232 Reacties
één maand geleden
Ik moet morgen uit eten met collegas maar moet ook een dag curve prikken. Nu gaan we naar een all you van eat. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? en wanneer prik je dan? omdat je toch heel de avond aan het eten bent en niet gewoon 1 gerecht krijgt. Ik moet normaal gesproken 2 uur na begin van de maaltijd prikken maar binnen deze 2 uur gaat er natuurlijk nog wel wat eten naar binnen. Dus ik raak hier wat van in de war.
één maand geleden
Reactie op laurajohn
Ik moet morgen uit eten met collegas maar moet ook een dag curve prikken. N ...
2 uur na je laatste hap prikken en een notitie er bij zetten dat je daar heen was, geen ramp voor een keer.
één maand geleden
Reactie op laurajohn
Ik moet morgen uit eten met collegas maar moet ook een dag curve prikken. N ...
Kunt ook de volgende dag een dagcurve prikken? Zit vast niet op 1 dag vast.
Dan nog is wellicht s morgens je waarde aan de hoge kant; zet je erbij dat je avond ervoor bij all you can eat bent geweest?
één maand geleden
Hi meiden mag ik vragen wat jullie symptomen zijn/ waren?
Ik ben 30 weken zwanger en sinds een paar dagen echt onstilbare dorst. Ik heb verder geen risicofactoren, ben slank, eerste zwangerschap geen diabetes en normale gewicht baby, geen familieleden met diabetes, etc. Wel een erg dikke buik voor termijn maar dat is normaal voor een 2e begreep ik. Zou ik dit moeten bespreken?
één maand geleden
Reactie op Flower221
Ik ben 30 weken ...
Ik heb helemaal geen symptomen gehad.. enige wat ze bij mij zagen dat mijn vruchtwater op de grens zat.
één maand geleden
Reactie op Flower221
Ik ben 30 weken ...
Ik had de test vanwege mijn bmi, familiegeschiedenis. Ik had zelf ook geen klachten. Achteraf alleen veel drinken. Je hoeft ook niet een risico te zijn iedereen kan dit krijgen. Je hormonen en de baby veroorzaken dit waar door je lichaam geen insuline zelf aanmaakt die goed genoeg is voor beide.
In mijn geval maak ik bijna geen insuline zelf aan. Want ik spuit het extra elke dag.
één maand geleden
Reactie op Flower221
Door t vele drinken plas ik ook veel. maar dat vele plassen heb ik echt al ...
Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik dit wel als symptoom had. Maar bij mij zouden ze sowieso al checken op diabetes vanwege afkomst en achteraf ontdekte ik inderdaad dat ik mega veel dronk en moest plassen.
één maand geleden
Ik heb mijn waardes online bekeken en waren na 2 uur 7,7 dus net eronder. Maandag weer controle bij de verloskundige en dan hoor ik wel hoe of wat want na een uur was het 9,1… weet niet zo goed wat mij te wachten staat
één maand geleden
Hele zwangerschap had ik niet zoveel cravings, ja soms chocola.. maar nu, echt hou op 😢
Komt denk ik omdat ik gewoon niks mag maar iedere keer komt er weer iets nieuws in me op dat ik denk omg dat wil ik nu zo graag 😞
één maand geleden
Hallo dames,
Graag jullie ervaring gezien dit mijn eerste bevalling is.
Zojuist mijn ‘zorgen’ over de grootte van mijn buik kenbaar gemaakt bij de verloskundige en die gaf ook aan dat ik voorloop (ik ben momenteel 28 weken) qua groei. Ook mijn ijzer was wat aan de lage kant (6.2). De echoscopiste had gelukkig tussendoor tijd voor een groei echo. Hieruit bleek dat ik teveel vruchtwater heb wat een indicatie is voor zwangerschapsdiabetes.
Nu lees ik veel over inleiden etc. Wat houdt dit precies in? Betekent dit ook dat je eerder of juist later bevalt? Kan je dan nog natuurlijk bevallen of krijg je dan een keizersnee?
Ik hoor graag jullie ervaring dames.
Liefs Sanne
één maand geleden
Reactie op simsimmaso
Hallo dames,
Graag jullie ervaring gezien dit mijn eerste bevalling is.
...
Inleiding betekent eerder bevallen.
Inleiden kan bijvoorbeeld vanwege groot geschat kindje. Of zwangerschapsdiabetes waar insuline gebruikt wordt.
Bij inleiding kun je gewoon natuurlijk bevallen alleen is dit dan wel in het ziekenhuis. Dus medisch.
Maar als je zwanger diabetes onder controle is met aanpassingen in je eten dan is meestal insuline niet nodig en inleiding ook niet (tenzij er andere redenen zijn om het kindje eerder te halen).
Ga je nu de OGTT doen?