231 Reacties

2 maanden geleden

Helaaass hier hetzelfde, nuchter 5.2 en na het drankje 8.6… weet iemand hier of je dan sowieso ingeleid wordt of dat dat alleen is als je waardes te hoog blijven en de baby te groot wordt? Ik krijg alle info nog hoor maar vroeg me dit even af (:

2 maanden geleden

Reactie op jhzzee

Helaaass hier hetzelfde, nuchter 5.2 en na het drankje 8.6… weet iemand hie ...
Als de waarden door aanpassingen in je eten normaal blijven. Mag je hier terug naar de verloskundige en ook gewoon thuis bevallen. Blijven de waarden te hoog dan wordt je medisch en val je onder een gynaecoloog. En is de kans groot dat ze baby gaan halen. Inleiding kan natuurlijk ook geadviseerd worden bij grotere baby zonder zwangerschapsdiabetes

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Als de waarden door aanpassingen in je eten normaal blijven. Mag je hier te ...
Oké dat is wel een gerust stelling! Dan hoop ik dat ik het met een dieet onder controle kan krijgen 🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op jhzzee

Helaaass hier hetzelfde, nuchter 5.2 en na het drankje 8.6… weet iemand hie ...
Hoe het nu is krijg ik ook nog te horen maar bij mijn 2e bleek het protocol per ziekenhuis verschillend. Ik ben toen met 38 weken gewisseld van ziekenhuis🙈 Ziekenhuis 1 sowieso inleiden met 41 weken. Ziekenhuis 2 vanaf 40 weken keuze maar 42 weken wel inleiden (maar is misschien hetzelfde als zonder diabetes..) Nu zit ik weer bij ziekenhuis 1 maar heb ik 2 zwangerschappen/bevallingen achter de rug van termijn 40+5 (gestript en mini cosmetische hechting. Kindje van 4100) en 40+6 (natuurlijk op gang en interne hechting maar verder geen "schade". Kindje van 4010) dus zonder medische ingrepen thuis bevallen. Hierdoor wil ik wel voorstellen als de zwangerschappen verder idem verlopen het wel zo lang mogelijk natuurlijk aan te kijken. Mits ik dat ook Fysiek en mentaal vol kan houden.

één maand geleden

Ik vandaag ook te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb 🥲 ik baal ontzettend. De richtlijnen van wat ik mag eten zijn ongezonder dan wat ik normaal eet 🥴 ben even het spoor bijster

één maand geleden

Reactie op cbamf

Ik vandaag ook te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb 🥲 ik baa ...
Uh? Dat is opzich wel gek. Wat is er ongezond aan de richtlijn?

één maand geleden

Reactie op M_1986

Uh? Dat is opzich wel gek. Wat is er ongezond aan de richtlijn?
Op zich is de richtlijn redelijk rechttoe rechtaan, maar ik heb vanwege al bestaande aandoeningen een intensief veganistisch grotendeels low fodmap dieet waarin ik o.a. weinig gluten eet. Daar heb ik al grotendeels de proteïnen van moeten omgooien (at veel soja en tempeh maar dat mag niet teveel ivm hormoonontwikkeling van de kleine). Dus ik zit al op afgewogen glutenvrij havermout met superfoods voor ontbijt, een salade of zelfgemaakte soep voor lunch, avondeten verschilt maar denk aan quinoa chili zonder zelfs vleesvervangers want te bewerkt. Ik maak bijna altijd alles ‘from scratch’ om nog beter binnen de marges te blijven. Zelfs als ik de puf niet heb om havermout op te warmen eet ik zelfgemaakte granola ipv muesli uit de supermarkt zodat er geen suikers in zitten. Ik snoep niet, ik drink een mini kop koffie zonder melk of suiker in de ochtend, ik drink alleen water of gemberthee met soms een schijfje sinaasappel erin als zoetje, that’s it. En dan nu de richtlijn waar het gaat over brood met mager beleg of een avg met een vleesvervanger, of een snack tussendoor of een beetje ongezoete yoghurt als toetje, kei lekker natuurlijk maar als ik zie hoeveel discipline ik de afgelopen maanden voor mijn gevoel echt voor niets heb toegepast op mijn eten en supplementen 🥲🥲🥲

één maand geleden

Ik had 5.8 nuchter en 9.3 twee uur na het drankje. Nog niets van de VK gehoord dus weet ook niet zo goed waar ik aan toe ben. Hebben jullie zo’n test kitje meegekregen? En een dieetplan o.i.d?

