17 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg ook! Ben zelf geen zzp maar was van plan om van baan te switchen ivm niet optijd uitbetalen van mijn loon wat zorgt voor financiële stress (3 maanden geen loon gehad zonder enige communicatie)... maar nu weet ik niet wat het beste is🤷‍♀️

2 jaar geleden

Ik ben zelfstandig ondernemer van een B.V. sta zelf in de productie en verkoop. Ik probeer zo lang mogelijk door te werken ook al is het dan administratief werk. Thuis zitten is niks voor mij. Probeer wel 4 weken na geboorte rustig weer op te starten en de kleine mee te nemen. Mijn moeder is bij mij in dienst dus kan dan ook gelijk oppassen! Zo heeft mijn moeder het vroeger ook met ze zaak gedaan. En ben er prima op gegaan! 💪🏼

2 jaar geleden

Ik ben zzp'er en ga de ZEZ uitkering aanvragen. Daar heb je 16 weken recht op als ondernemer. Ik neem denk ik gewoon dezelfde tijd als die vrouwen in loondienst nemen. Tenzij is me heel goed voel, dan blijf ik wat uren ernaast werken :-) https://www.uwv.nl/particulieren/zwanger-adoptie-pleegzorg/zwanger-en-zelfstandige/zwanger-en-zelfstandige-zez/index.aspx

2 jaar geleden

Ik ben ook zzp’er! Ga gebruik maken van de zez uitkering. Ook heb ik me verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en heb ik 12 weken recht op uitkering. Verder spaar ik elke maand een bedrag om tijden op te kunnen vangen dat ik niet/minder werk. Op die manier hoop ik mijn verlof periode goed door te komen, ook als ik evt langer thuis zou zitten door klachten/langer herstel.

2 jaar geleden

Heyhey, ik ben zzper en dit is mijn tweede zwangerschap. Ik heb de vorige keer doorgewerkt tot 36 weken en heb na de bevalling 12 weken thuis verlof genomen. Ik heb toen ook een zez-uitkering gekregen

2 jaar geleden