25 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb vanochtend exact hetzelfde nieuws gekregen! Onze baby heeft ook enigszins korte beentjes en hebben volgende week de GUO. Na mijn Google sessie kwam ik er wel dat als de rest goed is, het vaker het geval is dat er niks aan de hand is.

5 maanden geleden

Heb je dat je weet iemand in de familie met taaislijmziekte? Mijn zus had zelf bij haar dochter witte darmen en kwam er inderdaad bij een vruchtwater punctie cf uit. Zelf ook getest en zelf drager, maar mijn vriend niet dus bij ons geen risico meer. Indien jullie beide drager zijn is de kans 25% geen cf, 50% alleen drager en 25% niets. Net op basis van wie welk gen doorgeeft. Wellicht kun je voor de zekerheid een second opinion aanvragen?

5 maanden geleden

Reactie op Aapnootmeis.

Ik heb vanochtend exact hetzelfde nieuws gekregen! Onze baby heeft ook enig ...
Oh echt meid. Wat een toeval zo allebei tegelijk! Maar wat spannend ook hè, en in jouw situatie nog wat extra lijkt me door de korte beentjes. Wat zeiden ze er bij jou verder van? Ik had inderdaad ook gegoogled. Vaak laat dit je alleen maar slechter voelen natuurlijk, maar merkte dat het me toch wat rustiger maakte! En helemaal omdat onze verdere echo er voor nu wel heel goed uit zag! Maar het blijft nu wel in je hoofd hè.. 🤨

5 maanden geleden

Reactie op Rovie97

Heb je dat je weet iemand in de familie met taaislijmziekte? Mijn zus had z ...
Heey! Nee in beide families komt het tot nu toe niet voor! Wijzelf nog niet getest, deze mogelijkheid kregen we wel.. maar de gynaecoloog vond het allemaal minimaal, waardoor we voor nu hebben gekozen eerst even mijn bloedprikken op infecties af te wachten, en de volgende echo, is over 10 dagen. Kijken we dan even hoe we erin staan, en of we nog de 30weken echo afwachten. Ik merk wel dat Google icm gynaecoloog me weer wat geruststelt, aangezien de verdere echo er goed uit zag!

5 maanden geleden

Reactie op L e o n i e

Oh echt meid. Wat een toeval zo allebei tegelijk! Maar wat spannend ook hè, ...
Ja zo stom. Ik werd ook rustiger maar toch blijft het spoken. Gelukkig weet ik dat mijn vriend en ik beide niet groot zijn. Ik ben zelf 159 en mijn vriend 180 dus ik ga gewoon uit van een jongetje met korte beentjes haha. Wanneer heb je een vervolgafspraak?

5 maanden geleden

Vorig jaar heb ik hetzelfde nieuws gehad. Ik bleek een cmv infectie te hebben gehad waarbij de baby heel veel schade had opgelopen. Helaas liep dit niet goed af. Wel werd benadrukt dat dit erg zeldzaam is en in de meeste gevallen de echodense darmen zelf weer oplossen. Maar het is zeker goed dat ze het een en ander uit willen sluiten.

5 maanden geleden

Reactie op Aapnootmeis.

Ja zo stom. Ik werd ook rustiger maar toch blijft het spoken. Gelukkig weet ...
Ah ja snap ik! Oh dat geeft wat hoop inderdaad. Niet alle baby’s kunnen groot zijn hè ☺️ Er stond al een intake voor over 10 dagen in het ziekenhuis, dus kijken ze dan weer even, en krijg ik de bloeduitslag. En bij jou? En hoe reageerde jouw echoscopiste of gynaecoloog op de echodense darmen/korte benen?

5 maanden geleden

Reactie op Ihethh

Vorig jaar heb ik hetzelfde nieuws gehad. Ik bleek een cmv infectie te hebb ...
Och joh, wat heftig! Met hoeveel weken was dat uiteindelijk bij jou? Wat een spannende tijd heb je achter de rug gehad dan.. inderdaad om ook het ernstige uit te sluiten, en wel in ons achterhoofd te houden!

5 maanden geleden

Reactie op L e o n i e

Ah ja snap ik! Oh dat geeft wat hoop inderdaad. Niet alle baby’s kunnen gro ...
Oh dat scheelt! Ik moet volgende week woensdag voor een medische echo naar het ziekenhuis. Onze echoscopiste leek in de eerste instantie niet per se heel bezorgd en zij dat het niet iets hoefde te betekenen. Dat het vooral uit voorzorg was! Maar ze had verder geen implicaties of oorzaken genoemd; alleen dus dat hij die witte darmen wat had en dus die korte benen. En bij jou?

5 maanden geleden

Reactie op Aapnootmeis.

