21 Reacties

één maand geleden

Mocht je niet gewoon eerst prikken of wat je normaal eet? Dat hier wel gedaan en kon best veel dingen blijven eten

één maand geleden

Reactie op M_1986

Mocht je niet gewoon eerst prikken of wat je normaal eet? Dat hier wel geda ...
Geen idee.. ik heb morgen de eerste afspraak met internet en diabetesverpleegkundige dus zal het dan eens navragen. Want met die adviezen van diëtiste voor nu gaat het ineens van alles wat ik at naar alles helemaal 180 graden anders.

één maand geleden

Reactie op DSYX

Geen idee.. ik heb morgen de eerste afspraak met internet en diabetesverple ...
Ik mocht gewoon eerst dagcurves prikken op wat ik normaal at. Ze gaf aan dat je altijd dingen kunt schrappen. Aan de nuchtere waarde kun je eigenlijk weinig veranderden door eten aan te passen. En als je te hoog gescoord hebt na 2 uur, hoeft dit niet te betekenen dat je met je maaltijden wel piekt. Ik at alles al volkoren (pasta, brood, crackers en zilvervliesrijst) en ook al 6 x per dag. Dus ben gewoon gestart en kon prima normaal eten.

één maand geleden

Ik heb ook weinig hoeven aanpassen aan de hand van de curves die ik prikte. Ik eet vaak ‘s ochtends geroosterd brood met hummus, avocado en tomaat en iets van fruit, s middag ook toast (wel altijd spelt/desem) met sambal avocado en kaas, of geitenkaas en spek of gewoon een volkoren bol met johma salade. Ik at s ochtend regelmatig warme havermout met gebakken appel en kaneel maar heb daar laatst dus wel te hoog op geprikt, ga het nu proberen met 50/50 havermout en boekwijt vlokken, zo experimenteer ik een beetje (: en het ijs van lohilo kan ik ook goed hebben! ‘s avonds eet ik wel weinig koolhydraten maar moet zeggen als ik een normale portie risotto of pasta neem prik ik nog niet te hoog eigenlijk.

één maand geleden

Zoet drinken gebruik ik nu rivella. Met eten doe ik het slecht op brood en fruit. Dus ik eet veel salades en groentes. Inplaats van aardappelen gebruik ik nu zoete aardappels.

één maand geleden

Reactie op ElianneMama3

Zoet drinken gebruik ik nu rivella. Met eten doe ik het slecht op brood en ...
Reageer je beter op zoete aardappel? Hier werd gewone aardappel aangeraden. In zoete aardappelen zitten meer koolhydraten en bevatten daarnaast suiker. Rivella mocht hier niet, bevat namelijk zoetstoffen

één maand geleden

Reactie op M_1986

Reageer je beter op zoete aardappel? Hier werd gewone aardappel aangeraden. ...
Ik reageer beter op de zoete aardappel. Heeft mijn diëtist juist aan geraden de rivella. Zo apart hoe verschillend het dan kan zijn.

één maand geleden

Hier eet ik vrijwel normaal. Normale pasta, volkoren brood, havermout, aardappelen, rijst etc. Ik reageer op pizza dus dat laat ik. Tussendoor cracker, wat chips of soms zelfs een stukje chocolade 🫣. Brood beleg vaak kaas, ei, avocado of pindakaas bijvoorbeeld. Eet veel griekse yoghurt ook. Eerst normaal eten, prikken en zien of en waar je op reageerd. 180 graden omdraaien kan altijd nog, zodra dat nodig blijkt. Vorige zwangerschap ging ik ook naar een diëtist en deze niet, het is toch kijken wat wel en niet werkt voor jou, en ook dat veranderd in de zwangerschap ook nog weer hoe langer je zwanger bent, ziek bent, verkouden etc. Ik moest de vorige keer goed kijken wat ik combineerde, bijvoorbeeld koffie met melk en brood sochtends ging niet goed samen omdat ik reageerde op melk. Brood en een stuk fruit ging ook niet. Dus dan breek je dat op door brood te eten en 2u later de rest. Deze keer reageer ik niet op melk trouwens! Veel succes, het is pittig maar het hoeft niet zo extreem direct!

