266 Reacties
3 maanden geleden
Hoi, ik ben nu 27 weken en 3 dagen. Wel controles gehad, maar nooit gehoord wat het gewicht is. Vanavond hebben we toevallig een pretecho, kan je zoiets dan vragen? Of moet dat echt opgemeten worden? Was benieuwd hoe dat bij jou is gebeurd.
3 maanden geleden
Laatste meting was vorige week... Baby 1 werd geschat op 1290 gram
Baby 2 werd geschat op 1150 gram.
Ik was toen 28 weken zwanger ☺️
3 maanden geleden
Ik had vorige week een afspraak met 26w3d en toen was de kleine 967 gram en dat was prima netjes rond het gemiddelde
3 maanden geleden
Gewicht weet ik nu niet, heb wel met 27+3 te horen gekregen dat onze baby P80 is.
3 maanden geleden
Hoe meten ze dat?
Heb dat bij vorige zwangerschap en nu ook nog niet gehoord.
3 maanden geleden
Reactie op mamavanleon
Hoe meten ze dat?
Heb dat bij vorige zwangerschap en nu ook nog niet gehoor ...
Ze meten dit niet, maar het is een schatting. Volgens mij op basis van de zaken die wel meetbaar zijn (dus lengte beentjes, hoofdomtrek en omtrek van het buikje).
Bij mij klopte er bij mijn vorige twee zoontjes helemaal niets van het gewicht op basis van de metingen. Gelukkig maar, want ze werden groot en zwaar geschat, terwijl ze uiteindelijk allebei heel gemiddeld waren. Op het laatst heeft mijn verloskundige met de hand gevoeld en de schatting die zij toen maakte klopte wel.
3 maanden geleden
Met 28+4 groei echo gehad, hij wordt geschat op 1500 gr.
Kleine zit op de bovenlijn qua groei😊
3 maanden geleden
Reactie op Eevee_
Ze meten dit niet, maar het is een schatting. Volgens mij op basis van de z ...
Ah zo! Hoor idd vaker dat de schattingen niet kloppen.
3 maanden geleden
Ik ben 24 weken en ik heb werkelijk geen idee hoeveel mn kindje weegt. Bij controles meten ze mn bloeddruk en luisteren naar het hartje. Meer niet😕
3 maanden geleden
Reactie op BeminnelijkeCyclaam437686
Ik ben 24 weken en ik heb werkelijk geen idee hoeveel mn kindje weegt. Bij ...
Ja ik ben voor de 3e keer zwanger bij mij is het nog niet benoemd, alleen bij de laatste echo en dat is dan een schatting. Het enige wat ze tegen mij zeggen dat ze groeit volgens het gemiddelde. Zit ik dan bij zo een rare praktijk 🙈
Denk dat ze het dan benoemen bij mensen die extra echo's hebben ?
Bij mij doen ze alleen bloeddruk, hartje luisteren, aan buik voelen en buik opmeten 😅
3 maanden geleden
Reactie op Bemmy2024
Ja ik ben voor de 3e keer zwanger bij mij is het nog niet benoemd, alleen b ...
Ik heb er naar gevraagd bij de pretecho, bij de groeiecho kan je het ook vragen. Ze melden het niet standaard. Bij gewone controles heb ik ook bloeddruk, hartje luisteren en buik voelen en opmeten.
Sommige verloskundige praktijken doen standaard groeiecho’s en niet specifiek met een medische reden.
3 maanden geleden
Gister met 27+4 ca. 1500 gram. P99 🥲. Hij loopt twee weken voor… maar goed, de familie van mama zijn lange mensen (mannen langer dan 2 meter), dusja 🤣