één maand geleden

Hier ook 8.8 en heb overmorgen een gesprek met een diabetesverpleegkundige 😔

één maand geleden

Reactie op Kels94

Ik had 5.8 nuchter en 9.3 twee uur na het drankje. Nog niets van de VK geho ...
Meestal wordt er gelijk een afspraak gepland met de diabetesverpleegkundige/internist, daar krijg je een prikset en uitleg Diëtiste, maar mocht gewoon eerst kijken hoe ik op normaal eten reageerde. Gynaecoloog voor extra groeiecho.

één maand geleden

Reactie op Kels94

Ik heb het bij alle keten gewoon de volgende keer besproken bij de verloskundige. Maat het plan was een afspraak bij de diëtist te maken. .. die stap had wat sneller gekund mijns inziens. Maar je kunt ook gewoon zelf de verloskundige bellen wat nu precies de bedoeling is met deze uitslagen..

één maand geleden

Vanmorgen geprikt, en ook ik heb helaas zwangerschapsdiabetes! Mijn nuchtere waarde was 7.9 en na het drankje 8.1🥹

één maand geleden

Reactie op Kels94

Ik ben hierna gelijk doorverwezen naar ziekenhuis. Daar heb ik een glucose meter gekregen en zijn nu bezig met kijken naar wat voeding doet en lijkt tot nu toe met kleine aanpassingen in voeding goed te gaan.

één maand geleden

Vanmorgen de test gedaan. Nuchter was mijn suiker 7.4 en na suikerdrankje en 2 uur wachten uiteindelijk 7.9. Begin van de middag gebeld door het ziekenhuis dat ik morgen langs moet komen. Vind het allemaal spannend wat er nu allemaal gaat gebeuren.

één maand geleden

Ik heb maandag de test gehad, Nuchter 5.3 en na 2 uur 8.4 Ik krijg vandaag alles in huis om zelf 4x per dag te prikken. Hopelijk blijft het met een dieet goed. Ik vindt het allemaal best spannend

één maand geleden

Ik zit nu as we speak te wachten tot ik voor de 2e keer mag prikken. Ik moet nog een uur wachten. Ben heel benieuwd. Heb er 1 aan de begin van m'n zwangerschap moeten doen en nu weer eentje. De eerste keer was goed, maar bij deze twijfel ik toch wel heel erg.

één maand geleden

Nou test is afgerond, uitslag ik binnen. Waardes na 2 uur stonden op 11 dat zegt wel genoeg denk ik 😅🤣

één maand geleden

Reactie op laurajohn

Nou test is afgerond, uitslag ik binnen. Waardes na 2 uur stonden op 11 dat ...
Oei had ik ook zo hoog bij mij was die 14 en erna 13. Nu is alles weer mooi aan t zakken met insuline en pillen😅 en eten anders

één maand geleden

Hi meiden, hier even een ervaringsverhaal tot nu toe. Ik weet sinds vorige week dat ik ook zwangerschapsdiabetes heb. Mijn waarde was nuchter mooi laag, maar 2 uur na het suikerdrankje 10,4. Te hoog dus! Het mooie als je nuchter laag prikt is dat je waarschijnlijk enkel zwangerschapsdiabetes hebt en het hopenlijk gewoon na de bevalling weer weg is. Dat stelt mij wel gerust. En dat ik nu 50% meer kans heb om het op latere leeftijd te krijgen zien we dan wel weer! 😅 Ik ben gebeld door mijn verloskundige met de uitslag en had die dag erna een gesprek (telefonisch) met een dieëtist. Zij heeft mij de volgende dag een prikset opgestuurd met een duidelijke uitleg op Youtube. Ik prik 4 keer per dag (nuchter en dan 2 uur na elke maaltijd). Ik merk dat ik met wat aanpassingen in mijn voeding de boel redelijk stabiel kan houden. Even kort samengevat, ik schrok me wild vorige week en kon alleen maar huilen. De glans van mijn zwangerschap was volledig weg door prikken, voedingsdagboeken bijhouden etc. Ik ben nu een paar dagen bezig en echt het went. Je mag best nog veel eten! Alleen het snaaien van troep moeten we nog even 12 weekjes uitstellen. De extra groeiecho’s zie ik maar als mijn beloning! 😊 Succes meiden! You can do this! 💪🏻

één maand geleden

Iemand die toevallig weet of je de pure hagelslag van cereal nog mag eten? 😅