19 Reacties

6 maanden geleden

Wij hebben een nimbel draagzak tweedehands weten te bemachtigen! Echt super fijn ding!

6 maanden geleden

Mabe

6 maanden geleden

Het beste met een draagzak is te zoeken naar een draagconsulent bij je in de buurt die genoeg draagzakken om te proberen heeft. Draagzakken zijn net als kleding het zit de ene goed en de ander zit het gewoon echt een stuk minder, het ene merk kan voor de één heerlijk zitten en voor de ander heel vervelend zitten. tegelijkertijd kan een draagconsulent je helpen te leren hoe je goed erg genomisch draagt.

6 maanden geleden

Reactie op Iemand992

Het beste met een draagzak is te zoeken naar een draagconsulent bij je in d ...
Wij hebben er een heel aantal geprobeerd in een babywinkel en daarna tweedehands gekocht. Wij hadden nogal een issue want ik ben 175cm met een korte torso en smalle schouders en mijn man is 200cm met een lange torso en brede schouders dus het was uitdagend om een goeie te vinden!

6 maanden geleden

Hoi hoi! Ikzelf ben best bekend in de draagwereld. Je kan bijv op de site van dragenenzo kijken naar alvast verschillende draagzakken... Ik zou wel eerst een draag consult doen zodat je weet hoe en wat.

6 maanden geleden

Voor een pasgeborene is een draagdoek veel fijner; dat zit zachter en omsluit de baby helemaal. Bijvoorbeeld een tricot slen van Babylonia. Die zijn er vanaf €50 op BOL afhankelijk van je kleurkeuze.

6 maanden geleden

Ik heb de artipoppe en zou niks anders willen, bij mijn eerste kindje veel gebruikt en nog als nieuw. Je zou op vinted kunnen kijken

6 maanden geleden

Voor ons werkt een bykay draagzak heel fijn. Voor de newborn periode gebruikte ik een draagdoek

6 maanden geleden

Isara is ergonomisch echt super 😍 en volgens mij wel betaalbaarder dan artipoppe. Maar inderdaad een draagconsult is echt aan te raden voor je wat aanschaft

6 maanden geleden

Wij hebben altijd de geweven doeken van yaro slings via slingomama gebruikt, uit het draagconsult bleek dat voor ons de fijnste optie

6 maanden geleden

Reactie op NieuweMama13

Wij hebben er een heel aantal geprobeerd in een babywinkel en daarna tweede ...
In babywinkels heb je vaak vooral niet-ergonomische draagzakken hangen. Ik heb zelf bij mijn vorige zoontje (inmiddels 4 jaar en 25 kg) bijna uitsluitend met een geweven draagdoek gedragen, ik was erg zwaar (kledingmaat 58/60) en kon geen goede draagzak vinden die lekker zat. Ben zelf van plan te beginnen dit keer met een rekbare doek, en vervolgens weer geweven draagdoek te pakken, maar wie weet ga ik ook wel voor een zak erbij dit keer (ben 50 kg afgevallen )

6 maanden geleden

Wij hebben de ergobaby, erg fijne draagzak! Ga hem dit keer weer gebruiken en voor in het begin een draagdoek.

6 maanden geleden

Wat fijn al deze reacties! Dankjulliewel, ik ga mij verdiepen in al jullie tips en adviezen 😊

6 maanden geleden

Ik lees mee! Heeft iemand ervaring met een draagzak van Kiddley? Vind ze qua uiterlijk lijken op artipoppe maar veeeel beter geprijsd 😄

6 maanden geleden

Ik heb helemaal in het begin de ergobaby embrace gebruikt. Die is al vanaf newborn geschikt en het is een beetje een kruising tussen een draagdoek en draagzak. Heel zacht en stretchy, maar wel met riempjes in plaats van dat je ‘m zelf moet knopen. De meeste merken zitten eigenlijk pas echt goed vanaf maat 62 zoiets (ook al geven ze anders aan - het kindje “hangt” dan vaak toch een beetje in de zak).

6 maanden geleden

Reactie op Eevee_

Ik heb helemaal in het begin de ergobaby embrace gebruikt. Die is al vanaf ...
De Ergobaby Embrace is inderdaad een hele fijne zachte en omsluitende draagzak, die gebruikte mijn man graag in de newborn fase.

6 maanden geleden

Hier ook een Isara draagzak, na bezoek bij een draagzakwinkel + gratis consult. Ik dacht met een Ergobaby of Tula weg te gaan want die zag ik het vaakst voorbij komen (als ergonomisch, los van de vooral insta bekende artipoppe) maar die bleken toch niet goed te passen. Daarom erg blij met de keuze voor een persoonlijk consult!!! Het verschilt zo per persoon/lengte/lichaamsbouw. Daarnaast in het begin ook gebruik gemaakt van een draagdoek.

6 maanden geleden

Ergobaby is heel fijn en veilig. Ik heb een draagdoek en draagzak. Allebei op Vinted gekocht.

6 maanden geleden

Bykay click Carrier is echt top en paste mijn zoontje nog in tot 2,5 jaar. Toen hij echt een kleine baby was gebruikte ik meer zo’n doek, de bykay wrap deluxe