17 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg ook! Ben zelf geen zzp maar was van plan om van baan te switchen ivm niet optijd uitbetalen van mijn loon wat zorgt voor financiële stress (3 maanden geen loon gehad zonder enige communicatie)... maar nu weet ik niet wat het beste is🤷‍♀️

2 jaar geleden

Ik ben zelfstandig ondernemer van een B.V. sta zelf in de productie en verkoop. Ik probeer zo lang mogelijk door te werken ook al is het dan administratief werk. Thuis zitten is niks voor mij. Probeer wel 4 weken na geboorte rustig weer op te starten en de kleine mee te nemen. Mijn moeder is bij mij in dienst dus kan dan ook gelijk oppassen! Zo heeft mijn moeder het vroeger ook met ze zaak gedaan. En ben er prima op gegaan! 💪🏼

2 jaar geleden

Ik ben zzp'er en ga de ZEZ uitkering aanvragen. Daar heb je 16 weken recht op als ondernemer. Ik neem denk ik gewoon dezelfde tijd als die vrouwen in loondienst nemen. Tenzij is me heel goed voel, dan blijf ik wat uren ernaast werken :-) https://www.uwv.nl/particulieren/zwanger-adoptie-pleegzorg/zwanger-en-zelfstandige/zwanger-en-zelfstandige-zez/index.aspx

2 jaar geleden

Ik ben ook zzp’er! Ga gebruik maken van de zez uitkering. Ook heb ik me verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en heb ik 12 weken recht op uitkering. Verder spaar ik elke maand een bedrag om tijden op te kunnen vangen dat ik niet/minder werk. Op die manier hoop ik mijn verlof periode goed door te komen, ook als ik evt langer thuis zou zitten door klachten/langer herstel.

2 jaar geleden

Heyhey, ik ben zzper en dit is mijn tweede zwangerschap. Ik heb de vorige keer doorgewerkt tot 36 weken en heb na de bevalling 12 weken thuis verlof genomen. Ik heb toen ook een zez-uitkering gekregen

2 jaar geleden

Ik ben ook zzp’er en dec uitgerekend. Heb recht op zez, dus ga 16 weken met verlof, daarna weer kijken of ik nieuwe opdrachten heb of m’n opdrachtgevers weer verder willen. Tot die tijd heb ik genoeg tijd om mn buffer aan te vullen zodat ik met een gerust hart met verlof kan. Vooral de periode erna vind ik spannend, jullie?

2 jaar geleden

Dit is mijn tweede zwangerschap. In eerste zwangerschap ook zez gehad. Tot week 39 gewerkt, en week na de bevalling weer in de ochtenden begonnen. Dat lukte omdat ik direct mobiel was, en geen complicaties heb gehad. Ik werk dit keer weer tot zover het wil, en start weer met werken zodra het wil. Ik vind het fijn snel te beginnen omdat ik met mijn dochter direct weer in de flow kon komen (ze gaat mee naar mijn werk, nu ook nog steeds). Je voelt het zelf wel aan. Houd het licht met afspraken en verplichtingen na de bevalling, zodat je je draai een beetje kan vinden met het ritme.

2 jaar geleden

Reactie op ChristinaLCM

Dit is mijn tweede zwangerschap. In eerste zwangerschap ook zez gehad. Tot ...
Jeetje wat heb je lang doorgewerkt! Vond je t niet heftig? En had je niet juist ook zin in je verlof?

2 jaar geleden

Reactie op roos9534

Jeetje wat heb je lang doorgewerkt! Vond je t niet heftig? En had je niet j ...
Ik voelde me erg fit de hele zwangerschap. Na de bevalling verveelde ik me gauw thuis. Was ook direct op de been dezelfde dag na de bevalling. Kraamhulp 4 dagen gehad. Daarbij een hele makkelijke baby, en nu nog steeds. Dus ik ben toen weer rustig aan begonnen met werken. Ik vind mijn werk leuk, en met de kleine was dit ook direct gezellig. Ik had ook personeel aan het werk, dus geheel 16 weken uit beeld zijn gaat niet. Ging perfect met de kleine. Ze vindt het nu nog steeds geweldig! Iedereen zijn eigen ding hè, als je volledig van je verlof wilt genieten 16 weken, dan vooral doen 🥰

2 jaar geleden

Ik volg graag! Hier ook eerste kindje en fulltime zzp’er.

2 jaar geleden

Ik ben zzp'er en in 2023 bevallen van mijn dochter. Ik heb de ZEZ uitkefing aangevraagd en een aantal jaar geleden bewust een aov ivm kinderwens. Deze 2 uitkeringen waren bijna genoeg om in ieder geval 4 maanden door te komen, dus dat geeft mij nu rust. De komende maanden spaar ik erbij voor extra, maar weet nu ook dat er niet zoveel druk op hoeft te zitten.

2 jaar geleden

Ik ben zzp’er (en bijna afgestudeerd) en ik ga ook voor de ZEZ uitkering. Blijf zolang werken tot ik het kan volhouden maar ben bang dat dat niet veel langer is dan “normaal”. Dus 16 weken verlof en daarna zie ik het wel, kan toch niet van te voren voorspellen of de klanten terug komen of niet. Wel bezig met iets anders opzetten ernaast dus hopelijk loopt dat tegen die tijd goed ! En anders.. helaas.. toch maar weer in loondienst voor een paar uur

2 jaar geleden

Reactie op Van1naar3

Ik ben zzp'er en in 2023 bevallen van mijn dochter. Ik heb de ZEZ uitkefing ...
Die heb ik ook idd, een aov, alleen moet je ‘m bij mij 2 jaar hebben voor een uitkering en dat red ik niet haha! Helaas, maar ook gelukkig, we wilden gewoon graag sneller een kindje

2 jaar geleden

Reactie op ChristinaLCM

Ik voelde me erg fit de hele zwangerschap. Na de bevalling verveelde ik me ...
Helemaal eens hoor! Doen wat goed voelt, maar hele interessante situatie! Met personeel is het denk ik inderdaad ook nog wat ingewikkelder denk ik. Ik zit zelf te denken of ik een aantal klanten mogelijk wel aanhoud in die periode, maar merk dat het ook allemaal nog heel ver weg is en moeilijk te bevatten hoe ik me voel. Al kan ik ‘t niet zo last minute tegen klanten zeggen natuurlijk.

2 jaar geleden

Yes, eenmanszaak hier, vanuit Belgie. Hier heb ik als zelfstandige recht op 12 weken betaald verlof. Bij mn vorige kindje heb ik tm week 37 gewerkt. Pffff dat begon wel echt tegen te vallen. Ook had ik verwacht vrij snel alweer met werk bezig te zijn, maar NEE!!! Ik had echt die 12 weken nodig om in de babybubbel te zitten. Nu zwanger van nr 2 en ik zou eerder met verlof willen en langer wegblijven. Extra info: ik ben een enorme workaholic, ik dacht echt dat ik 2 weken na de bevalling weer zou bwginnen met werken.

2 jaar geleden

Hallo! Ik werk bijna 5 jaar als zzp’er nu, ong 35 uur per week. Mijn plan is nu gewoon 16 weken verlof, met ZEZ uitkering en arbeidsongeschiktheidsverzekering. Financieel is het dan helemaal prima te doen. Daarnaast spaar ik nu altijd al extra om ziekte dagen op te vangen. Nu nog geen gebruik van hoeven maken en hoop dat het niet te veel nodig zal zijn. Daarna wil ik nog voor 24 uur blijven werken ongeveer. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik bij mij huidige opdrachten kan terugkeren na verlof.