13 Reacties
2 dagen geleden
Ik heb geen wollen romper van de HEMA, maar wel een truitje en pakje, en die moeten wel echt met de hand uitgewassen worden. Merken die ik over het algemeen wel (op wolwasstand en met wolwasmiddel) in de wasmachine kan doen zijn bijvoorbeeld Unaduna en Joha.
2 dagen geleden
Van de HEMA zijn ze bij mij veranderd in poppenkleertjes. Deze moet je echt met de hand wassen!
2 dagen geleden
Het hangt er vanaf om welke reden je wolletjes wil gebruiken. Volgens mij zijn de meeste wolletjes die je "makkelijk" kan wassen met superwash (chemische behandeling). Onlangs was bij de keuringsdienst van waarden een uitzending over mulesing bij merinowol.
Zelf ben ik wel fan van "goede" wollen rompers zonder superwash. Ik gebruik ze alleen nog niet in de echte newborn periode omdat ons zoontje continu bij het verschonen alles onder plast/poept en ik dus alles met de hand was. Onze oudste draagt de hele winter wollen rompers en andere wollen onderkleding. Ik koop mn dilling 2e hands.
2 dagen geleden
Hier dilling wollen rompers. Waren wel fijn toen mijn newborn moeite had met op temperatuur te blijven. Ze gaan hier in de wolwas in de wasmachine.
2 dagen geleden
Reactie op VroegwijzeHemel337762
Hier dilling wollen rompers. Waren wel fijn toen mijn newborn moeite had me ...
De wasmachine heeft wel een wol / handwas stand
gisteren
Ah thanks voor de reactie over de wollen kleding van de HEMA! Dilling, Joha en Unaduna zijn wel goede merken toch?
gisteren
Reactie op MamavanTuttie
Het hangt er vanaf om welke reden je wolletjes wil gebruiken. Volgens mij z ...
Goede! Kraamzorg raadt het aan omdat ons huis vrij koud is, maar ik maak me zelf ook zorgen over poepen/plassen (doorlekken).. vandaar de wasmachine vraag ;-)
gisteren
Ik ben fan van de merino wollen rompers van dilling voor de winter. Voor de zomer wolzijde!
Overigens ook alle andere wollen items zoals de broekjes en boxpakjes. Gaan qua rek eeuwig mee en vallen lang en slank. Zo kan je kleintje een langere tijd doen met 1 maat. We slaan vaak een maat over! Prettig ook qua prijs馃槈
Ze gaan hier dan de wasmachine in met wolwasmiddel en een wol/zijde programma. Extra lage toerental en temp.
gisteren
Ik heb ze van Unaduna, ook de boxpakjes, heel fijn! Ook heel rekbaar, wel zo prettig met aankleden 馃檪
gisteren
Reactie op Laura19920801
Goede! Kraamzorg raadt het aan omdat ons huis vrij koud is, maar ik maak me ...
Als het je niks uitmaakt verder en dat voor jou de prioriteit heeft, dan kan je kijken naar merken die dus wel superwash hebben. Volgens mij, anderen hier al aangeven, kan je in een wasmachine wassen mits een wolwasprogramma en wolwasmiddel ook bij wolletjes zonder superwash, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.
Voor het vasthouden van warmte raad ik wol zeker aan! De baby ligt veel op ons, maar ons oudere zoontje kan zichzelf slecht warmhouden en heeft dus veel aan zn wolletjes.
7 uur geleden
Wij gebruiken hier dingen van joha, lille barn en dilling wij spoelen het meestal met de hand.