22 Reacties

Ik ben ook 2 weken geleden bevallen met een keizersnede. Mijn herstel gaat soepel. Merk dat ik eind van de dag pijn heb. Er wordt van je verwacht dat je rustig aan hersteld maar als moeder zijnde lukt me dat niet.. je doet al snel het huishouden wat slopend is voor je lichaam.

2 dagen geleden

Ik heb één spoed en een geplande keizersnede gehad. Bij de 2e was ik snel hersteld. Nu sta ik weer voor een geplande keizersnede, maar zie er toch weer tegenop. Wetend wat het is... Het is toch steeds weer een dingetje... Fijn en bemoedigend dat jullie herstel toch goed gaat, geeft mij weer moed♥️

2 dagen geleden

Bijna 2 weken geleden bevallen met geplande keizersnee en het herstel is op en af. Ik merk vooral pijnlijk plaatsen rond de buikspieren , litteken die jeukt enorm. Maar verder probeer ik rustig aan te doen wat eigenlijk moeilijk is met nog een kind in huis 🙈 dus ik doe vooral geen heffen maar verder kan ik in principe alles. 🙂

2 dagen geleden

Ik heb vorige week woensdag een geplande keizersnede gehad. Ik voel me op zich goed maar het is allemaal wel gevoelig. Hebben jullie ook een gedeelte bij jullie wond die gevoelloos is? Bij mij is wss een zenuw doorgesneden.. ben benieuwd of het gevoel nog weer terug komt. Ook voel ik boven in mijn buik een blauwe plek achtig iets. Volgens de kraamzorg zat hier de aanhechting van de baarmoeder . Ik dacht dat het mijn buikspieren waren🤭. Wel heb ik sinds de bevalling snachts een hele trage hartslag. Mijn apple watch geeft elke nacht wel een aantal keer een melding dat mijn hartslag lager komt dan 40spm 🫣 dat voelt wel gek…

2 dagen geleden

Reactie op MamavanRens21

Ik heb vorige week woensdag een geplande keizersnede gehad. Ik voel me op z ...
De huid rondom het litteken/de wond blijft vaak lang (6-12 maanden) gevoelloos en dof aanvoelen. Dat is normaal. Herstelt vanzelf!

Reactie op Ooievaar1234

De huid rondom het litteken/de wond blijft vaak lang (6-12 maanden) gevoell ...
Ah ook verder het hele gebied onder het litteken? Dat is namelijk bij mij het geval

Reactie op MamavanRens21

Ah ook verder het hele gebied onder het litteken? Dat is namelijk bij mij h ...
Ik bedoel dan van het litteken tot aan de venusheuvel

gisteren

Ik ben vorige week vrijdag bevallen. Herstel valt mee, als ik niet teveel wil doen... Vandaag voor het eerst naar beneden gegaan, dat viel wel tegen! Dus de volgende poging doe ik pas over een paar dagen.

gisteren

Reactie op MamavanRens21

Ik bedoel dan van het litteken tot aan de venusheuvel
Ja dat is normaal:) (wel irritant gevoel). Maar bij twijfel kan je altijd even de gyn bellen om het na te vragen.

Reactie op Ooievaar1234

Ja dat is normaal:) (wel irritant gevoel). Maar bij twijfel kan je altijd e ...
Thanks! Als dit vaker voorkomt dan ben ik er wel content mee☺️

gisteren

Ik heb 2 weken geleden een onverwachte keizersnede gehad na een lange zit met weeën en niet verder komen dan 6 cm ontsluiting. De keizersnede vond ik spannend en een gek idee dat mijn buik open gesneden zou worden. Na dat ik weer gevoel kreeg in mijn onder lichaam, mocht ik na een paar uurtjes proberen te lopen, dit ging gelijk heel goed. Niet veel later mocht ik al douchen en was mijn catete verwijderd omdat ik ook al weer kon plassen. De dag erna mochten we naar huis, eind van de ochtend. Ik voelde mij al aardig goed en kon me rustig bewegen. Een paar dagen later was ik al aardig soepel en kon mij zo goed als normaal weer bewegen. Ik kon makkelijk te trap op en af en overeind komen ging ook erg soepel.. Nu 2 hele weken verder kan ik al een wandeling maken van een half uur, 3 kwartier. Ik heb geen pijn aan de wond en het geneest heel mooi. Ook was het aardig blauw, dit is ook bijna weg, de eerste dagen voelde de wond soms wat trekkerig maar echt pijn heb ik niet gehad. Het valt mij echt heel erg mee en had nooit verwacht dat ik zo snel al "normaal" kon bewegen. De 2e dag na thuiskomst wilde ik al naar beneden en even op de bank zitten, zo gezegd zo gedaan. Ik heb totaal niet het gevoel dat ik een keizersnede heb gehad, heel bizar. Ik geef borstvoeding en dit kwam ook meteen na de operatie al op gang en de baby dronk meteen heel goed, ook dit had ik heel anders verwacht.