één maand geleden

Wat vervelend dat jij ook aan de beurt bent! Ik eet sochtends vaak een volkoren cracker met pindakaas of met avocado en een gekookt ei of kwark met wat blauwe bessen. Als lunch een soepje, salade, volkoren boterham tosti, omeletje met groente. Avondeten doe ik redelijk normaal mee met mijn vriend maar let ik op met aardappelen, daar eet ik minder van en neem ik extra groente bijv. Ook gebruik ik overal de volkoren variant van en uitkijken met gepaneerde dingen. Als tussendoortjes eet ik kaasblokjes, groente met roomkaasdip en heb voor de zoete trek chocolade gevonden met nauwelijks suiker. Daar neem ik dan een blokje van. Succes!

één maand geleden

Reactie op LindaElMa

Wat vervelend dat jij ook aan de beurt bent! Ik eet sochtends vaak een vol ...
Ooh deel die chocola pleaseeee 😍

één maand geleden

Deze van de aldi zijn ook meeeega lekker dames.

één maand geleden

Reactie op Littlemanmay2022

Deze van de aldi zijn ook meeeega lekker dames.
Zijn deze wel met zoetstoffen?

één maand geleden

Reactie op M_1986

Zijn deze wel met zoetstoffen?
Yup, maar daar reageer ik niet op.

één maand geleden

Reactie op LindaElMa

Wat vervelend dat jij ook aan de beurt bent! Ik eet sochtends vaak een vol ...
Dat klinkt allemaal super 😋

één maand geleden

Reactie op Littlemanmay2022

Yup, maar daar reageer ik niet op.
Ik word er helaas heel ziek van.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ik word er helaas heel ziek van.
Dat is vervelend! Ik reageer er niet op qua suiker en eet ze ook met mate.

één maand geleden

Dit schematje zelf gemaakt nav mijn eigen prik resultaten nantuurlijk. Ik eet volkoren koolhydraat verlaagde boterhammen. Ik eet regelmatig avgtjes en anders volkoren pasta of zilvervlierijst. Ook eet ik hero zero aardbeien jam, Maria biscuitjes als ik iets zoets wil. De between zero repen zijn ook erg lekker. Ik ben ook al 2 kilo afgevallen in 2 en een halve week. Ik ben namelijk door mijn eet patroon (mcdonalds,kapsalon,chocomelen andere troep buiten om de gezonde dingen die ik at) hier voor 21 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ik ben nu 29 weken zwanger.

één maand geleden

Reactie op jhzzee

Ooh deel die chocola pleaseeee 😍
Damhert chocolade, ik haal het bij mijn plaatselijke jumbo. Maar niet elke jumbo heeft het.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Reageer je beter op zoete aardappel? Hier werd gewone aardappel aangeraden. ...
Bij mij is juist gezegd alles waar zero opstaat qua drinken kan ik Drinken. Ik moet wel zeggen mijn waardes waren in het begin hoog. Nu spuit ii ook insuline en slik 4 pillen voor de suiker omlaag te krijgen. Ik heb mijn voeding 180 graden om gegooid. Gisteren voor het eerst een stuk appeltaart gehad na maand. Ik was rond 25 weken 9,8 kg bij gekomen. Ben inmiddels 4 kilo daarvan kwijt. Ik at voorheen heel gezond en gevarieerd. Ik durf gewoon niks zoets meer te eten vanwege de waardes en de groei van me kleine. Hopelijk na de bevalling ben ik er vanaf. Dan kan ik een beetje meer genieten van het eten

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Bij mij is juist gezegd alles waar zero opstaat qua drinken kan ik Drinken. ...
Hier juist alles waar zero en light op staat niet drinken. 😅 Nou doe ik dat sowieso al niet aangezien ik er ziek van word