266 Reacties

3 maanden geleden

Hoi, ik ben nu 27 weken en 3 dagen. Wel controles gehad, maar nooit gehoord wat het gewicht is. Vanavond hebben we toevallig een pretecho, kan je zoiets dan vragen? Of moet dat echt opgemeten worden? Was benieuwd hoe dat bij jou is gebeurd.

3 maanden geleden

Ik weet de laatste 2 getallen niet meer maar 13?? Gram bij 27+6. Het wordt weer een flinke jongen 😅 (dit keer geen zwangerschapsdiabetes, vorige zwangerschap wel, toen zoontje geboren 39+1 met 5015 gram🫣🤭)

3 maanden geleden

Laatste meting was vorige week... Baby 1 werd geschat op 1290 gram Baby 2 werd geschat op 1150 gram. Ik was toen 28 weken zwanger ☺️

3 maanden geleden

Ik had vorige week een afspraak met 26w3d en toen was de kleine 967 gram en dat was prima netjes rond het gemiddelde

3 maanden geleden

Toevallig afgelopen maandag een 3d echo gehad en gevraagd naar zijn gewicht op een termijn van 25+1. Hij woog toen een hele keurige 801 gram 🩵

3 maanden geleden

Gewicht weet ik nu niet, heb wel met 27+3 te horen gekregen dat onze baby P80 is.

3 maanden geleden

Met 26 weken 920 gram :)

3 maanden geleden

Hoe meten ze dat? Heb dat bij vorige zwangerschap en nu ook nog niet gehoord.

3 maanden geleden

Met 28 weken 1 256 kg

3 maanden geleden

Reactie op mamavanleon

Hoe meten ze dat? Heb dat bij vorige zwangerschap en nu ook nog niet gehoor ...
Ze meten dit niet, maar het is een schatting. Volgens mij op basis van de zaken die wel meetbaar zijn (dus lengte beentjes, hoofdomtrek en omtrek van het buikje). Bij mij klopte er bij mijn vorige twee zoontjes helemaal niets van het gewicht op basis van de metingen. Gelukkig maar, want ze werden groot en zwaar geschat, terwijl ze uiteindelijk allebei heel gemiddeld waren. Op het laatst heeft mijn verloskundige met de hand gevoeld en de schatting die zij toen maakte klopte wel.

3 maanden geleden

Met 28 weken 1261 gram

3 maanden geleden

Met 28+4 groei echo gehad, hij wordt geschat op 1500 gr. Kleine zit op de bovenlijn qua groei😊

3 maanden geleden

Reactie op Eevee_

Ze meten dit niet, maar het is een schatting. Volgens mij op basis van de z ...
Ah zo! Hoor idd vaker dat de schattingen niet kloppen.

3 maanden geleden

Ik ben 24 weken en ik heb werkelijk geen idee hoeveel mn kindje weegt. Bij controles meten ze mn bloeddruk en luisteren naar het hartje. Meer niet😕

3 maanden geleden

Met 28+2 woog hij 1281, P57 😬

3 maanden geleden

Reactie op BeminnelijkeCyclaam437686

Ik ben 24 weken en ik heb werkelijk geen idee hoeveel mn kindje weegt. Bij ...
Nou inderdaad ik zit me af te vragen hoe je dit weet? Bij mijn 20 weken echo kreeg ik te horen 'mooi gemiddeld kindje' ennu heb ik geen idee

3 maanden geleden

Reactie op BeminnelijkeCyclaam437686

Ik ben 24 weken en ik heb werkelijk geen idee hoeveel mn kindje weegt. Bij ...
Ja ik ben voor de 3e keer zwanger bij mij is het nog niet benoemd, alleen bij de laatste echo en dat is dan een schatting. Het enige wat ze tegen mij zeggen dat ze groeit volgens het gemiddelde. Zit ik dan bij zo een rare praktijk 🙈 Denk dat ze het dan benoemen bij mensen die extra echo's hebben ? Bij mij doen ze alleen bloeddruk, hartje luisteren, aan buik voelen en buik opmeten 😅

3 maanden geleden

Reactie op Bemmy2024

Ja ik ben voor de 3e keer zwanger bij mij is het nog niet benoemd, alleen b ...
Ik heb er naar gevraagd bij de pretecho, bij de groeiecho kan je het ook vragen. Ze melden het niet standaard. Bij gewone controles heb ik ook bloeddruk, hartje luisteren en buik voelen en opmeten. Sommige verloskundige praktijken doen standaard groeiecho’s en niet specifiek met een medische reden.

3 maanden geleden

Gister met 27+4 ca. 1500 gram. P99 🥲. Hij loopt twee weken voor… maar goed, de familie van mama zijn lange mensen (mannen langer dan 2 meter), dusja 🤣

3 maanden geleden

Reactie op R01B

Ik heb er naar gevraagd bij de pretecho, bij de groeiecho kan je het ook vr ...
Bij mij hebben ze het nog nooit echt gezegd, maar je kan het bij onze praktijk zelf lezen als je meekijkt op het scherm waar ze de metingen invoeren.