10 Reacties
gisteren
Ja hoor! Newborns maken een hoop gekke geluiden. Hoort er helemaal bij. De ademhaling van die kleintjes is nog niet volledig ontwikkeld waardoor ze soms heel snel ademen, soms langzamer, soms met rare geluiden tussendoor (snurken, piepen, knorren, hikken), en ze kunnen zelfs af en toe even kort stoppen met ademen en daarna weer doorgaan. Allemaal heel normaal.
Ik snap dat dat je wat onzeker maakt, en daar hebben denk ik bijna alle moeders af en toe wel last van (ik die af en toe met mijn hoofd boven het bedje hangt om te checken of de baby nog ademt 馃槀).
Het scheelt wel dat wij nu voor de tweede keer een kleintje hebben, waardoor het allemaal wat bekender is en ik daardoor minder onzeker ben. Ons zoontje van nu 2 deed dit ook en ons baby鈥檛je nu ook weer. Je zal merken dat het in de loop van de weken/maanden beter wordt!
gisteren
Ja heel normaal! Word mogelijk nog wat erger. Bij onze eerste werd ik ook heel onzeker en onrustig en ook echt naar de huisarts en osteopaat geweest. Het was gewoon een kleine dino.
Wat bij ons toen wel hielp was dat ze na drie weken in haar ledikant ging slapen ipv co sleeper en toen was het veel beter.
18 uur geleden
Ja hier ook, niet alleen na voeden helaas 馃槀 Volgens het CB zou het normaal moeten zijn (zolang ze nog een mooie heldere kleur hebben, de borst niet intrekt tijdens het ademen en er voldoende plas/poep luiers zijn).
Mijn dochter van 2 weken klinkt regelmatig hetzelfde als mijn stiefvader met COPD en slaapapneu, dus het is soms even schrikken wat een geluid zo鈥檔 mensje produceert 馃槀
13 uur geleden
Hier hetzelfde! Ik heb inmiddels geleerd er niet meer van te schrikken maar heb er ook even behoorlijk wakker van gelegen!
12 uur geleden
Onze newborn van ruim 2 weken houdt sinds een paar dagen ook kort de adem in. Een soort hoog astma piepje en stopt twee seconden met ademen. De osteopaat vertelde vandaag dat dit reflux is. Wat goed kan kloppen, want onze baby drinkt sinds een paar dagen meer en geeft ook een klein beetje terug. Het maagje moet nog mee groeien en dan zou de reflux minder kunnen worden en het gepiep ook weg gaan.
Het klinkt inderdaad creepy 馃槀