13 Reacties

Hier onze meid 6 weken en 1 dag verschild ook erg per keer. Gisteren de heledag niet gepoept en vandaag 3 dikke luiers achter elkaar vol gepoept tijdens het verschonen. Ze heeft ook heel veel last van krampjes. De darmen hebben tot 3 maanden nodig om zich te ontwikkelen tot die tijd zijn ze erg gevoelig en kan het per dag verschillen.

gisteren

Hoi, hier precies hetzelfde meegemaakt. Meneer is nu 4 weken en het lijkt weer wat op gang te komen. Week 3 had hij ook een aantal dagen zonder ontlasting. Zolang hij nog wel plasluiers heeft en niet suf is, is het heel normaal zei de arts van het consultatiebureau!

Reactie op Annemariedbm

Hoi, hier precies hetzelfde meegemaakt. Meneer is nu 4 weken en het lijkt w ...
Oh fijn om je ervaring te lezen! Hij plast en drinkt heel goed gelukkig. Het is nu ook net met kerst dat je nou net geen huisarts of consultatie bureau kan bellen 🙈 Ik hoop gewoon van harte dat hij vannacht even goed gaat poepen🤞😊 Hebben ze bij jou nog gezegd hoeveel dagen hij max niet mag poepen?

gisteren

Reactie op Babywensbijcf

Oh fijn om je ervaring te lezen! Hij plast en drinkt heel goed gelukkig. He ...
Ik maakte me hier heel druk om dus snap je zorgen volkomen! Tegen ons zei ze dat het wel 10 dagen kon duren.. Op internet lees ik ook zoiets. Het leek mij erg lang maar zowel de verpleegkundige als de arts beaamden dit. Mocht je kindje uiteindelijk toch poepen en de ontlasting is hard of een vreemde kleur dan zou ik toch even aan de bel trekken! Of als je kindje zoveel pijn heeft dat hij niet meer te troosten is. Arts zei dat krampjes en huilen normaal is, maar dat je kindje in principe wel nog te troosten zou moeten zijn (na even fietsen, wiegen, speentje, masseren, etc.)

18 uur geleden

Reactie op Annemariedbm

Ik maakte me hier heel druk om dus snap je zorgen volkomen! Tegen ons zei z ...
Wow wel 10 dagen? Dat klinkt wel als heel lang🙈. Ja precies, als hij poept en het is anders dan anders dan even bellen. Tegen het einde van de kraamweek had hij 1x 3 geiten keutels noem ik het maar, maar toen zei de verloskundige en de kraamzorg ook dat dat normaal was omdat de darmen nog aan het opstarten zijn. Maar hij oogt nu niet pijnlijk, is niet huilerig en drinkt als een malle. Dus geen tekenen dat hij er last van heeft ofzo.. Na hoeveel dagen begon jouw/jullie kindje weer te poepen?

16 uur geleden

Die van ons poept tot nu toe op de 4e dag. Richting de poepluier wel steeds wat meer krampjes, als ze gaat poepen moet ze ook wel echt weken maar huilt ze niet en het ziet er gewoon als normale babypop uit.

12 uur geleden

Reactie op Babywensbijcf

Wow wel 10 dagen? Dat klinkt wel als heel lang🙈. Ja precies, als hij poept ...
Ja, ik vond dat ook wel heel lang.. Onze baby had na ongeveer een week weer gepoept. Het kwam wel (sorry voor tmi) als een poeptsunami, in 1 keer heel veel. Zoals je het beschrijft klinkt het ‘normaal’, maar ik ben absoluut geen expert :)

7 uur geleden

Reactie op Erka

Die van ons poept tot nu toe op de 4e dag. Richting de poepluier wel steeds ...
Oh zie, dus jullie kindje poept ook niet elke dag. Geruststellend om te lezen. Hier nu op dag 4, hoop dat er vandaag nog wat komt. Zou gewoon blij worden van een hele volle poepluier🙈😂

7 uur geleden

Reactie op Annemariedbm

Ja, ik vond dat ook wel heel lang.. Onze baby had na ongeveer een week weer ...
Oh oke! Dit stelt me gerust. Zolang hij nergens last van heeft, wachten we nog heel even af:) dankjewel voor je antwoord! Ik zou nu wel blij worden van een grote poep tsunami🙈😂 Hoop dat die hier snel volgt🤪

3 uur geleden

Reactie op Babywensbijcf

Oh oke! Dit stelt me gerust. Zolang hij nergens last van heeft, wachten we ...
Ja hahah ik was helemaal blij met die volle poepluier! 🤣 Succes daar, komt vast goed!

3 uur geleden

Reactie op Annemariedbm

Ja hahah ik was helemaal blij met die volle poepluier! 🤣 Succes daar, komt ...
Dankjewel!! Tot nu toe zijn het vooral stinkwindjes.. hopelijk voorpret voor een goede luier 🙈

2 uur geleden

Houd maar wat luiers bij de hand, ik heb er de vorige keer 4 nodig gehad. Wij leggen altijd een schone luier eronder met verschonen… dus de luier die ze aan had zat vol met poep, ik haal die weg gaat ze vrolijk verder in de nieuwe luier, haal ik die weg begint ze te plassen. De 4e heeft ze kunnen aanhouden 😂