15 Reacties

8 maanden geleden

Maak je geen zorgen, ik heb ook Negatief en mijn man positief. Heb 3 gezonde kinderen. Je kan het gewoon laten testen en als de baby een ander bloedgroep heeft dan jou krijg je een prik als het goed is. Heb ik 3x gehad zowel in de zwangerschap als daarna. Nooit geen problemen gehad. Ik hoop dat dit een beetje geruststellend is. Komt echt wel goed ❤️

8 maanden geleden

Hier bij alle kids nog gehad en verwacht eigenlijk bij deze ook nie anders. Idd geen zorgen maken hier ook gezonde kids gekregen 🥰

8 maanden geleden

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de vorige reactie. Hoewel het voor mij ook schrikken was toen ik het voor het eerst hoorde. In de tijd van nu is er niks aan de hand! Mocht het “gevaarlijk” kunnen worden dan krijg je een prik aan t eind en net na de bevalling🙌. Hier 2 gezonde kindjes.

8 maanden geleden

Reactie op Suusje031985

Maak je geen zorgen, ik heb ook Negatief en mijn man positief. Heb 3 gezond ...
Gelukkig!! Dankjewel voor je reactie❤️ Ik was alleen maar aan het googlen en het werd er niet beter van. Dit stelt me in iedergeval gerust🥰

8 maanden geleden

Reactie op Mommy Of5

Hier bij alle kids nog gehad en verwacht eigenlijk bij deze ook nie anders. ...
Gelukkig!!! Dan kan ik het iets meer loslaten❤️

8 maanden geleden

Ik heb dit de eerste zwangerschap gehad. Bij week 27 bloed afgenomen en niks aan de hand. Tijdens de bevalling ook nog afgenomen en daar ook niks aan de hand. Wel 2 onprettige prikken gehad om dus te voorkomen dat het gebeurd ☺️

8 maanden geleden

Reactie op rgerri

Ik heb dit de eerste zwangerschap gehad. Bij week 27 bloed afgenomen en nik ...
Dat hebben we er dan maar voor over! ❤️Alles zodat het kindje gezond en veilig op de wereld kan komen natuurlijk ❤️

8 maanden geleden

Reactie op NNN_

Dat hebben we er dan maar voor over! ❤️Alles zodat het kindje gezond en vei ...
Hihi indd! Lekker in je bil 😋 Ze zeiden dat je dat minder voelt omdat je daarna beweegt met lopen haha

8 maanden geleden

Reactie op rgerri

Hihi indd! Lekker in je bil 😋 Ze zeiden dat je dat minder voelt omdat je d ...
Echt in je bil ook🥲🥲🥲😂 die doen oprecht echt zeer 😂

8 maanden geleden

Reactie op NNN_

Echt in je bil ook🥲🥲🥲😂 die doen oprecht echt zeer 😂
Hahah ja indd! Was vooral de dikke vloeistof die je voelde, nog niet eens die naald. Als ze goed prikken voel je de naald namelijk bijna niet

8 maanden geleden

Ik heb Rhesus B negatief en moest in 2010 ook een prik en ook na de bevalling. Bij de overige zwangerschappen hoefde dit niet meer ook omdat ze volgens mij nu al kunnen zien welk bloedgroep je babytje heeft. Something like that. In ieder geval niks om je zorgen om te maken. Ik vond het alleen gek dat ik nooit geweten had dat ik deze bloedgroep heb haha

8 maanden geleden

Reactie op rgerri

Hahah ja indd! Was vooral de dikke vloeistof die je voelde, nog niet eens d ...
Oh bah bah😩😩😂 ff doorbijten !! Het zetten duurt niet heel lang toch?

8 maanden geleden

Ik heb ook negatief, krijg met 27 weken een extra test en kan dan eventueel een extra prik krijgen voor de antistoffen. Alleen als de baby een positieve bloedgroep heeft. Liever een prik met anti stoffen dan het kindje kwijt raken omdat mijn lichaam het gaat afstoten

8 maanden geleden

Reactie op NNN_

Oh bah bah😩😩😂 ff doorbijten !! Het zetten duurt niet heel lang toch?
De naald erin niet, laat ik het daar op houden haha. De vloeistof duurt ff ondat ze hem niet snel mogen spuiten. Hoe langzamer hoe minder last je daarna hebt ☺️

8 maanden geleden

Het is niet gevaarlijk voor het 1e kindje dat je draagt. Maar stel dat je in die zwangerschap antistoffen aanmaakt omdat het een positieve bloedgroep heeft, kan het in volgende zwangerschappen ervoor zorgen dat je lichaam al vroeg gaat vechten tegen het embryootje (als dit ook weer een positieve bloedgroep heeft). Ik ben o negatief, 2 dochters gekregen met positieve bloedgroep, dus 4 prikken achter de rug. Tip: vraag of ze hem in de heupspier kunnen zetten, dan voel je het amper, de 1e werd in mijn bovenbeen gezet en dat was echt geen pretje, zoveel last van gehad nog dagen later 😂