232 Reacties

één maand geleden

Reactie op Littlemanmay2022

Echt verschrikkelijk. Ik ga de sinterklaas versnaperingen inslaan. Chocola ...
Ja dat ga ik ook doen! Ik ben 6 december uitgerekend, ik ben al zo blij dat straks wel kerst kransjes kan eten. Die vind ik zo verschrikkelijk lekker

één maand geleden

Dit dus! Ik ben blij dat ik weer thuis ben van een midweekje weg want ik moet eerlijk bekennen dat ik me daar echt wel heb toegegeven aan een x een patatje en twix ofzo.. Patatje was teveel van 't goede en de twix was weer prima te doen. Net reageerde ik plots opeens heel erg op dun gesmeerde boterham met chocopasta , 7.8 😅 Gelukkig nu net thuis dus kan ik me er weer beter aan houden want kom toch nergens meer nu 🙈 Alles idd inslaan voor na de bevalling. Gelukkig met kerst en oud en nieuw wel gewoon weer alles eten 🤤

één maand geleden

Goed idee😂 ga ik ook doen

één maand geleden

Reactie op Roosseboos

Dit dus! Ik ben blij dat ik weer thuis ben van een midweekje weg want ik mo ...
Ik reageer dus helemaal niet op patat, maar pizza schiet ik van omhoog. Ik snoep ook zo nu en dan een chocolaatje hoor 😂 moet ook gelukkig blijven 😂

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Goed idee😂 ga ik ook doen
Helpt echt geestelijk!

één maand geleden

Ik heb al een xxl zak chocolade pepernoten in de kast liggen en een chocolade sinterklaas. Helaas nog geen gevulde speculaas gevonden die nog lang genoeg houdbaar is.

één maand geleden

Ja ik heb ook voor de kerst een verlanglijstje opgesteld met alle snoep en andere dingen waar ik nu cravings voor heb, dat pakken we dan in en leggen we onder de boom. Komend weekend de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. De verloskundige heeft aangegeven dat ik die dag maar niet teveel los moet gaan op de hapjes maar ook maar even niet moet prikken. Once in a lifetime

één maand geleden

Reactie op cbamf

Ja ik heb ook voor de kerst een verlanglijstje opgesteld met alle snoep en ...
Gewoon de meest koolhydraatarme hapjes er tussen uit kiezen.. Ik had gisteren feest en zo het buffet gekozen waarbij ik het ijs niet kon laten staan🙈

één maand geleden

Reactie op cbamf

Ik zeg je eerlijk, ik zou gewoon lekker eten. Van 1 dag te hoge suiker, zal de baby vast niet in 1x Ginormous worden 🙈.

één maand geleden

Reactie op cbamf

Hier zei de diabetesverpleegkundige gewoon lekker genieten. 1 dagje maakt echt niets uif

één maand geleden

Hier gestopt na 2 weken op eigen initiatief met prikken en het dieet van de dietist. Ik werd zo gestresst van het constant zien van de waardes. De diabetes neemt volledig de overhand en ik voel me meer een ‘patient’ dan zwangere vrouw. Ik ben nu 29+3. Mijn verloskundige zei dat dat echt niet de bedoeling is en we op zoek moeten naar een weg die voor mij wel werkt. Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis. Donderdag weer een groeiecho. Mijn oproep aan alle dames in hetzelfde schuitje is ook om dicht bij je gevoel te blijven. ❤️ Laat de diabetes niet de overhand nemen!

één maand geleden

Reactie op iris007

Hier gestopt na 2 weken op eigen initiatief met prikken en het dieet van de ...
Hoe waren je waarden? Hier hoefde ik niet gelijk een dieet. Mocht gewoon prikken op basis van wat ik normaal at. Dit was helemaal prima. Na 2 weken mocht ik al snel afbouwen met prikken. Tot helemaal stoppen met prikken met week 38. Ik snap je overigens wel hoor. Maar mocht je je waarden niet goed onder controle hebben dan kan dat ook negatief uitpakken voor je kindje. Ben benieuwd wat voor weg je gaat bewandelen

één maand geleden

Reactie op M_1986

Hoe waren je waarden? Hier hoefde ik niet gelijk een dieet. Mocht gewoon p ...
Mijn waarden waren met name na het avondeten te hoog. Maar eigenlijk nooit boven de 8. Nuchter altijd goed en na het ontbijt en de lunch ook. Ik merkte wel dat ik ging afvallen. Ik at te weinig calorieën door het dieet. Ik hou nu uiteraard nog steeds rekening met mijn koolhydraten, maar net even een ‘steekproef’ geprikt na een bord erwtensoep met rookworst en drie stukjes stokbrood met kruidenboter en zat weer op 7,5. Ik word er maar neerslachtig van. 😫 We gaan het zien volgende week!

