11 Reacties

7 dagen geleden

Werk je bij beide werkgevers als zzp? Ik zou dit verder navragen bij de instantie waar je de aov afgesloten hebt of bij je werkgevers. Als zij meer met zzp werken, dan weten ze dat mss wel. Ik werk 3 dagen voor mezelf (eenmanszaak) en 1 dag in loondienst. Bij werkgever in loondienst ben ik sinds kort volledig ziekgemeld ivm de arbeidsomstandigheden. Dit betekent echter wel dat mijn verlof sowieso 6 wk van tevoren in gaat (door de ziekmelding). Daarnaast ga ik er vanuit dat je weet dat je bij het uwv terecht kunt voor een Z&Z uitkering?

6 dagen geleden

Voor zover mij verteld is, als het te veel is, meld je je dus al eerder ziek bij je AOV en krijg je nu al een deel uitkering vanwege ziekte. En dit heeft geen invloed op je verlof. Zou het ff checken bij je AOV en evt je verloskundige daarin ook laten adviseren dat je moet minderen (maar wss schakelt je AOV ook een arts oid in)

6 dagen geleden

Als het teveel is door je zwangerschap, kan je je waarschijnlijk gedeeltelijk ziek melden bij je aov en op die manier heb je dan alvast een deel uitgekeerd. Je verlof via je zez mag je zelf bepalen wanneer je die wil laten uitbetalen, die van je AOV zou je even moeten checken via je voorwaarden van je AOV. Sowieso als het op advies van de vk is, is t goed om daar te melden

6 dagen geleden

Reactie op FvS2023

Werk je bij beide werkgevers als zzp? Ik zou dit verder navragen bij de ins ...
Kun je ook terecht bij UWV als je een aparte verzekering afgesloten hebt bij Allianz AOV? Of is het, het een of het ander?

6 dagen geleden

Reactie op Meriasa96

Kun je ook terecht bij UWV als je een aparte verzekering afgesloten hebt bi ...
Voor een Z&Z uitkering wel bij mijn weten

6 dagen geleden

Reactie op Meriasa96

Kun je ook terecht bij UWV als je een aparte verzekering afgesloten hebt bi ...
Het is en en

6 dagen geleden

Reactie op Meriasa96

Kun je ook terecht bij UWV als je een aparte verzekering afgesloten hebt bi ...
Naast je zez uitkering kan je ook idd het via je aov regelen. Een aov heeft alleen nog wel eens regelingen dat je minstens 2 jaar de aov al moet hebben bijv.

2 dagen geleden

Ik heb ook een AOV en vanwege tweelingzwangerschap genoodzaakt eerder te minderen en te stoppen. Ziekmelding gedaan bij de AOV. Zij hebben gegevens bij de gyn op gevraagd. Ben nu voor 50% ziekgemeld en krijg vanuit daar een vergoeding. November stopt dit en krijg ik bevallingsuitkering en dan de zez van uwv erbij

2 dagen geleden

Bij mijn AOV moet er sprake zijn van een 'afwijkend beloop' alvorens uit te keren, ongeacht 25%, 50%of 100% bijv. Zwangerschap wordt nl niet gezien als ziekte. Miss is het bij sommige AOV's wat soepeler maar ik loop hier nu wel tegenaan. Ze gaan dan gegevens opvragen etc maar alleen bandenpijn of harde buiken iedere middag en avond (die ik nu heb) is dan niet genoeg. Beetje dubbel want ergens denk ik oh fijn want alles gaat medisch met ons kleintje goed, maar het zware fysieke werken gaat niet makkelijk meer voor mij. Mja dan maar minder inkomen..

één dag geleden

Reactie op Louisa10

Bij mijn AOV moet er sprake zijn van een 'afwijkend beloop' alvorens uit te ...
Oh das vervelend. Bij mij in de voorwaarden staat wel dat klachten vanuit de zwangerschap als ziekte kan worden gezien en uitkering dan is vanaf 25% ziek. Dit moet inderdaad wel medisch onderbouwd zijn. Wel is mij door de gyn verteld dat er best wel veel 'regels' zijn bij zwangerschap om je ziek te melden. Denk bijv. Vanaf x aantal weken minder werken etc. Heb je fysiek zwaar werk?

7 uur geleden

Reactie op Van1naar3

Oh das vervelend. Bij mij in de voorwaarden staat wel dat klachten vanuit d ...
Oh staat dat er bij jou letterlijk? Dat is wel fijn ja. Wat gek dat die verschillen er dan zijn. En wanneer is het dan medisch onderbouwd? Ik ben fysiotherapeut dus veel pt'en op een dag. En wat voor regels dan? Miss kan ik die wel gebruiken :)