10 Reacties
10 dagen geleden
Ik snap je dilemma. Ik zou het zelf niet meer doen geloof ik. De vraag die je jezelf kunt stellen is: stel dát uit de test komt dat je diabetes hebt, zou je dan iets anders doen dan nu? Zo niet, dan zou ik het laten gaan… evt met je verloskundige overleggen of er bepaalde nadelen zijn als je het niet laat checken.
Ik denk dan: als ze de groei niet had gemeten had je het niet eens geweten en was er dus ook niks aan de hand geweest.
Succes met je keuze!
10 dagen geleden
Je zou er ook voor kunnen kiezen om de test niet te doen, maar wel de laatste weken wat extra op je suiker en snelle koolhydraten te letten zodat de kans dat je baby nog veel groeit kleiner is? Ze gaan je nu inderdaad toch niet meer aan de insuline zetten dus het enige wat je dan zou moeten doen is je dieet wat aanpassen maar dat kan ook zonder test.
Ben je van plan om poliklinisch in het ziekenhuis te bevallen?
10 dagen geleden
Ooh nou top dan kan iedereen ook gemonitord worden 😊 ik spreek voor mezelf hoor maar ik heb al vanaf 26 weken de diagnose zwangerschap suiker en ik heb vrijwel niks hoeven aanpassen en nu zeker deze laatste weken let ik gewoon nog een beetje op wat ik eet! En als je suiker echt dramatisch was geweest was je baby misschien ook wel veel meer gegroeid?
9 dagen geleden
Na het openen van deze topic toch nog een mail nagestuurd aan de verloskundige, omdat eea mij niet helemaal lekker zat.
Net ook telefonisch contact gehad en besloten de test niet te laten doen, voor de kleine valt er geen winst te behalen en de verloskundige wilde mij (in geval van zwangerschapssuiker) alleen meegeven hoe je gezond kunt eten. Dat ik dit overigens vrij beledigend vond, gelet op het feit ik vrij bewust ben van voeding, even buiten beschouwing gelaten. Dat zullen de hormonen vast zijn 😣
9 dagen geleden
Reactie op lisas99
Na het openen van deze topic toch nog een mail nagestuurd aan de verloskund ...
Aah Jaa dat is vast niet zo bedoeld van haar hoor maar de woordkeuze ‘gezond’ eten is ook niet echt aan de orde inderdaad. Ik prik bijvoorbeeld hoger met een spelt boterham met hummus en avocado dan een bord risotto met te veel parmezaan 🤭
9 dagen geleden
Reactie op jhzzee
Aah Jaa dat is vast niet zo bedoeld van haar hoor maar de woordkeuze ‘gezon ...
Ik moet zeggen, ik ben sowieso heel ontevreden over mijn verloskundige. Meermaals te horen gekregen dat ik ‘beter een appeltje of een kauwgumpje kan nemen ipv me de hele tijd vol te stouwen’ (en ja dat is een letterlijk citaat, haha). Ik durf van mezelf echt te zeggen dat ik niet maatje 34 heb, maar ook dat ik zeker niet de grootste vrouw ben die ooit een kind op de wereld heeft gezet. Ik zal een foto bijvoegen van hoe ik eruit zag met 34 weken.
9 dagen geleden
We zitten best wel in een vergelijkbare situatie. Bij mij ook laat geconstateerd dat mijn meisje te groot is (buikje). Ik heb met 32 weken een glucosetest geprobeerd maar heb alles eruit gespuugd. Omdat mijn nuchtere waarde wel goed was hoefde het niet opnieuw. Toch is mijn meisje nog verder gegroeid qua buikje de afgelopen weken, te zien met groeiecho met 36 weken. Maandag doorverwezen naar gynaecoloog. Suikertest hoeft niet opnieuw, wel glucose metertje meegekregen om een dagcurve bij te houden. Qua zwangerschapsdiabetes doen ze nu niks meer, geen behandeling in ieder geval. Daarvoor is het al te ver in de zwangerschap. Inleiden met 38 weken hoeft gelukkig ook niet van de gynaecoloog. Wel advies niet langer te wachten dan 39/40 weken. Al met al een beetje een onzekere afwachtende periode. Pas met de bevalling weet je of ze met metingen goed zaten. Blijft allemaal lastig te meten en te voorspellen.
9 dagen geleden
Ik wilde de glucosetest zelf ook niet overnieuw doen. Toch heel belastend zo’n test. Plus het zou ook niet echt meerwaarde hebben zo laat in de zwangerschap. Dus was ook blij dat de gynaecoloog er niet over begon, alleen de vraag of ik een dagcurve wilde bij houden. Dat vond ik geen probleem aangezien ik het wel fijn vindt te weten wat mijn bloedsuikers doen na de eet momenten. Ik wil sowieso al poliklinisch bevallen. Mocht het zijn dat ze zich zelf op tijd meldt dan weet ik wel dat ik in goede handen ben, ze weten van de macrosomie af dus dan zal er ook wel meer op gelet worden tijdens de bevalling, en ook erna qua glucose controle bij de kleine etc.