325 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben nu bijna 24 weken en ben nog geen 4 kilo aangekomen. Iedereen is verschillend. Kan nog genoeg bij komen nu. Ik heb 2 jaar geleden wel een maagverkleining gehad dus ik ben heel benieuwd hoe het zometeen allemaal gaat zijn.
4 maanden geleden
Hier tot nu toe ongeveer 3 kilo (24.3 weken), maar ik was in het eerste trimester denk ik 2 kilo afgevallen en ik heb ook overgewicht. Merk nu wel dat het er op lijkt dat er nu wekelijks wel sneller wat bij komt, maar dat kan ook komen doordat ik vakantie had. Tot nu toe niet ontevreden over in ieder geval! Ik probeer het ook wel los te laten. Zolang die kleine goed groeit en ik me goed voel, zal het wel goed zitten.
4 maanden geleden
Ik heb me toevallig net gewogen, ik ben precies +7kg nu🙈 ben 24+1 vandaag. Heb nu ook wel 3 weken vakantie dus we zijn wat meer uit eten etc, relaxen meer en mijn buik is ook echt gegroeid afgelopen 2 weken. Maar +7kg schrik ik wel beetje van, 10 dagen terug was het +5.5kg.
4 maanden geleden
Ik ben al bijna 10 kg aangekomen 🙈 Gelukkig herken ik het inmiddels van mijn andere zwangerschappen: ik kwam steeds 20-25 kg aan, waarvan er na de kraamweek nog ongeveer 5 bleef zitten. Zo’n 2 kg verdween vanzelf in de maanden daarna en er bleef steeds 3 kg hangen. Dus blijkbaar is die vrij hoge gewichtstoename normaal voor mij.
Deze zwangerschap is de laatste, dus hierna ga ik die resterende kilo’s proberen weg te werken 😊
4 maanden geleden
Ik maar 0,4 kg aangekomen en dat zou wat vocht kunnen zijn, want een paar dagen geleden zat ik net onder aankomen en heb naast de hitte 2 heftige dagen gehad, gisteren lekke band en eergisteren ketting van fiets af... Ben nu 23+4. Ik ben ruim een jaar geleden geopereerd aan een gbp. En val nog steeds licht af. Dus vandaar niet echt aangekomen. Baby schopt en groeit goed😄 hoop dat ik na mijn bevalling minder dan 100 kg mag wegen (al is dit geen vereiste natuurlijk) ik eet nu in mijn zwangerschap lekker wat ik wil (wel ook gezond en volgens zwangerschapsregels) en maak me minder druk om suikers en vetten, die heeft mijn kindje ook nodig.
4 maanden geleden
Ik ben nu 25 weken en 1kg zwaarder dan voor m'n zwangerschap. Ik ben in de eerste maanden wat afgevallen en nu eindelijk iets aangekomen. De verloskundige zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, zolang het maar stijgend is (hoe langzaam ook). Ik had voor m'n zwangerschap trouwens jaren een bmi van net geen 20, dus had verwacht veel meer aan te komen. Maar is dus wel ok.
4 maanden geleden
Ik ben in eerste instantie 4 kilo afgevallen. Met 19 weken zat ik weer op mijn start gewicht. Nu 2 weken later ben ik ineens 3 kg aangekomen. Ik weet dat het er allemaal bijhoort, maar zo snel 3 kilo heb ik wel even moeite mee.
4 maanden geleden
21 weken en 7 kilo, maar wel zwanger van een (twee-eiige) tweeling. Internet zegt dat tussen de 14 en 24 kilo aankomen in je totale tweeling zwangerschap dan normaal is dus ik denk dat dat vrij netjes is?
4 maanden geleden
Reactie op Eevee_
Ik ben al bijna 10 kg aangekomen 🙈 Gelukkig herken ik het inmiddels van mi ...
Zo fijn om dit er ook tussen te lezen…. Ik was afgevallen in het eerste trimester en ben nu rond de 8 kilo aangekomen. Het is mijn eerste zwangerschap dus fijn om te lezen dat dit ook normaal is!
4 maanden geleden
Ik was vorige week 7 kilo aangekomen (bijna 23 weken). Daarna niet meer gewogen.
4 maanden geleden
Reactie op Linda G.
Zo fijn om dit er ook tussen te lezen…. Ik was afgevallen in het eerste tri ...
Zeker fijn om te lezen! Het is natuurlijk ook vocht, extra bloed etc. Ik ben 24+3 en ook 8kg, er is vrij snel 4kg bijgekomen. Ik sport nog 4 keer per week en eet over het algemeen gezond. Moet zeggen dat ik het ook alleen bij m’n buik zie, niet op andere plekken 😇
4 maanden geleden
Ik vind dit schema wel fijn als richting, maar het is voor iedereen anders natuurlijk 😊

4 maanden geleden
Ik ben nu bijna 24 weken en nog geen 2,5 kilo aangekomen ten opzichte van gewicht bij aanvang zwangerschap. Denk door wat minder eetlust dan normaal.