8 Reacties

7 maanden geleden

Wat ontzettend rot dat je bloedverlies hebt. In de meeste gevallen zal dit op jouw termijn goed uitpakken. Heb je je verloskundige gesproken? Het blijft mij namelijk verbazen hoe verschillend elke verloskundige hiermee omgaat, zelfs binnen 1 praktijk. Ik had in januari bij bijna 11 weken zwangerschap licht bloedverlies (begon savonds en de volgende ochtend ook een beetje op het toiletpapier). Mijn vriend stond erop om te bellen, anders had ik het niet eens gedaan omdat ik zo vaak lees dat je dan toch het advies krijgt om te wachten. Maar toch, we mochten een uur later meteen langskomen voor een extra echo. Nooit verwacht, want 3 dagen later stond de termijnecho gepland. Helaas kregen wij slecht nieuws, en in de meeste gevallen zal na een goed eerste echo een beetje bloedverlies echt niet duiden op een miskraam. De kans is zo ontzettend klein na een goede vitaliteitsecho. Ik zeg dit dus niet om je zorgen groter te maken. Ik verbaas mij gewoon ontzettend over dat hier niet echt 1 beleid in lijkt te zijn. Bij twijfel, verloskundige bellen!

7 maanden geleden

Ik zou toch nog even een keer bellen en extra je zorgen uiten

7 maanden geleden

Hey! Ik van het weekend enorm veel bloed verloren met stolsels, geen buikpijn. 9 weken en een beetje zwanger. Verloskundige gebeld en die gaf aan niet veel te kunnen doen, kon of een (beginnende) miskraam zijn of enkel een bloeding . Ik moest maandag opnieuw bellen om een controle echo in te plannen. Ik zag het zelf allemaal niet rooskleurig in en dacht dat we het kindje verloren waren. De echo liet echter een bewegend baby'tje zien met een kloppend hartje. Ze zagen oud bloed in m'n baarmoeder zitten, vergelijkbaar met een blauwe plek volgens de verloskundige. Niks om me zorgen over te maken werd ons verteld. Enorm geschrokken, maar vertrouw op dat het goed is.

7 maanden geleden

Reactie op Daantje4321

Wat ontzettend rot dat je bloedverlies hebt. In de meeste gevallen zal dit ...
Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels wel al 3 echo's gehad waarop een sterk kloppend hartje te zien was gelukkig! Maar ik heb toch maar even voor de zekerheid de verloskundige bericht om te kijken of we de echo van vrijdag naar voren kunnen schuiven.

7 maanden geleden

Reactie op BijzondereSchildpad305138

Hey! Ik van het weekend enorm veel bloed verloren met stolsels, geen buikpi ...
Heel fijn om dit te lezen en super fijn voor jullie dat alles nog goed zit! 馃グ

7 maanden geleden

Hoi TS, hoe gaat het nu? Goede echo gehad?

6 maanden geleden

Reactie op Daantje4321

Hoi TS, hoe gaat het nu? Goede echo gehad?
Hii, sorry ik had je berichtje niet gezien.. Alles was gelukkig goed! Vandaag geslachtsecho inmiddels gehad en het is een jongen 馃┑

6 maanden geleden

Reactie op GeestigeSchildpad124427

Hii, sorry ik had je berichtje niet gezien.. Alles was gelukkig goed! Vanda ...
Ontzettend fijn! 馃挋