25 Reacties

3 maanden geleden

Ik neem omega 3 en vitamine d op aanraden van mn verloskundige. Ik zou verder jezelf als doel stellen om wel minstens 250gr groente en minstens 2 stuks fruit per dag te eten. Als ik er niet aan kom doordat we bijv een avond patat eten, eet ik wat rauwe wortels oid

3 maanden geleden

Heel eerlijk heb ik ze nooit geslikt. Ik heb mijn vorige en deze zwangerschap tot nu toe alleen maar gespuugd . De pillen hielpen hier ook niet bij dus ik heb ze niet genomen. Mijn bloed zag er altijd goed uit en er werd vorige keer zelfs gezegd tegen me dat mijn vitamines er super uitzagen😅. En gezond eten ja niet echt. Ik at wat ik lekker vond aangezien ik toch al bijna niks binnen kreeg.

3 maanden geleden

Ik slik geen algemene zwangerschapsvitaminen met foliumzuur. Maar ik slik wel vitamine D (kantoorbaan), omega 3 (ik wil sinds de zwangerschap geen vis meer eten, vita c bruistablet en ijzertabletten op advies verloskundige wegens ijzertekort wat uit bloedonderzoek kwam. De vita D en omega 3 slik ik ook op advies verloskundige trouwens. Verder niets extra's kwa vitaminen. En op de ijzertabletten na ook alles van Kruidvat gewoon

3 maanden geleden

Ik slik ze en blijf ze slikken. Alles wat teveel is of wat m’n lichaam niet opneemt plas ik weer uit. Eet ook wel gevarieerd. Ook genoeg ijsjes enzo hoor 🤗🤭

3 maanden geleden

Ik slik nog steeds de zwangerschap vitamine van davitamon met omega 3. Ook neem ik ijzer, magnesium en calcium apart nog extra erbij in overleg met verloskundige en gynaecoloog.

3 maanden geleden

Ik slik die van de kruidvat. Die zijn niet zo duur, wel aan de grote kant. Maar ik blijf ze wel slikken.

3 maanden geleden

Ik slik die van davitamon een keer in de week ofzo. Eerste trimester braaf elke dag. Vind het lastig omdat ze tegenwoordig foliumzuur in het 2e en 3e trimester niet meer aanraden en dat zit natuurlijk wel in die multi. Ik had overigens bij een 1+1gratis aanbieding ingeslagen, dus kan de hele zwangerschap nog toe.

3 maanden geleden

Ik slik geen zwangerschapsvitaminen meer (deed ik t/m week 12 ongeveer). Slik nog wel vitamine d, b12 en omega3 erbij (ik ben vegetariër en eet grotendeels plantaardig). Ik twijfel nu of ik misschien nog jodium bij wil nemen, doet iemand dat misschien?

3 maanden geleden

Reactie op Lauraelisabeth2024

Ik slik geen zwangerschapsvitaminen meer (deed ik t/m week 12 ongeveer). Sl ...
Je kunt nori vlokken kopen bij de ekoplaza! Zit in een soort kruiden strooi potje. Ik doe dat elke dag op m'n gebakken ei maar kan je ook gewoon over je eten/salade doen . Proef je niks van, hooguit wat zoutig. En bevat natuurlijke jodium dat je lichaam goed op kan nemen! Je moet erg uitkijken met suppleren van losse jodium omdat je snel teveel kunt nemen wat kan zorgen voor verschillende auto immuumziektes (oa ziekte van Hashimoto of een overachtige schilklier. Ook zijn supplementen vaak niet goed opneembaar omdat ze syntetisch zijn, en moeten samenwerken met zink en koper, dus mocht je alleen jodium slikken, raken al je andere mineralen compleet uit balans. Heel verhaal haha sorry.

3 maanden geleden

Ja vitakruid mama dag en nacht

3 maanden geleden

Geen speciale zwangerschapsvitamine die ik slik. Eerder natuurlijk wel de foliumzuur toen dat potje op was na week 13 adviseerde mijn zus ok gewoon vitamine D3 te nemen. Ook neem ik magnesium en ijzer daarbij.

3 maanden geleden

Ik slik de zwangerschapsvitamine van Davitamon met omega-3 en van vitakruid vitamine d3 en k2 hoge dosering ivm vitamine d tekort. Ik had eerst op aanraden van de verloskundige mama vitamine dag en nacht van vitakruid, maar deze ruim 2x zo duur. Ik vind de Davitamon vitamines al aan de prijzige kant..

3 maanden geleden

Reactie op Pietjejan

Je kunt nori vlokken kopen bij de ekoplaza! Zit in een soort kruiden strooi ...
Super fijn heel erg bedankt!! Ga ik ook halen, dankjewel!

3 maanden geleden

Geen speciale zwangerschaps vitamines. Omdat daar foliumzuur inzit. Na het bloedonderzoek bleek mijn IJzer en vitamine D aan de lage kant. (Vorige zwangerschap geen last van) Dus slik deze 2 Vitamines op advies van de verloskundige wel. Daarnaast Omega-3 Visolie omdat ik geen vis eet

3 maanden geleden

elke ochtend en avond de multi mama van vitakruid!

3 maanden geleden

Ik slik vitamine D3/K2 combi en visolie. Zo nu en dan als ik er aan denk een multivitamine maar echt niet elke dag. Mijn bloedwaardes waren zowat perfect en ik doe gewoon mijn best lekker puur, gevarieerd en gezond te eten

3 maanden geleden

Ik heb die van de Kruidvat en slik ze zo om de 2 dagen ofzo. Op andere dagen doe ik wel een magnesium tablet voor t slapengaan. Dus ook lekker onregelmatig, ik denk dat het niet echt meer hoeft en ik doe het vooral om ze op te gebruiken

3 maanden geleden

Ik slik ze voor het slapen gaan. Dan ben ik het minst misselijk en vergeet ik ze niet.

3 maanden geleden

Ik heb de Vitals elke dag mama capsules en slik ze 2x per dag bij maaltijd. Ik eet ook niet veel groenten dus denk dat het dan wel handig is.. Daarnaast slik ik de Visolie incl VitD van Vitakruid elke dag

3 maanden geleden

Ik slik multivitamines, calcium en omega 3. De eerste twee zijn zwangerschapsgerelateerd: mijn verloskundige raadt calcium aan aan alle zwangere mensen. Multivitamine is meer voor de zekerheid. Ergens heb ik het gevoel dat het een beetje onnodig is want ik eet heel gevarieerd... maarja als je zwanger bent ben je toch ineens bang dat je iets fout doet 🙈 Omega 3 deed ik al voor de zwangerschap,, omdat ik geen vis eet.