232 Reacties

één maand geleden

Reactie op laurajohn

Iemand die toevallig weet of je de pure hagelslag van cereal nog mag eten? ...
Ik heb als advies gekregen geen hagelslag, maar je kunt natuurlijk kijken naar de koolhydraten. Als dat laag is, kan het volgens mij wel. Ligt er ook aan hoe laag.

één maand geleden

Reactie op laurajohn

Ik zou het niet doen, er zit alsnog veel suiker in. Maar je kan het proberen en daarna kijken wat je suikers doen.

één maand geleden

Reactie op muka

Ik heb als advies gekregen geen hagelslag, maar je kunt natuurlijk kijken n ...
Weet het fijne er nog niet van. Heb vandaag las te horen gekregen dat ik zwangerschaps diabetes heb. Maar dit zijn de waardes. Misschien dat iemand van jullie hier meer van weet. Links is cereal en rechts Is jumbo merk pure hagelslag.

één maand geleden

Reactie op laurajohn

Weet het fijne er nog niet van. Heb vandaag las te horen gekregen dat ik zw ...
Bevat alsnog beiden veel koolhydraten. Afhankelijk hoe je op je eten reageert kun je het gewoon eens proberen. Adviezen zijn ook overal anders.

één maand geleden

Reactie op laurajohn

Ik lees net de ingrediënten lijst en als eerste ingrediënt staat zoetstof: ‘maltitolen’ Dat is een zoetstof wat niet wordt aangeraden om te nemen bij een koolhydraat arm dieet. Je kan kijken hoe je er op reageert, misschien kan je het wel hebben!

één maand geleden

Reactie op LittleSEM

Ik lees net de ingrediënten lijst en als eerste ingrediënt staat zoetstof: ...
Dat is inderdaad ook een goede. Hier moch geen enkele zoetstof overigens

één maand geleden

Vandaag ben ik bij de diabetesvpk geweest. Moet tot het einde van mijn zwangerschap 4 keer per dag mijn suiker prikken 😶. Hopelijk blijft het daarbij en hoef ik geen insuline te gaan spuiten...

één maand geleden

Reactie op mommyxx

Vandaag ben ik bij de diabetesvpk geweest. Moet tot het einde van mijn zwan ...
Dat werd hier ook eerst gezegd. Maar mocht al heel snel afbouwen

één maand geleden

Reactie op laurajohn

Weet het fijne er nog niet van. Heb vandaag las te horen gekregen dat ik zw ...
Ik zou echt alle zoete belegsoorten laten. En dat even niet meer eten. Hoe vervelend het is.

één maand geleden

Reactie op mommyxx

Vandaag ben ik bij de diabetesvpk geweest. Moet tot het einde van mijn zwan ...
Meestal beginnen ze daar mee om te kijken wat je waardes doen. Ik ben sinds 29’augustus bezig met bloedprikken van waardes, waarbij ik 4 maal per dag pillen moet slikken en 1 keer insuline spuit. Mijn waardes lijken te zakken. Maar nog niet goed genoeg. Hoe er rekening mee dat het bij dat prikken niet zal blijven.

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Ik zou echt alle zoete belegsoorten laten. En dat even niet meer eten. Hoe ...
Hier mocht dat gewoon hoor. Ik kon ook prima Hero Jam minder zoet eten op een meergranen beschuitje. Stond ook gewoon op de lijst

één maand geleden

Reactie op M_1986

Hier mocht dat gewoon hoor. Ik kon ook prima Hero Jam minder zoet eten op e ...
Mijn dietiste heeft gezegd geen zoete waren alleen hartig. Snap niet dat de richtlijnen overal anders zijn. Zou makkelijker zijn als ze overal hetzelfde zeggen.

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Mijn dietiste heeft gezegd geen zoete waren alleen hartig. Snap niet dat de ...
Ik lust sowieso niets hartigs op brood op ei na. In eet sowieso weinig brood omdat het op mijn darmen slaat Ze gaf gelukkig aan dat het geen probleem was. Ik heb nooit hoog geprikt op jam

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ik lust sowieso niets hartigs op brood op ei na. In eet sowieso weinig broo ...
Hartig wordt bedoelt met kaas, vlees, smeerkaas, roomkaas etc.. oh en 100% pindakaas is ook hartig valt niet onder zoet.

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Hartig wordt bedoelt met kaas, vlees, smeerkaas, roomkaas etc.. oh en 100% ...
Ik lust geen kaas 🙈 geen enkele soort. En enige aan vleeswaren is runderrookvlees maar dat mag je tijdens de zwangerschap niet. Gewone pindakaas kan, maar dat eet ik alleen op een cracker.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ik lust geen kaas 🙈 geen enkele soort. En enige aan vleeswaren is runderr ...
Aah dat is balen 😞 achja zo heeft ieder zijn ding wat hij graag eet 😁

één maand geleden

Ik ben ook een paar weken terug geprikt met 4.3 en na de 2 uur 9.1. Heb toen een week lang geprikt na het eten en nog beter gelet op het eten wat ik normaal ook deed. At al bijna geen suiker omdat ik totaal niet van zoet hou. Kwam toen met testen elke keer heel laag in waarde. Nu heb ik het een week gedaan hoe ik normaal at ook toen laag in waarde. Gelukkig hoef ik nu nog maar 2 dagen in de week te prikken en zolang er geen uit schieters tussen zitten is er niks aan de hand! Wel raar dat je dan op die test wel hoog eindigt.

één maand geleden

Ik prik nu ook 3 dagen en heb niet drastisch veel veranderd eigenlijk qua eten..enigste is dat ik nu meer verspreid eet. Mijn waardes zijn gewoon mooi laag dus vraag me af of ze daar nog contact over opnemen. Anders ga ik zelf wel een beetje uitvogelen wat wel en niet kan.

één maand geleden

Wanneer kregen jullie je uitslag? Ik heb vandaag een test gedaan kreeg alleen mijn nuchtere uitslag die was goed 5,1. Maar wil graag weten wanneer ik mijn andere uitslag krijg.

één maand geleden

Reactie op Baby122024

Wanneer kregen jullie je uitslag? Ik heb vandaag een test gedaan kreeg alle ...
Ik kreeg het gelijk de volgende dag.