15 Reacties
3 dagen geleden
Tegen mij zijden ze met de thermometer eens proberen?
Hier het zelfde en ook morgen 2 weken oud 🙁
3 dagen geleden
Ooh hier hetzelfde. Eerder deze week 4 dagen zonder ontlasting, nu zitten we ook al op dag 3 😢. Het is zo zielig.
3 dagen geleden
Hier precies het zelfde gehad, maar met thermometer was echt een no go! We zijn overgestapt naar Kruidvat extra Care voeding en na 2 dagen ging het zoveel beter, eindelijk smeuïge poep. Weet niet of je kunstvoeding geeft? Andere overstappen waard!
3 dagen geleden
Reactie op Charlot199209
Hier precies het zelfde gehad, maar met thermometer was echt een no go! We ...
Heb je dit eerst besproken met het CB of arts? Wij overwegen ook over te stappen maar twijfelen of we het eerst moeten bespreken 😅 ook omdat er op de verpakking staat dat het medische dieet voeding is…
3 dagen geleden
Reactie op BetoverendeBoom155649
Heb je dit eerst besproken met het CB of arts? Wij overwegen ook over te st ...
Ja puur omdat het nog in de tweede week was en CB langs kwam. Die deed niet zo spannend hoor, zeiden meteen joh ga iets proberen en begin bij extra care voeding. Ik wilde alleen weten of nutrition of hipp niet beter was, maar CB zei is allemaal Zelfde en zou voor je portemonnee Kruidvat extra care kopen.
Dus zou gewoon overstappen als ik jullie was, bied echt verlichting. Althans hier. En anders bel je morgen even huisarts of CB voor dubbelcheck
3 dagen geleden
Ons zoontje is nu 4 weken oud en had dit ook rond 2 weken. Hij had op zondag met hulp van de thermometer gepoept, daarna 4 dagen later pas weer gepoept (maar ook met de thermometer) en we zijn weer 4 dagen later langs de huisarts gegaan, omdat poepen ook toen alweer een paar dagen niet lukte, terwijl hij er flink last van had. We wilde inderdaad niet steeds ‘helpen’ want dan worden zijn darmpjes lui.. Typisch, maar toen we bij de huisarts zaten had hij net uit zichzelf gepoept, haha.. Wij zijn ook overgestapt op Kruidvat extra care en heb het idee dat het sindsdien wel beter gaat. Al kan dat ook gewoon zijn omdat hij ouder wordt en z’n darmen sterker zijn.. Huisarts gaf nog wel als tip eventueel een theelepeltje zonnebloem olie te geven om alles wat soepeler te maken. Maar ze gaf ook aan dit officieel niet meer te mogen adviseren, omdat het ook juist weer wat meer krampen zou kunnen opleveren. Wij hebben dit uiteindelijk niet meer geprobeerd omdat zijn ontlasting sinds het doktersbezoek steeds beter op gang kwam. Nu heeft hij bijna dagelijks wel een poepbroek.
2 dagen geleden
Reactie op Charlot199209
Ja puur omdat het nog in de tweede week was en CB langs kwam. Die deed niet ...
Thanks! Ik denk dat we het gewoon gaan proberen. Ik zie het advies zoveel voorbij komen, juist ook vanuit het CB. Als het hem helpt z’n stoelgang op gang te laten komen zonder medicatie, is het het proberen waard..
2 dagen geleden
Reactie op BetoverendeBoom155649
Thanks! Ik denk dat we het gewoon gaan proberen. Ik zie het advies zoveel v ...
Zeker! Mijn huisarts schreef meteen lactulose voor en zei extra water bij de fles. Maar extra water werd weer door CB afgeraden en lactulose heeft als bijwerking meer krampjes. Natuurlijk als je niet anders kan, moet je, maar echt even dik een week de nieuwe voeding afwachten deed bij ons al voldoende. Succes ❤️
2 dagen geleden
Ons kindje krijgt ook KV had in de kraamweek 4 dagen geen ontlasting gehad. Volgens de verloskundige viel dat gewoon nog onder normaal en poepen sommige maar 1x in de 2 weken. We hadden 10cc extra water toegevoegd aan de fles, meer mag niet. Ze kreeg in de loop naar de poepluier toe wel wat meer krampjes, maar de poep zag er gewoon goed uit.
Krampjes horen er wel een beetje bij, de darmen zijn nog in ontwikkeling, maar het moet niet zo zijn dat je kindje alsmaar krampjes heeft en de hele dag door hard huilt dan is het wel verstandig om naar een oplossing te zoeken.
Een overstap naar andere voeding moet je wel 2 weken de tijd geven om resultaat te zien, in die 2 weken kan het ook zijn dat krampjes even wat erger worden omdat ze opnieuw moeten wennen.
2 dagen geleden
Hier was orthiflor start bij allebei de kindjes dé oplossing. Binnen 3 dagen normale babypoep. Tijdens de kraamweek bleef ze oplopend heel veel huilen van de pijn, moesten haar continu helpen met poepen. Gelukkig snel verbetering dus ☺️ Misschien het proberen waard? Hier gaf het cb aan dat wisselen van voeding heftiger voor ze is dan starten met een probiotica.
gisteren
Reactie op rgerri
Hier was orthiflor start bij allebei de kindjes dé oplossing. Binnen 3 dage ...
Ik heb dit toevallig net aangeschaft! ik ga hier ook mee starten, want wil geen medicatie vanuit de huisarts en wil ook niet meteen gaan veranderen van voeding want dat kan ook averechts werken. Dank je wel voor de tip!
5 uur geleden
Met vorige kindje ook gehad; naar de osteopaat geweest om te kijken of alles goed zit. Dat heeft toen geholpen. Verder ook de extra care en pro biotica. Vooral met de pro biotica ging het na een paar dagen beter (bactiol druppels zijn makkelijker met bv of orthiflor als je flesjes geeft)