen cursus gedaan, wel filmpjes van de verlosmoeder gekeken. Maar uiteindelijk werd die bevalling een keizersnede. Nu wil ik graag proberen vaginaal te bevallen. Daarom twijfel ik of ik een cursus ga doen

3 maanden geleden

Ik had vorig jaar van doete: dubbel zen. Klinkt heel zweverig maar is het niet. Ik Heb er enorm veel aan gehad. Dat was mijn tweede bevalling. Daardoor met vertrouwen in mijzelf kunnen bevallen. Dat was bij mijn eerste wel anders. Toen had ik ervoor gekozen om niks te volgen. Nu bij de derde ga ik het niet doen omdat m’n vorige zwangerschap/bevalling nog op mn netvlies staat (afgelopen december).

3 maanden geleden

Ik volg een zwangerfit programma bij de fysio. Deels sporten deels theorie waarin in iedere les een ander thema (van diverse bevallingsfases, tot pijnbestrijdingsmogelijkheden enz worden besproken) ook is er een gezamenlijke partneravond. Vind dit zeer prettig en leer enorm veel. Met het uitgangspunt dat iedere zwangerschap/bevalling anders is en kan afwijken heb je krijg je toch bepaalde basisinformatie goed uitgelegd. Sporten met de dames is ook heel prettig 🏋🏼‍♀️

3 maanden geleden

Wederom hypnobirthing (opfriscursus, niet de volledige). Heb daar onwijs veel aan gehad tijdens de bevalling, heeft me ontzettend veel zelfvertrouwen gegeven. Daarnaast centering pregnancy omdat ik het fijn vind ervaringen met andere aanstaande moeders uit te kunnen wisselen.

3 maanden geleden

Ik doe op maandagavond mee met Zwanger fit les (soort circuittraining) en ik ga in september meedoen met co yoga, een zwangerschapscursus en yogales in 1 :-) Duurt 10 weken elke dinsdagavond. En via de GGD en het ziekenhuis worden er ook veel webinars/voorlichtingen etc gegeven.

3 maanden geleden

Wil graag hypnobirthing cursus gaan volgen aangezien de vorige bevalling echt verschrikkelijk en traumatisch was. Maar twijfel of ik dan echt een cursus ga doen of gewoon videos online ga kijken.

3 maanden geleden

Ik ben vandaag begonnen met hypnobirthing. Vind het super intressant en leerzaam. En ben heel blij met m'n keuze nu al

3 maanden geleden

Ik heb vorige keer de online cursus van dubbelzen gevolgd, heel fijn om meer kennis en vertrouwen te krijgen

2 maanden geleden

Ik ga hypno birthing doen ☺️ woensdag eerste les. Ben erg benieuwd

2 maanden geleden

Zwangerschapshaptonomie.

2 maanden geleden

Wij gaan samen een hypnobirthing cursus doen. Start wel pas 12 oktober, maar ben heel erg benieuwd. Afgelopen week was er een partner avond bij de zwangerschapsyoga wat ook heel fijn was. Daarnaast gaan we nog een EHBO cursus voor baby’s/kinderen volgen en naar een voorlichtingsavond over borstvoeding.