gisteren

Reactie op SHBX

Ik heb 2 weken geleden een onverwachte keizersnede gehad na een lange zit m ...
Wauw, dit klinkt echt geweldig! Hoop dat het bij mij ook zo mag gaan komende week 🤞🏻 Na mijn eerste keizersnede (oktober 23) echt wel pijn gehad de eerste 72 u, werd daarna ook wel beter. Met name darmkramp en ontlasting gaf veel pijn. Dus die forlax (macrogol) zakjes heb ik nu preventief in huis en ga ik paar dagen van te voren mee starten en de eerste dagen na de keizersnede gebruiken. Ik hoop zo dat het nu een betere ervaring wordt qua pijn!

gisteren

Reactie op Ooievaar1234

Wauw, dit klinkt echt geweldig! Hoop dat het bij mij ook zo mag gaan komend ...
Ik hoop het ook voor je! Ik merk idd wel met plassen poepen dat het wat trok, maar niet vervelend en nu ook steeds minder.. Lees idd wel meer dat je last kan krijgen van de darmen. Fijn dat je die zakjes hebt, hopelijk mag dat goed werken. Denk dat het elke keer weer een hele andere ervaring is. En in mijn geval best geluk dat het zo mag gaan, vind ik. Ik zou willen dat dat bij iedereen zo is. Wanneer heb je de keizersnede? Ik gun je een goede en fijne ervaring met niet al teveel pijn🍀🍀

gisteren

Ik heb 4 keizersnedes gehad en moet zeggen de laatste 2 waren echt appeltje eitje... 3 uur na me keizersnede is me katheter verwijderd en stond ik onder de douche, volgende morgen weer gedoucht en mochten we naar huis. Nu 14 dagen later ben ik pijn vrij, doe alles weer zelf zoals wassen,strijken en koken. Maar de doktoren zeggen wel dat dit echt uitzonderlijk is en dat ik nog steeds moet oppassen ivm toch buikoperatie

gisteren

Hi meiden! Hier bijna 2 weken geleden een keizersnede gehad en vanavond ineens helderrood bloedverlies na best een periode bruinverlies. Is dit normaal? Het is niet meer dan een maandverband vol, maar toch... Vind het zo raar dat het nu ineens komt

gisteren

Mijn keizersnede was afgelopen donderdag avond. Vandaag op zaterdag ochtend mocht ik weer naar huis. Het valt mij toch wel tegen want je doet heel veel met buikspieren. Ik heb een eengezinswoning en liep vandaag rustig de trap op maar lig nu toch weer plat op bed. Kan helaas mijn vriend niet veel helpen in deze tijd!

20 uur geleden

Reactie op xsorayaa

Hi meiden! Hier bijna 2 weken geleden een keizersnede gehad en vanavond ine ...
Was je vandaag actiever dan eerder?

19 uur geleden

Reactie op Judith SJ S

Was je vandaag actiever dan eerder?
Ja, dat denk ik wel? Meer aan de wandel geweest misschien in huis en minder rust gepakt

17 uur geleden

Reactie op xsorayaa

Ja, dat denk ik wel? Meer aan de wandel geweest misschien in huis en minder ...
Dan zou dat best de oorzaak kunnen zijn. Daar waarschuwde mijn kraamzorg in ieder geval voor. Maar bij twijfel kan je de verloskundige bellen, ze zijn tot 6 weken na geboorte nog verantwoordelijk!

16 uur geleden

Ik ben oprecht blij te lezen dat ik niet de enige ben die het niet rustig aan kan doen ivm huishouden en nog een kindje, Ik voelde me erg schuldig en was bang dat ik te hard ben gegaan afgelopen week (nu 1 week geleden bevallen dmv keizersnede) en er later de vruchten van pluk. Gister 1 op 1 geweest met onze andere dochter even klein rondje kerstmarkt, was dit slim? Neeee genoot de kleine meid? Ja enorm en daar doe je het voor, vandaag weer rustig aan 🎄🥰