24 Reacties
4 maanden geleden
H&M valt groot en wijder. Hema valt goed op maat en smal. Wibra en Zeeman goed op maat.
4 maanden geleden
Primark valt kleiner uit, zeeman valt op maat maar is wel snel te klein. Hier valt wibra vaak nog iets te groot uit & de hm op maat.
4 maanden geleden
Hema: broeken vallen groot, shirts vallen vrij goed op maat
Name it: op maat
H&m: groot en de verhoudingen kloppen vaak niet (smalle dochter)
Noppies: valt kleiner / smal, sluit wel mooi aan
Quapi: valt wat ruim
Z8: op maat
Next: valt groter uit
Zeeman: verschilt per kledingitem, meestal wel aardig op maat
4 maanden geleden
Reactie op SorVD
Grappig om te lezen, ik vind H&M leggings bijv. vaak klein vallen, maar ...
Ja het kan zoveel verschillend per kind zie ik, is altijd een puzzel 😜
4 maanden geleden
Ik zou niet teveel van 1 merkje aanschaffen. Het ligt heel erg aan de bouw van je kindje.
Ik kan hier wel zeggen dat bijv. Noppies smal valt, maar misschien is dat juist wat jouw kindje straks nodig heeft, of je kindje heeft lekker veel babyvetjes en dan is de kleding van H&M juist weer fijn.
4 maanden geleden
Zeeman wisselt erg per item maar vaak wel op maat
H&M valt hier groter en vaak iets wijder, rompers juist weer iets smaller
C&A valt hier een volledige maat kleiner (dus maat 56 is eigenlijk maat 50)
HEMA valt hier wat ruimer maar kan daardoor wel super lang met alles doen, ben erg fan van de rompers (zeker in de sale kopen)
NEXT valt flink wat groter uit, vaak 1 maat te groot hier
Dochter zit net boven de middellijn qua groei (zo rond de +1)
4 maanden geleden
Wibra valt hier klein, vooral de rompers, zeeman broekjes zijn voor onze spekkie vaak ook te smal en in de lengte juist goed
4 maanden geleden
Reactie op miniDino03
Wibra valt hier klein, vooral de rompers, zeeman broekjes zijn voor onze sp ...
Babystyling valt wel goes
4 maanden geleden
Mijn ervaring is dat: Zeeman valt klein, H&M valt groot. Hema normaal, Hema vind ik vaak het meest stretch en flexibel achtig waardoor ze het echt lang aan kunnen, het groeit mee. Bij sommige duurdere merken vind ik dat juist niet, Noppies bijvoorbeeld: ziet er leuk uit, maar past altijd maar een hele korte periode. Je hebt dan zoveel meer aan een fijn elastisch broekje van Hema waarvan je eerst de pijpen bijvoorbeeld nog om kan slaan. Ik heb weleens extra geld uitgeven aan een mooi setje van Noppies in maat 56, maar beide dochtertjes konden het denk ik niet vaker dan 2 of 3 keer aan, daarna was het alweer te klein. Dat soort dingen koop ik dus echt niet meer.
4 maanden geleden
Bij schattigebabykleertjes.nl staat er bij de merken die ze verkopen hoe het over het algemeen valt. Heel fijn!
Zelf vindt ik de zeeman, noppies baby, dirkje klein vallen.
Hema is wisselend hebben soms kledingstukken met lange mouwen die dan wel in verhouding korter vallen...
Ik ben dol op name it. Dit wisselt ook wel. Shirt vindt ik vaak groter valler maar broekjes (vooral leggings) vaak op maat.
H en M valt over het algemeen groot hier.
Feetje valt hier perfect op maat. Ben zo dol op feetje! Wel wat duurder maar goede kwaliteit en ziet er altijd comfortabel uit.
4 maanden geleden
Prenatal, hema en h&m vallen hier vrij groot. Zeeman, wibra, zara, primark en c&a vallen op maat. Noppies valt kleiner. Rompers van de zeeman vallen een maat kleiner. Ben echt fan van de rompers van de hema. Mijn zoon is heel smal maar wel lang.
4 maanden geleden
Klein: Noppies, Z8, Zeeman
Middel: Hema, Zara, prenatal
Groot: H en m, Namw it