3 Reacties

8 dagen geleden

Ik zelf in mijn 3e leerjaar MBO, ik heb met mijn slber afspraken gemaakt mbt verlof, ben 22 december uitgerekend, 15 november ga ik met verlof, en in maart kom ik terug. Hierdoor bouw ik studie vertraging op in m’n stage, maar mijn examens afgerond. Op school heb je namelijk hoe stom het is geen recht op zwangerschapsverlof officieel.

8 dagen geleden

Dit verschilt echt per school! Ik weet dat veel scholen gewoon 16 weken geven. Ik zou echt zo snel mogelijk met je begeleider in overleg gaan. Ook als je je bijvoorbeeld niet goed voelt om naar school te gaan door je zwangerschap etc.

8 dagen geleden

Ik raakte zwanger tijdens mijn opleiding HBO, ik ging 1x per 3 weken naar school hiernaast werkte ik 32u. Ik moest erg ver reizen +/- 5u per dag met de auto (enige opleiding in NL). Ik bekeek alles per dag tijdens de opleiding kon ik er heen of kon ik het beter online volgen. Ik beviel vlak voo de zomervakantie waardoor mijn verlof hier deels in viel. Ik ben vanaf 10w weer online de lessen gaan volgen. En na mijn verlof weer richting school gegaan. Ik had ook de keus om te gaan verlengen, dit wilde ik niet. Ik kon mijn verslagen eerder inleveren en voorwerken op de rest. Kijk wat er voor jou mogelijk is en bespreek dit met school. Misschien hoef je niet direct te verlengen.