Hey allemaal!
Al bij de 13 weken echo kreeg ik te horen dat mijn baby een lekker bol buikje had, verder niks om zorgen over te maken werd mij toen verteld. Bij de 20 weken echo kreeg ik weer het zelfde te horen de baby liep goed mee op de curve alleen het buikje was erg ruim en zo ook mijn vruchtwater, hier is verder niks meer mee gedaan.
1,5 week geleden met een termijn van 30+2 heb ik een pret echo/3D echo laten maken, hier werd de baby ook gemeten en was te zien dat alles mooi verliep behalve weer het buikje.. deze werd gemeten op 33+3 ook werd er weer veel vruchtwater gezien. Op advies contact opgenomen met mijn verloskundigen en de echo metingen ook gelijk doorgestuurd. Gister heb ik dan mijn afspraak bij de verloskundigen gehad(31+5) daar werd weer een echo gemaakt en nu kwam het buikje van de baby al uit op 35+5 icm heel veel vruchtwater en een erg hogebloeddruk. De verloskundigen vertelde mij dat ik waarschijnlijk zwangerschapsdiabetes heb. (Ondertussen ben ik ook 7 kilo aangekomen in 6 dagen)
Gister ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis en hebben zij wat testen afgenomen. Ook hier kreeg ik weer te horen dat ik waarschijnlijk zwangerschapsdiabetes heb gezien de metingen / vruchtwater/ hogebloeddruk.
Maandag heb ik de suikertest en zou ik dus meer te weten komen.
Ik ben hier wel erg van geschrokken dit omdat op de 13 weken echo en op de 20 weken echo de baby al ruim voorliep met het buikje ongeveer 2 weken en hier verder nooit onderzoek naar gedaan is en ik eigenlijk gewoon blij mag zijn dat ik een “pretecho” gemaakt heb en deze mevrouw erg alert is geweest.
De reden dat ik hierzo van geschrokken ben heeft ook te maken met mijn nicht, zij heeft door zwangerschapsdiabetes (complicaties) een stilgeboren baby gekregen ❤️🩹