51 Reacties

één maand geleden

Nog geen ervaring mee, maar ze gaven vandaag aan het wel te willen testen als ik verder ben. Bij hoeveel weken hebben ze bij jou getest?

één maand geleden

Hallo! Ja helaas vorige week de test gedaan en na het drankje was het 8.5 . In mijn vorige zwangerschap had ik ook zwangerschapsdiabetes. Toen via voeding en dagcurves het binnen de waardes kunnen houden. Nu heb ik meteen een verwijzing voor de gynaecoloog waar ik binnenkort naartoe moet. Nog geen idee wat ik ervan kan verwachten en wat er nu gaat gebeuren.

één maand geleden

Helaas hier ook zwangerschap diabetes met sinds een week insuline gebruik ivm bloedsuikerwaarde van 16.1 2 uur na het glucose drankje. In begin zwangerschap kwamen ze daar al achter door bloedonderzoek. Daardoor ben ik nu ook aangemeld in het ziekenhuis, moet nog steeds aan het hele idee wennen, dit is niet hoe ik het voor ogen zag😅

één maand geleden

Reactie op Pebbe24

Nog geen ervaring mee, maar ze gaven vandaag aan het wel te willen testen a ...
Ik heb vandaag getest. Ik ben nu 21 weken. Ik ben 6 december uitgerekend

één maand geleden

Reactie op Sanne_Karlijn

Hallo! Ja helaas vorige week de test gedaan en na het drankje was het 8.5 ...
Hier idd precies hetzelfde. Ik wordt morgen waarschijnlijk door het ziekenhuis gebeld met het plan van aanpak. Ik hoop zelf een beetje op dezelfde aanpak als bij mijn vorige zwangerschap.

één maand geleden

Reactie op 90MelanieS

Helaas hier ook zwangerschap diabetes met sinds een week insuline gebruik i ...
Ik snap heel goed dat je aan het hele idee moet wennen. Bij mijn eerste zwangerschap moest ik er ook erg aan wennen en ik hoefde niet eens insuline te spuiten. Probeer je vragen en gevoel te bespreken met de artsen. Dat hielp mij toen de tijd wel. Succes! Het positieve vond ik wel dat je meer groei echo’s had en daardoor vaker naar je baby kan kijken 🥰

één maand geleden

Ik heb 2 dagcurves gedaan. Deze waren goed. Tussen 24 en 28 weken nogmaals

één maand geleden

Hier helaas ook weer zwangerschapsdiabetes. Bij de eerste zwangerschap ook gehad. Nu alleen al bij 16 weken ontdekt. Ben al onder controle van de gynaecoloog ivm zwangerschap van een tweeling. Dus alles is snel opgestart. Voor nu nog alleen dieet, maar merk dat er regelmatig uitschieters bij zitten dus de verwachting is dat ik op termijn insuline zal moeten spuiten.

één maand geleden

Hier helaas ook weer, bij de vorige zwangerschap lang goed gegaan met dieet, pas aan het einde insuline moeten spuiten bij alleen diner en de nacht. Nu al vanaf 18 weken insuline spuiten bij alle maaltijden en de nacht.. moet ook steeds meer spuiten, het blijft oplopen je kan er soms echt niks aan doen 😫

één maand geleden

Hier test gehad afgelopen week 18 weken en 5.4 geen idee precies wat betekend nog

één maand geleden

Ja, ben voor de 3e keer weer vd partij! Weet uit de vorige keren dat ik vrij streng moet eten, dan blijven de waarden prima dus dat gaan we maar weer doen.. Zal de doos met Bonbons weer bestellen rond mijn uitgerekende datum. Bij de 2e (thuis bevallen); zoontje was aangekleed e.d. en toen vroeg ik aan iedereen of ze een bonbon wilden, want ik wel😆

één maand geleden

Ik heb over 3 weken de test, dan ben ik 25 weken. Geen idee wat ik moet verwachten. Ze gaan bij mij testen ivm PCOS, heb verder gezond gewicht en eet ook gezond over het algemeen. Weten jullie de oorzaak van jullie zwangerschapsdiabetes?

één maand geleden

Reactie op Mamavtwee

Ja, ben voor de 3e keer weer vd partij! Weet uit de vorige keren dat ik vri ...
Haha herkenbaar! Toen ik was bevallen en ik kreeg in het ziekenhuis beschuit met muisjes. Dat was zoooo lekker !

één maand geleden

Reactie op Mammanne

Ik heb over 3 weken de test, dan ben ik 25 weken. Geen idee wat ik moet ve ...
Bij mijn vorige zwangerschap zagen ze bij de 20 weken echo dat mijn zoontje boven gemiddeld was qua groei. Toen moest ik de glucose test doen. Nu bij mijn tweede zwangerschap is de kans erg groot dat je het weer hebt. Dus vandaar weer die test.

één maand geleden

Reactie op Mammanne

Ik heb over 3 weken de test, dan ben ik 25 weken. Geen idee wat ik moet ve ...
De oorzaak van zwangerschapsdiabetes is hormonaal.

één maand geleden

Reactie op Mammanne

Ik heb over 3 weken de test, dan ben ik 25 weken. Geen idee wat ik moet ve ...
De oorzaak is de placenta, altijd.

19 dagen geleden

Hier ook zwangerschapsdiabetes, waarschijnlijk ook diabetes type 2. We zijn sinds gisteren in de draaimolen van ziekenhuis beland. Voel me verdoofd en eenzaam op het moment. Ik heb zo’n schuld gevoel na me knulletje. Jank alleen maar op het moment

19 dagen geleden

Jup! Net te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb 🫤

19 dagen geleden

Ik heb het van de week ook te horen gekregen. Mijn eerste meting was goed, maar de tweede 9,1 . Zometeen een afspraak bij een dietist.

19 dagen geleden

Hoi hoi, nou vanochtend telefoontje gekregen van de verloskundige. Mijn waardes waren voor het drankje 4.3 en erna 9.3 blijkbaar heb ik dus zwangerschapsdiabetes. Verklaart ook waarom ik om de seconde ongeveer naar de wc moet.