Oh dat scheelt! Ik moet volgende week woensdag voor een medische echo naa ...
Ah wat spannend! Gelukkig niet super lang wachten voor je. Oké, zo’n reactie is al wel heel fijn! En heeft ze ook laten zien om welk stukje het ging? Onze gynaecoloog vond t vervelend om te zeggen omdat het “vaak niks is uiteindelijk “ maar ze moest het wel zeggen. En ze twijfelde dus, omdat het minimaal is, ze liet ons ook zien of we het wit of grijzig vonden.. dus het bleef toch een beetje twijfelachtig allemaal. Dat scheelt voor mij wel iets, of dat het echt iets duidelijks is.. 😉

5 maanden geleden

Reactie op L e o n i e

Och joh, wat heftig! Met hoeveel weken was dat uiteindelijk bij jou? Wat ee ...
Ze kwamen er bij ons met 19 weken achter. Gelukkig is de kans dat dit scenario nog een keer gebeurt zo goed als 0%

5 maanden geleden

Ik heb ook bij de 20 weken echo in het zkh te horen gekregen dat er witte darmen te zien waren. Nu heb ik wel heel veel bloedverlies gehad tot aan 17 weken. Dat zou blijkbaar een oorzaak kunnen zijn bij mij, maar ze wilde het toch nog met een GUO uitsluiten. Die heb ik morgen. Ben wel heel benieuwd! Weten jullie al meer?

5 maanden geleden

Reactie op Aapnootmeis.

Oh dat scheelt! Ik moet volgende week woensdag voor een medische echo naa ...
En hoe was het vandaag?🌸

5 maanden geleden

Reactie op Eempje

Ik heb ook bij de 20 weken echo in het zkh te horen gekregen dat er witte d ...
Ah inderdaad, hier vroegen ze ook of ik bloedverlies had gehad! Hier niet het geval.. maar wat snel voor je, morgen al meer te weten! Spannend! Hoelaat moet je? Laat je weten wat eruit komt? Wij zijn er niet mee verder. Ik heb bloedgeprikt daarvan krijg ik maandag in het zkh de uitslag, en krijg dan ook gelijk weer een echo! Dus spannend weer! Merk wel dat ik er nu minder mee bezig ben, mensen krijgen het zo vaak te horen.. en omdat het verder wel allemaal goed was met de 20w echo, probeer ik het wat los te laten voor nu! ☺️ Nou heel veel succes morgen, spannend!

5 maanden geleden

Reactie op L e o n i e

En hoe was het vandaag?🌸
Oh ja was dit topic eventjes vergeten! Hartstikke goed eigenlijk. Gynaecoloog zag geen reden om verder te onderzoeken, want het leek niet ernstig genoeg. We gaan nu gewoon uit van een gezond en enigszins klein kindje!

5 maanden geleden

Reactie op Eempje

Ik heb ook bij de 20 weken echo in het zkh te horen gekregen dat er witte d ...
Ik had ook bloedverlies gehad, heel licht, maar dat was al een reden voor een GUO. Bij mij is er verder niks aan de hand, dus vast bij jou ook niet 🫶

5 maanden geleden

Hier ook vandaag te horen gekregen dat de darmpjes wat wit kleurden op de echo, was tijdens 20-weken echo/GUO. De NIPT was goed en verder op de echo geen andere aanwijzingen voor iets afwijkends. De gynaecoloog maakt zich op basis hiervan ook niet direct zorgen, maar het blijft inderdaad wel door je hoofd spoken. Ik heb wel direct bloed laten prikken op infecties en een onderzoek aangevraagd naar dragerschap voor CF bij ons. Hopen dat we gewoon bij de >80% horen waarbij het gewoon weer verdwijnt! 🙌🏻🍀

5 maanden geleden

Reactie op GeestigeZon519461

Hier ook vandaag te horen gekregen dat de darmpjes wat wit kleurden op de e ...
Ik duim voor je! 🍀🫶

5 maanden geleden

Reactie op GeestigeZon519461

Hier ook vandaag te horen gekregen dat de darmpjes wat wit kleurden op de e ...
Ahh! Heel fijn dat derest wel goed was, hoef je toch wat minder zorgen te maken inderdaad! Maar het blijft toch door je hoofd spoken he 🙈 waar moet jij nu op wachten?

5 maanden geleden

Reactie op L e o n i e

Ahh! Heel fijn dat derest wel goed was, hoef je toch wat minder zorgen te m ...
Ik heb gister direct bloed laten prikken op infecties en gevraagd om onderzoek naar dragerschap op CF, dat loopt via de klinisch geneticus in een ander ziekenhuis. Dan kunnen we de “enge dingen” hopelijk snel uitsluiten en er bijna vanuit gaan dat het allemaal goed is 🤞🏻🍀