10 Reacties

3 weken geleden

Ik zou zeggen, doe wat goed voelt! Als je thuis wilt bevallen zou ik daarvoor gaan. Merken jij en je vak dat je het toch niet trekt of aan kan kunnen jullie altijd naar het ziekenhuis gaan lijkt me x

3 weken geleden

Hoi hoi ❤️ Ik heb vandaag een heel gesprek gehad met een gynaecoloog in het ziekenhuis. En ze geeft aan het beste wat je kan doen is je hart volgen en doen waar JIJ volledig achter staat. Als je geen vertrouwen hebt in wat je doet, komt het niet goed. Dat gezegd hebben zou ik wel goed het gesprek met je verloskundige aangaan, zodat die zekerheid ook terug komt. Even naar haar advies luisteren ❤️

3 weken geleden

Ik neem aan dat je het hier ook gewoon met je verloskundige over hebt? Als het niet verstandig zou zijn om thuis te vallen zou die het echt wel zeggen, ik zou meer waarde hechten aan het oordeel van verloskundige dan je omgeving…

3 weken geleden

Of je opgenomen bent geweest maakt niets uit voor de bevalling! Zodra jij er maar volledig achterstaat. De vk heeft super veel mee en kan in alle gevallen de beste hulp bieden. In het ergste geval ga je met je vk naar het zk. Maar bespreek dit vooral met je vk zodat ook jij je hier weer 100% vertrouwd in zult voelen! Succes mama!

3 weken geleden

Als jij graag thuis wil bevallen dan helpen die vragen van je omgeving je echt niet om rustig je bevalling in te gaan en dat mag je ze best vertellen! Je hebt nu veel meer aan mensen om je heen die je beslissingen steunen. Ik hoop dat je je gevoel durft te volgen! Als het echt niet zou kunnen voor jou dan zou je verloskundige je dat wel vertellen. En waar je ook bent: een bevalling is een intense ervaring. Als je in een ziekenhuis bent is dat echt niet opeens anders. Dus ik begrijp de argumentatie vanuit jouw kring ook niet helemaal!

3 weken geleden

Laat je niet ompraten door de angsten van anderen. Luister lekker naar je gevoel, alleen jij weet het het beste. Uiteindelijk komt het hoe dan ook wel goed! En elke bevalling is toch anders, je kunt niet van te voren weten hoe het verloopt. En dat je opgenomen bent voor harde buiken, hoeft niks te zeggen over jouw bevalling.

3 weken geleden

Dat zegt niks hoor! Hier meerdere keren controle Gehad in ziekenhuis ivm krampen/harde buiken. En ik ben 2x (1x thuis) zonder pijnbestrijding bevallen en ben volgens de verloskundige een hele beheerste bevaller. Laat je niet bang maken

3 weken geleden

Laat je inderdaad niet bang maken! Regelmatige (pijnlijke) harde buiken zijn gewoon een reden voor controle bij dat termijn & zegt absoluut niets over of thuisbevallen straks wel/niet verstandig is, of iets over of je dat zou trekken. Gewoon je eigen gevoel volgen en de meningen van je omgeving negeren. Als je toch besluit liever naar het ziekenhuis te gaan tijdens de bevalling kan dat altijd nog!

3 weken geleden

Ik zou maar zo denken oefenweeen heten niet voor niks oefenweeen. Je lichaam is aan het oefenen en maakt zich klaar voor de bevalling. Ik zou je zorgen bespreken met de verloskundige en als zij geen reden zien tot zorgen vooral je hart volgen wat jij graag wilt.

3 weken geleden

Goh , ik zou je niets van die omgeving aantrekken. Jij moet bevallen, zij niet. En jij hebt het recht om gewoon te doen waar jij je het beste bij voelt. Mijn vk was bij de laatste controle heel nuchter. Ze zei: weet je, als thuis uiteindelijk (tijdens de bevalling) toch niet fijn voelt, ga je toch maar het ziekenhuis. Je hoeft niet nu te beslissen, en ook niet morgen.