9 Reacties

25 dagen geleden

Ik snap precies wat je bedoeld.. Heb ook al snel het idee van mag niet klagen want moet nog 8 weken. Maar het belangrijkste is dat jij je goed voelt, en dat je daar zo veel mogelijk voor probeert te doen. Want straks als de kleine er is hebben ze je hard nodig. Ik heb ik altijd gezegd ik ha met 36 weken Maar nu toch besloten om met 34 tegaan, alles word inderdaad zwaarder. Laat je vooral niet gek door dingen die mensen zeggen. Iedereen zal altijd een mening hebben maar elke zwangerschap is ook anders😊 Ons lichaam is wel zo gemaakt om signalen te geven als we wat nodig hebben. Dus mocht je meer rust nodig hebben dan zou ik het zeker pakken 💙 succes met de laatste weken. Je mag me altijd dm sturen als je er verder over wilt kletsen

25 dagen geleden

Ik ben zelf 32 weken zwanger en heb last van een ijzertekort. Ik ben erg moe, hoewel ik normaal gesproken sportief ben, lukt dit nu niet vanwege mijn ijzertekort. Ik probeer vooral in beweging te blijven en voldoende rust te nemen. Ik heb ook een hondje, maar probeer hem toch dagelijks uit te laten voor een kort rondje om wat frisse lucht te krijgen. Mijn vriend helpt met de rest. Ik dans op vrijdag en volg de zwangere fit club, maar doe dit rustig aan. Ik schilder veel omdat dit mijn mentale en fysieke rust geeft. Het is zwaar, maar het helpt me toch om actief te blijven. Zolang ik niet te intensief sport, gaat het goed. Ook met mijn bekkeninstabiliteit heb ik een orthopedisch zitkussen aangeschaft voor op het werk, wat mijn onderrug ontlast. Soms is het doorbijten, maar een beetje klagen mag toch wel. Beter dat je het uitspreekt dan dat je ermee blijft zitten. Ik heb geen ervaring met overgewicht, dus daar kan ik niet over oordelen. Nog even doorbijten! 🙏🏻🥰

25 dagen geleden

Ik ben nu 30+5 weken zwanger en ik ervaar dit ook. Heb vorige week aangegeven op het werk dat ik 40 uur werken niet meer trek en na het werk nergens energie voor heb. Ik voelde mij bezwaard tegen over hen en ook dat ik gefaald heb voor mezelf omdat ik niet nog 4 weekjes 40 uur kan werken. Nu afgesproken om 32 uur te gaan werken, ik neem dit vanuit mijn vakantie uren op. Als dit ook niet gaat, ga ik nog minder werken. Officieel ga ik pas met 36 weken met verlof, maar daarvoor lekker 10 dagen vakantie voor geplakt. Afgelopen weekend was ik een weekendje weg met mijn vriend, ik trok het slenteren en hele stukken lopen ook niet; kreeg enorme pijnlijke steken in zijkant van mijn buik, denk bandenpijn? Waardoor ik vaak een pauze moest houden en lagen we al om 20:00 in bed op onze hotelkamer 🫣 Ik voel me ook een aansteller, maar je voelt zelf hoe het gaat en een ander kan dit niet invullen voor je. We zijn nu eenmaal met twee en je moet genoeg rust houden.

25 dagen geleden

Reactie op girl_x

Ik ben nu 30+5 weken zwanger en ik ervaar dit ook. Heb vorige week aangegev ...
Hello, Misschien wist je dit wel dan kan je vergeten dat ik dit gezegd heb😋 Je hoeft als je minder werkt ivm zwangerschap niet je eigen vakantie uren hiervoor in te zetten🥹🥹. Dus krijgt je werk gewoon vergoed.

25 dagen geleden

Reactie op MandyK13

Hello, Misschien wist je dit wel dan kan je vergeten dat ik dit gezegd heb ...
Dankjewel voor de tip! Het was inderdaad mogelijk om mij deels in ziektewet te zetten, maar dan moet ik officieel al met 34 weken met verlof natuurlijk. ☺️ en we willen het liefst dat ik lekker langer heb na de bevalling. Heb samen met mijn FM bekeken wat alle opties waren. Als ik nog minder wil werken ga ik wel deels ziektewet in.

25 dagen geleden

Reactie op girl_x

Ik ben nu 30+5 weken zwanger en ik ervaar dit ook. Heb vorige week aangegev ...
Wis je dat je sowieso recht heb op uur extra pauze of dat je uur eerder mag stoppen? Dit vertelde mijn nichtje.

25 dagen geleden

Reactie op R.maris

Wis je dat je sowieso recht heb op uur extra pauze of dat je uur eerder mag ...
Ja klopt, die neem ik al. 😊 Eerder naar huis gaat helaas zelden bij mij, ivm mijn functie.

25 dagen geleden

Je bent zeker niet ziek, maar je bent wel heel hard aan het werk, want je kindje groeit in je en dat kost bakken met energie! Wees wat liever voor jezelf, als je lichaam aangeeft dat je meer moet rusten, dan is dat zo 😘

25 dagen geleden

Zelf werk ik ook in het VO en ervaar dat als best wel pittig sinds de zwangerschap (nu 32+5 wk). De afgelopen weken is het ook echt steeds zwaarder geworden en ben ik zeker niet de leukste/beste docentenversie van mezelf. Het zwaarste vind ik constant ‘aan’ moeten staan. Even om aan te geven dat deze baan niet niks is met een zwangerschap erbij! Ik ga vanaf 34wk met verlof en kan me niet voorstellen hoe ik het tot 36wk zou moeten volhouden. Ik zou bij jezelf nagaan of je het op deze manier nog wel leuk vind en of het niet meer rust geeft om eerder te stoppen. Je kunt ook even aankijken wat de herfstvakantie met je doet. Als je je veel beter voelt in de vakantie en het gezelliger is thuis kun je afwegen wat je belangrijk vind en hoeveel je nog wilt werken! En… bij dit soort twijfels kan het helpen om jezelf af te vragen wat je aan een goede vriendin of collega zou adviseren, als ze in deze situatie zou zitten;)