12 Reacties

gisteren

tegenwoordig rekent de kinderarts anders, er is een formule. Gewicht x 150 : aantalvoedingen ( 3,5 x 150 : 7 = 75cc per voeding) je zit dus met 80 goed. Zolang hij maar aankomt, en bij twijfel zou ik de verloskundige bellen of consultatiebureau
Komt hij goed bij of niet? Je zegt dat hij nu ongeveer 3,5 kilo is maar wat was zijn geboortegewicht? Daar zou ik meer op varen
Ik zou je zeker niet te druk maken. Kijk vooral naar je kindje. Is ze tevreden na de voeding? Heeft ze goede plas en poepluiers? Onze dochter heeft zeker 14 dgn nodig gehad om terug op geboorte gewicht te komen en daar is niks mis mee. De ene baby drinkt meer dan de andere en ook per dag per moment kan het verschillen. Onze dochter is even zwaar en drinkt heel wisselend. De ene keer 60 cc de andere keer 80 cc. Zolang ze verder rustig in gewicht aankomt is er niks aan de hand. 100cc is echt veel voor zo'n kleintje. De maag van de baby kan de hoeveelheid helemaal nog niet aan.

gisteren

Reactie op ChantalCarolina

Komt hij goed bij of niet? Je zegt dat hij nu ongeveer 3,5 kilo is maar wat ...
Hij woog 3378 gram bij geboorte, was ruim 200 gram afgevallen in de 1e 24 uur. Daarna stabiel en weer stijgen vanaf dag 2. Hij zit nu wel boven geboortegewicht denk ik (dinsdag voor het laatst gewogen en was toen 3,30 kg). Morgen komt het CB langs voor intake en dan wordt hij weer gewogen. Dus dan weten we weer meer.. maar ik zit zo met die hoeveelheid in mn maag.. Hij oogt verder tevreden en slaapt goed en als we op verzoek voeden is hij vaak wel alerter tijdens de voeding.

gisteren

Ik lees dat morgen het CB binnen langskomt, heb het er dan even met hun over daar zijn ze voor. Vertel er ook bij waarom het je onzeker maakt.

Reactie op Ooievaar1234

Hij woog 3378 gram bij geboorte, was ruim 200 gram afgevallen in de 1e 24 u ...
Dit klinkt heel normaal wat je verteld. Ook die 200 gram afvallen na de geboorte is normaal en niet zorgelijk helemaal niet nu dat hij al op zijn geboortegewicht zit. Ik snap dat je je zorg maakt ook ivm je eerdere ervaring. Maar je doet het goed! Fijn als je morgen weer kunt wegen. Maar ook hierbij kan het verschillen met de vorige weging afhankelijk van het moment van wegen (met een lege of volle maag, na ontlasting of een flinke plasluier). Het kan zo 50 tot 100 gram schelen in een weging. Dus schrik niet te veel als het toch wat tegen valt. Je kunt beter gewicht monitoren over een wat langere tijd (ca 3 a 4 dagen dan iedere dag of om de dag).
Kijk naar wat je kindje op kan. Mijn kleine meid is aankomende woensdag 7 weken en drinkt sinds gisteren 100cc om dat ze meer gewoon nog niet op kon. Ze geven het echt aan als ze meer honger beginnen te krijgen.

gisteren

Onze dochter is vandaag ook 11 dagen oud en krijgt ook 7 voedingen per dag van 90 + 3 schepjes kv. Deze drinkt ze wel leeg. Bij ons zit de onzekerheid er juist in of we nu al weer omhoog moeten. Ik lees vaak dat 120 vrij hoog is voor 11 dagen oud dus wij houden nu de 90 aan zolang ze hier tevreden mee blijft en bespreken met het CB zodra zij langs komen of we omhoog moeten. Ik denk dat je qua voeding en 80 echt prima zit zolang je zoontje hier tevreden mee is.

gisteren

Onze dochter is morgen 2 weken en zij drinkt hooguit 60/70 en dan 7 voedingen. Ze heeft wel elke verschoning plas luiers en poept ook meerdere keren per dag. Morgen komt CB hier op huisbezoek om te wegen en prikken voor RS virus dus ga even vragen of zij te weinig binnenkrijgt.

12 uur geleden

De groei van je kindje is het belangrijkste. Groeit hij goed, dan zegt dat meer dan bepaalde ‘richtlijnen.’ Mijn dochter heeft het juist andersom: ze at volgens de richtlijnen te veel. Maar haar groei verloopt zo goed en elke baby is anders. Ook elke professional geeft een ander advies. Waar de ene ons zegt dat dit prima en normaal is zegt de ander dat het aan de hoge kant is.

6 uur geleden

Zoals verwacht zit onze zoon nu op 3,5 kg. Dus hij groeit wel goed door. Alleen de voedingen gaan wel echt moeizaam (duurt 30 minuten en moeten hem regelmatig wakker maken tussendoor en trucjes doen om hem te laten drinken; niet heel fijn en ontspannen). Ze gaf aan dat 60 cc wel het minimale is met 7 voedingen per dag, liefst 80 cc. 100 cc was wel wat veel, dus dat laten we nu gewoon los. Ons zoontje meldt zich niet echt voor een voeding, dus ze gaat dat nog even met de arts bespreken. Verder voor nu geen gekke dingen te zien aan hem (plast en poept goed, groeit goed). Dus voor nu deze richtlijn maar aanhouden.. Al blijf ik me er wel onzeker over voelen 😢

5 uur geleden

Reactie op Bemmy2024

Onze dochter is morgen 2 weken en zij drinkt hooguit 60/70 en dan 7 voeding ...
Ben ook benieuwd wat het CB bij jullie hierover gezegd heeft?