5 Reacties
2 maanden geleden
Ik moet 2x per week mijn bloedsuikerwaardes bijhouden dmv een bloedsuikermeter en invullen in Luscii. Nuchter, 2 uur na ontbijt, 2 uur na lunch en 2 uur na het avondeten. Na het eten zet ik een wekkertje. S'ochtends zit ik vaak nuchter rond de 5.0. Gedurende de dag loopt deze vaak op, na de lunch rond de 5.8 en na het avondeten rond de 6.8. Maar het ligt natuurlijk wel aan wat ik eet en drink. Als ik iets anders probeer qua eten dan prik ik op andere dagen ook extra.
2 maanden geleden
Gisteren Toevallig een apparaat mee gekregen van het ziekenhuis, en moet 2 dagen 7 x per dag me waarders meten.
Nuchter moet hij onder de 5,3 zitten en anderhalf uur na de maaltijd onder de 7,8
Nu zat ik nuchter op 6.0
En na anderhalf uur na de maaltijd op de 7.8.
Moet vrijdag de uitslag bespreken maar volgens mij is die iets te hoog
2 maanden geleden
Ik loop nu al een week met waardes prikken en medicatie voor de suiker.
Mijn waardes verschillen heel erg. In de ochtend nuchter heb ik rond de 6,0 vrij hoog nog en 1 uur na ontbijt zit ik vaker onder de 7 wat goed is en de lunch en avond is meestal hoger.
Ik ben er inmiddels achter dat ik bijna geen melk meer kan hebben omdat daar in ook suikers zitten die mijn lichaam niet verwerkt krijgt.
Als ik alleen ma groentes fruit noten water thee drink zijn de waardes redelijk laag.