13 Reacties

4 maanden geleden

Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik heb geen idee en bedoel deze vraag dan ook niet verkeerd; is een flessen warmer niet veel gemakkelijker?

4 maanden geleden

Dit is echt ideaal. Onze waterkoker heeft ook deze functie. Is veel sneller dan een flessenwarmer. Heel blij met die van ons

4 maanden geleden

Reactie op Dina1603

Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik heb geen idee en bedoel deze vraag d ...
Waterkoker gaat een stuk sneller😬

4 maanden geleden

Mag je nu niet meer gewoon kraanwater gebruiken? Weet het niet meer 😞

4 maanden geleden

Reactie op Dina1603

Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik heb geen idee en bedoel deze vraag d ...
Nee, een flessenwarmer duurt echt langer. Een waterkoker is ideaal, maar via de magnetron water opwarmen kan natuurlijk ook. Dat hebben wij met onze oudste ook gedaan!

4 maanden geleden

Reactie op J.N.

Mag je nu niet meer gewoon kraanwater gebruiken? Weet het niet meer 😞
Kraanwater mag je in Nederland gewoon gebruiken voor het maken van flesvoeding e.d 😊

4 maanden geleden

Reactie op xsorayaa

Kraanwater mag je in Nederland gewoon gebruiken voor het maken van flesvoed ...
Dank je! Dan wordt het hier weer gewoon kraanwater.

4 maanden geleden

Ideaal! Wij hebben ook zo’n waterkoker aangeschaft bij ons 1e kindje, ook handig voor als je weggaat! Dan zette wij de waterkoker altijd iets warmer, en vulden we hiermee de thermosfles. Tegen de tijd dat we een flesje moesten maken was het wakker op goeie temperatuur en hoefden we niet te wachten tot een flessenwarmer het water warm had, echt ideaal! Gaan we nu zeker weer doen en ik kan het iedereen aanraden!😊

4 maanden geleden

Reactie op xsorayaa

Kraanwater mag je in Nederland gewoon gebruiken voor het maken van flesvoed ...
Bij mijn vriendin werd het afgeraden, maar ik heb alle drie de kids groot gebracht met warm water uit de kraan. Ben benieuwd wat kraamhulp aanraadt deze keer.

4 maanden geleden

Reactie op Sherrr_

Bij mijn vriendin werd het afgeraden, maar ik heb alle drie de kids groot g ...
Ik hoor hier ook verschillende verhalen over. Collega van mij (ik werk in de kinderopvang) gebruikte wel gewoon warm kraanwater, maar ik kreeg van mijn kraamhulp ook weer anders te horen. Wij gebruikten gewoon koud kraanwater en deden dit opwarmen in de magnetron.

4 maanden geleden

Reactie op Sherrr_

Bij mijn vriendin werd het afgeraden, maar ik heb alle drie de kids groot g ...
Zou dat misschien kunnen liggen aan de hoeveelheid kalk in je regio? Geen idee hoor 🤷🏻‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op Vikingw

Zou dat misschien kunnen liggen aan de hoeveelheid kalk in je regio? Geen i ...
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft dat te maken met leidingwerk. In oude huizen/leidingen kan lood voorkomen dacht ik, en daarom is het niet geschikt voor flesvoeding. Denk dat het gemiddelde huis in NL dit nu niet meer heeft

4 maanden geleden

Voor wie wil weten hoe het zit met kraanwater: hier lees je waarom koud water prima is en warm water uit de kraan wordt afgeraden! https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/flesvoeding-geven/hoe-maak-ik-de-fles-klaar-.aspx