232 Reacties

één maand geleden

Reactie op M_1986

Waarschijnlijk de waarde na 2 uur wat verhoogd. Dat hoeft niets te zeggen h ...
Net de waardes doorgekregen van voor het suiker drankje, dat was 5,2. Maar weet de waardes van na het drankje niet.

één maand geleden

Reactie op SkadiSkar

Net de waardes doorgekregen van voor het suiker drankje, dat was 5,2. Maar ...
5.2 nuchter zou hier goed zijn

één maand geleden

Reactie op M_1986

5.2 nuchter zou hier goed zijn
Ja hier ook. Maar krijg nu net de uitslag na twee uur. 8,9 😬

één maand geleden

Hoi hoi, Gisteren de glucosetest gehad (nuchter prikken, drankje nemen, na 1 uur prikken en na 2 uur prikken) en kan dit nu online inzien. Een van jullie enig idee wat dit betekent? Verder nog niet gebeld door de verloskundige.

één maand geleden

Nou dit is toch gek? Ik ben nu al een aantal dagen aan het curven en mijn waardes zijn aldoor prima. Ik vind ze zelfs soms aan de wat lagere kant. Na de glucosetest zat ik toen op 8.8 Zijn er meer dames die dit zo ervaren? Ik heb trouwens niet eens mijn eetpatroon aangepast.

één maand geleden

Reactie op mommyxx

Nou dit is toch gek? Ik ben nu al een aantal dagen aan het curven en mijn w ...
Ik had exact hetzelfde. Nooit wat aangepast in mijn eten en nooit hoog geprikt. Kon alles eten. Ik mocht al snel minder gaan prikken en kreeg te horen dat ik vals positief getest heb op de OGTT. Schijnt regelmatig te gebeuren. Ik doe ook geen OGTT deze zwangerschap, maar gewoon dagcurves 2x 2 dagen (met 16 en met 26 weken).

één maand geleden

Reactie op mommyxx

Jaa hier ook hetzelfde (: ik prikte na de test 8.6 en nu zonder al te veel aan te passen prik ik eigenlijk nooit te hoog. Zelfs met uit eten gaan of een ijsje oid blijft het een goeie waarde. Nu 2x gehad dat ik wel te hoog zat en dan wandel ik 10 minuutjes en dan is al snel 1.5 gezakt

één maand geleden

Reactie op mommyxx

Jup precies hetzelfde. Maar das alleen maar beter. Waarschijnlijk neem je normaal nooit zoveel suiker in 1x als met de glucose test 🙈

één maand geleden

Ik heb ook prima waardes, kan zelfs soms een chocolaatje nemen, maar momenteel heb ik keelontsteking en merk dat mijn waardes wel hoger uitvallen daardoor.

één maand geleden

Helaas,Hier ook zwangerschapsdiabetes. Ik moet 2 keer per week een dagcurve bijhouden, en ben door verwezen naar de diëtist. Daar heb ik donderdag mijn intake dus ik ben benieuwd. Zelf ben ik al op gaan letten met enkel een aanpassing in voeding

één maand geleden

Reactie op mommyxx

Ik heb ook precies hetzelfde.. enigste uitschieter die ik heb gehad naar 8.2 was toen ik patat had gegeten met een kroketburger maar dan vind ik zo'n waarde ook niet zo gek.. want dat is een bom koolhydraten die je dan eet.

één maand geleden

Reactie op mommyxx

Heb dezelfde ervaring gehad als jij bij mijn vorige zwangerschappen (2x). Ik kon alles eten/drinken en nog nooit een uitschieter gehad. Uiteindelijke werd ik vrijgelaten in mijn eetpatroon, mits ik maar 1x in de week dagcurve zou prikken, of wanneer ik bijvoorbeeld snoep zou proberen daarna ook even prikken. De waardes bleven perfect. Nu voor de 3e zwangerschap gekozen om geen ogtt test te doen en af ene toe eens een dagcurve te prikken. De baby doet het super en is niet te groot gewoon gemiddeld. Dus ja het kan zeker!

één maand geleden

Reactie op 90MelanieS

Helaas hier ook zwangerschap diabetes met sinds een week insuline gebruik i ...
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwangerschap diabetes heb. Mijn bloedsuikerwaarde is 15 2 uur na het glucose drankje. Heb jij als advies gekregen om direct met insuline te starten vanwege de hoge waarde? Tot voor 27 weken heb ik nooit zulke hoge bloedsuikerwaarde gemeten

één maand geleden

Reactie op Rsoemo139

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwangerschap diabetes heb. Mijn bl ...
Heey, Ik heb hetzelfde gehad. Ik ben begonnen eerst met metfomine 2 x per dag toen 4 x per dag. En ik spuit nu sinds 2 weken insuline erbij op 18 eenheden op het moment. Het kan zijn dat ze waardes eerst willen zien per dag en na maaltijd. En daarop verder kijken. Ik heb mijn voeding aangepast. Waardoor ik nu 4 kilo kwijt ben. Baby krijgt alle voeding wat die nodig heeft. Ik heb de combi ziekenhuis met groeiecho’s en verloskundige bij eigen praktijk. Je mag me prive berichten mocht je tips nodig hebben

één maand geleden

Reactie op Roosseboos

Ik heb ook precies hetzelfde.. enigste uitschieter die ik heb gehad naar 8. ...
Ik reageer dus niet op patat of aardappel of pasta etc, maar bij pizza is hij wel hoog.

één maand geleden

Ik scoorde 9.5… ik krijg een oproep van ziekenhuis binnenkort.. maar het gekke is dat onze baby juist heel klein is 🤨

één maand geleden

Hier even een dipje qua eten. De waardes gaan verder goed en ik ben ook al weer een aantal weken terug bij de verloskundige. Ik hoef ook maar om de dag een curve bij te houden. Maar pff wat heb ik zin om te snaaien qua lekker eten. Warme chocolademelk met slagroom heb ik zoveel zin in. Speculaas brokken van de bakker, wat chips. Ik heb er zoveel zin in. Zijn er meer die hier ook af en toe zoveel zin hebben om te snoepen/ snaaien ?

één maand geleden

Reactie op LittleSEM

Hier even een dipje qua eten. De waardes gaan verder goed en ik ben ook al ...
Jaaaa en dit herfstige weer helpt ook niet mee, ik wil gewoon zoete warme drankjes en koekjes 🥹

één maand geleden

Reactie op LittleSEM

Hier even een dipje qua eten. De waardes gaan verder goed en ik ben ook al ...
Echt verschrikkelijk. Ik ga de sinterklaas versnaperingen inslaan. Chocolade letters, chocolade pepernoten, kikkers en muizen, alleeees. Ga ik wegzetten voor na de bevalling 😅

één maand geleden

Reactie op Littlemanmay2022

Echt verschrikkelijk. Ik ga de sinterklaas versnaperingen inslaan. Chocola ...
Oh slim 😱