16 Reacties

Hoi, ik heb er ook last van gehad. Mijn verloskundige adviseerde canesten gyno zowel creme als de capsule was toegestaan!

4 maanden geleden

Reactie op OnverschrokkenPegasus969917

Hoi, ik heb er ook last van gehad. Mijn verloskundige adviseerde canesten g ...
Ook voor bacteriële Vaginose? Ik dacht dat canasten alleen voor schimmelinfectie was…. Overigens zeggen ze geen probiotica en zo min mogelijk eraan te doen. Daardoor erg bang om überhaupt een capsule in te brengen. Maar wel een hele goede tip als het ook werkt voor vaginose….
Oh excuses te snel gelezen! Ik had inderdaad een schimmelinfectie

4 maanden geleden

Canesten gyno hebben ze ook voor bacteriële vaginose. Ik heb dat tijdens mijn vorige zwangerschap zelf voorgesteld aan de huisarts en die zij toen dat dat prima was om te gebruiken. Was toen daarna bij mij ook weg. https://www.canesten.nl/canesten-gyno-balance-capsule?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=922112395&gbraid=0AAAAADbk90u7CKPlqoDCgb32LIFhba_aN&gclid=Cj0KCQjw18bEBhCBARIsAKuAFEYdhf3mHoFtV4O6BPP_y51lH63OeqjVGhf5X5a36hjgHPreJ8HUwK4aAialEALw_wcB

4 maanden geleden

Reactie op Loes94

Canesten gyno hebben ze ook voor bacteriële vaginose. Ik heb dat tijdens mi ...
Ook wel eens behandeld geweest met antibiotica? Of was het bij jou echt eenmalig en toen dit gebruikt?

4 maanden geleden

Hi! Vervelend dat HA en gynaecoloog je niet echt verder helpen. Heb je het al eens laten testen door een swab af te nemen en naar het lab te sturen? Zo niet, dan is dat wel de moeite waard en zou ik daarop aandringen bij je HA. Ik heb zelf namelijk klachten die lijken op een schimmelinfectie maar de test wees uit dat daarvan geen sprake is, maar van een lichte overgroei van bacteriën (maar dus geen BV zoals ik het begrijp). Daarin konden ze ook zien dat de bacterie die schadelijk is voor het ongeboren kind niet aanwezig is. Kennelijk maakt het dus uit om welke bacterie het gaat, dus in die zin wel de moeite waard om te testen. Als tip van de HA kreeg ik mee om normaflor tabletten te gebruiken. Die waren steeds uitverkocht dus ik gebruik nu multi gyn en wacht af of dat werkt. Mocht dat niet helpen dan raadde de HA aan om inderdaad antibiotica te nemen (hoewel dus niet per se nodig voor veiligheid van de baby, maar om de hinderlijke klachten voor mezelf op te lossen). Hopelijk heb je hier iets aan. Succes!

4 maanden geleden

Reactie op WijzeRivier322231

Hi! Vervelend dat HA en gynaecoloog je niet echt verder helpen. Heb je het ...
Ik denk dat ik nu 3/4 keer een swab heb gedaan en tot nu toe constant positief heb op Bacteriële Vaginose. Ik heb vanochtend nog contact gehad met de gynaecoloog en die geeft nogmaals aan dat dit niet schadelijk is voor de baby alleen vervelend is voor mij. Overigens met mijn klachten nu denkt ze dat ik een schimmelinfectie heb en ze willen daar niet weer een swab voor doen. Weet je toevallig ook welke bacterie dat is die wel schadelijk is? Ik twijfel nu om dan toch zoals de gynaecoloog aanraad een canasten gyno capsule in te brengen vanavond. Ik slik ook nog steeds Davitamon compleet zwanger. Bedankt voor je berichtje! 😊

4 maanden geleden

Reactie op R01B

Ik denk dat ik nu 3/4 keer een swab heb gedaan en tot nu toe constant posit ...
Ik heb even gekeken in de uitslag en daar zag ik de term "Beta-haemolytische streptococcen" voorbij komen (dat die dus niet zijn aangetoond). En daarover zegt AI dit (zie foto), dus dat moet 'm wel zijn!

