15 Reacties
8 maanden geleden
Maak je geen zorgen, ik heb ook Negatief en mijn man positief. Heb 3 gezonde kinderen. Je kan het gewoon laten testen en als de baby een ander bloedgroep heeft dan jou krijg je een prik als het goed is. Heb ik 3x gehad zowel in de zwangerschap als daarna. Nooit geen problemen gehad. Ik hoop dat dit een beetje geruststellend is. Komt echt wel goed ❤️
8 maanden geleden
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de vorige reactie. Hoewel het voor mij ook schrikken was toen ik het voor het eerst hoorde.
In de tijd van nu is er niks aan de hand! Mocht het “gevaarlijk” kunnen worden dan krijg je een prik aan t eind en net na de bevalling🙌.
Hier 2 gezonde kindjes.
8 maanden geleden
Ik heb Rhesus B negatief en moest in 2010 ook een prik en ook na de bevalling. Bij de overige zwangerschappen hoefde dit niet meer ook omdat ze volgens mij nu al kunnen zien welk bloedgroep je babytje heeft. Something like that. In ieder geval niks om je zorgen om te maken. Ik vond het alleen gek dat ik nooit geweten had dat ik deze bloedgroep heb haha
8 maanden geleden
Ik heb ook negatief, krijg met 27 weken een extra test en kan dan eventueel een extra prik krijgen voor de antistoffen. Alleen als de baby een positieve bloedgroep heeft. Liever een prik met anti stoffen dan het kindje kwijt raken omdat mijn lichaam het gaat afstoten
8 maanden geleden
Het is niet gevaarlijk voor het 1e kindje dat je draagt. Maar stel dat je in die zwangerschap antistoffen aanmaakt omdat het een positieve bloedgroep heeft, kan het in volgende zwangerschappen ervoor zorgen dat je lichaam al vroeg gaat vechten tegen het embryootje (als dit ook weer een positieve bloedgroep heeft).
Ik ben o negatief, 2 dochters gekregen met positieve bloedgroep, dus 4 prikken achter de rug.
Tip: vraag of ze hem in de heupspier kunnen zetten, dan voel je het amper, de 1e werd in mijn bovenbeen gezet en dat was echt geen pretje, zoveel last van gehad nog dagen later 😂