één maand geleden

Reactie op iris007

Mijn waarden waren met name na het avondeten te hoog. Maar eigenlijk nooit ...
In principe is het met zwangerschapsdiabetes niet de bedoeling dat je te weinig eet. Afvallen gebeurd wel maar dat is omdat je eigenlijk de ongezonde dingen laat staan. 7.5 na een uur zou hier prima zijn. Na 2 uur is het wel iets te hoog. Maar vind het eigenlijk niet zo heel gek hoog nav wat je gegeten hebt.

één maand geleden

Reactie op iris007

Mijn waarden waren met name na het avondeten te hoog. Maar eigenlijk nooit ...
Pas wel op met stoppen met prikken. Het prikken moet niet voor niks natuurlijk. Het is een weg vinden in welke dingen je wel samen kan eten en welke niet. Ik mag 3 dagen in de week prikken en verder niet, misschien is dat een idee? Had je wit stokbrood? Stokbrood is heftig voor je suikers sowieso. Beter geroosterd volkoren brood bijvoorbeeld met kruidenboter en soep!

één maand geleden

Voor de chocolade liefhebbers, ik eet sindskort proteine pudding chocolade smaak. Zo lekker! Aldi heeft het en andere supermarkten ook. Ik meng het met mijn griekse yoghurt of havermout. Echt méga lekker.

één maand geleden

Voor de chocolade liefhebbers, ik eet sindskort proteine pudding chocolade ...
Goede tip! Ik at gisteren een stukje pure chocolade en erna eens geprikt. Ik was nuchter volgens de waarde. Snap het soms niet. Ik hoef maar crackers te eten met kaas en vlees en schiet omhoog en bij groentes en vlees zakt het helemaal 😂 heel raar. Maar ik spuit wel insuline en slik medicatie ervoor

één maand geleden

Hier mijn voeding aangepast, maar helaas blijven mijn nuchtere waardes te hoog (tussen 5.5 en 6.7). Moet nu aan de insuline van de diabetesarts. Ik ben doodsbang, heb een enorme naalden fobie. Echt een domper op de zwangerschap, ik genoot er zo van. Kan nu alleen maar huilen, heb mijn baby shower afgezegd. Er valt niks te vieren.. Tot nu toe niet teveel vruchtwater en de baby is altijd gemiddeld geweest in de metingen. Morgen een groei echo, de 18e naar de diabetesarts.. het mag van mij nu wel snel afgelopen zijn :(

één maand geleden

Reactie op SkadiSkar

Hier mijn voeding aangepast, maar helaas blijven mijn nuchtere waardes te h ...
Aah meis ik weet hoe het voelt. Ik heb dit precies 5 weken geleden meegemaakt. Ik zat ook veel te hoog. Plus ik heb ook een fobie voor naalden. Ik snap je gevoel precies. Maar daar hoef je toch je babyshower niet voor af te zeggen? Er zijn zo veel mogelijkheden betreft eten en drinken die je dan wel mag. Als alles goed gaat met de baby is het goed. Hou in je achterhoofd dat het niet aan jou zelf ligt met de zwangerschapsdiabetes maar dat de hormonen en de baby dit doen. Je lichaam krijgt het niet verwerkt of maakt niet de goede kwaliteit aan die nodig is om jullie beide te voorzien. Als je prive wilt appen mag natuurlijkZ ik heb heel wat tips. Ik spuit zelf ook niet dat doet vriendlief voor me elke dag. Alleen de vingerprikjrs doe ik wel zelf

één maand geleden

Reactie op SkadiSkar

Hier mijn voeding aangepast, maar helaas blijven mijn nuchtere waardes te h ...
Ach lieve schat wat rot. Er valt genoeg te vieren, een lieve baby sowieso! Dit moment is een domper maar ook hier kom je doorheen. Het is maar zo kort achteraf deze periode. Hooguit 14 weekjes nog, dat is niks op een mensenleven. De vorige keer voelde horen dat ik diabetes had rauw op mijn dak, waardes te hoog vond ik verschrikkelijk en ik heb zo hard gehuild. Deze keer is al zo anders! Ik weet nu hoe kort deze periode eigenlijk is en dat ik hier aan iniedergeval een hele lieve baby over houd.