4 maanden geleden

Reactie op WijzeRivier322231

Ik heb even gekeken in de uitslag en daar zag ik de term "Beta-haemolytisch ...
Ik ben aan het begin helaas ook positief getest op streptokokken B. Ook behandeld en dat is zoals het nu lijkt weg en stabiel. Alleen verplicht bevallen in het ziekenhuis met 2 zakken antibiotica. Doordat ik daarvoor antibiotica heb gekregen kreeg ik daarna dus vaginose…. Denk toch vanavond maar even een canasten inbrengen…. Alsnog wil gynaecoloog niks doen aan de vaginose met klem geen antibiotica.

4 maanden geleden

Ik ben ook al mijn hele zwangerschap aan het aanknoeien met schimmels en bacteriën. Het lijkt elkaar af te wisselen. Ik heb verschillende cremes/capsules gebruikt, maar het lijkt mij ook niet chill om dit 9 maanden te blijven smeren. Ik loop nu thuis zoveel mogelijk zonder ondergoed (onder een jurk oid) en was het meermaal daags met een schone natte washand. En heb stevig katoen ondergoed gekocht voor buitenshuis. Het is nu wel op zijn rustigs. Ik durf alleen nog geen s*ks te hebben met mn vriend, want dan lijkt alle ellende iedere keer opnieuw te beginnen..

4 maanden geleden

Reactie op marriemk

Ik ben ook al mijn hele zwangerschap aan het aanknoeien met schimmels en ba ...
Ja echt verschrikkelijk zeg. Ik heb zelfs een soa test moeten doen omdat ze dachten dat het daaraan kon liggen. Nou was ook géén soa. Ik draag overdag echt graag katoen ondergoed met katoenen inlegkruisje, de ene dag is echt erger dan de ander. Ik zou gisteravond een capsule inbrengen maar toch niet gedaan. Ik hoop gewoon dat het weer vanzelf wat weg trekt maarja ‘hoop’ ik maak me het meeste zorgen over wat je leest over Bacteriële vaginose tijdens zwangerschap. Dat met seks kan ik heel erg begrijpen, dat sla ik ook over. Ik ben behandeld geweest met antibiotica voor mijn Vaginose en dat leek echt te werken en toen kreeg ik inwendig onderzoek bij de verloskundige en alle ellende begon weer van vooraf aan. Bedankt voor je bericht, er zijn niet veel die erover praten/ hetzelfde meemaken.

4 maanden geleden

Reactie op R01B

Ja echt verschrikkelijk zeg. Ik heb zelfs een soa test moeten doen omdat z ...
Wat ontzettend naar zeg. Ik herken wat je zegt hoor, hoop iedere keer dat het een fase is en dat het de volgende week voorbij is. Heb helaas die week nog niet gevonden 😅 Sterkte ermee in ieder geval en hopelijk komt het voor ons beide snel in balans! 🍀

4 maanden geleden

Reactie op marriemk

Wat ontzettend naar zeg. Ik herken wat je zegt hoor, hoop iedere keer dat h ...
Echt ontzettend bedankt voor het delen van jouw ervaring. We blijven positief. Als ons kindje maar gezond komt maakt het allemaal niet uit 😊

4 maanden geleden

Ik heb het een paar weken geleden ook gehad! Ik heb via gynaecoloog 1 vaginale zetpil gekregen en daarna werd het al gauw minder. Dit is trouwens veilig te gebruiken als je het met je vingers inbrengt zo is mij gezegd en de echo’s erna waren de baby’s ook nog heel gelukkig! Sws is het hebben niet schadelijk voor de baby’s enkel wanneer je zoubevallen is mij verteld

4 maanden geleden

Reactie op R.oos93

Ik heb het een paar weken geleden ook gehad! Ik heb via gynaecoloog 1 vagin ...
Was dit voor een vaginale schimmel? Of voor Vaginose? Ik heb vannacht een canasten gyno ingebracht ook met goedkeuring van de gynaecoloog omdat ik toch ook dacht nu een schimmel bij mijn vaginose te hebben. Ik merkt toch dat ik er erg stress van heb en het me niet lekker zit. Inwendig inbrengen ging niet geheel soepel maar wel wijsvinger diep ingebracht. Maar toch wel een geïrriteerd gevoel inwendig. Ik heb woensdag een afspraak staan bij de gynaecoloog maar weet niet hoe veel zin het heeft aangezien ze mijn Vaginose niet willen behandelen en ik me juist zorgen maak om de risico’s die je leest.

4 maanden geleden

Volgens mij schimmel, maar ze hebben niks vast gesteld. Heb verteld waar ik last van had en toen kreeg ik het voor geschreven