3 Reacties
4 maanden geleden
Geen ervaring. Maar wel ervaring met kolven zelf. Koop pas een kolf nadat je bent bevallen en niet eerder! Het beste is om erna ook een kolfconsult aan te vragen (als je echt de bv door gaat en kan zetten).
Ik behoedt je hier op een miskoop afhankelijk van welke kolf je zou kopen! Iedere borst is anders, ook of je enkel wilt kolven voor een feestje (lichtere kolf nodig) dan als je fulltime moet kolven (soms geen andeee keus) dan heb je een zwaardere/sterkere nodig! Als je vragen hebt, stuur me dan vooral een berichtje!
4 maanden geleden
Ik heb de Elvie stride 2 kolf en vond deze heel fijn! Maar ik sluit me ook aan bij wat LindyM zegt; schaf er echt pas een aan na je bevalling en doe een kolfconsult! Je zult verbaasd zijn hoeveel verschil je kan voelen tussen kolven en je weet van te voren echt niet wat je prettig vindt. En voor de eerste weken wil je een vaste kolf (die in het stopcontact gaat) vanuit het ziekenhuis omdat die veeeel sterker zijn om het op gang te brengen. Met een elvie ga je dat echt niet redden.
4 maanden geleden
Reactie op Ooievaar1234
Ik heb de Elvie stride 2 kolf en vond deze heel fijn! Maar ik sluit me ook ...
Exact dit! Sla daarnaast alvast 't nummer van de lactatiekundige ibclc uit jouw omgeving op. Er krijgen helaas teveel vrouwen verkeerd advies rondom de bv. Investeer op voorhand liever in een cursus, zoals Teddy Roorda, dan in een kolf vind ik