13 Reacties

Is het alleen vandaag? Of meerdere dagen? Het kan namelijk ook zijn dat hij een regeldag heeft 💙

Reactie op DutchieDuchess

Is het alleen vandaag? Of meerdere dagen? Het kan namelijk ook zijn dat hij ...
Dit speelt dus nu eigenlijk al 2 dagen..🥲

gisteren

Rond dag tien zitten wel de regeldagen inderdaad. Aan de borst drinken kost over het algemeen meer kracht dan uit de fles, zou je een kleiner speentje kunnen gebruiken zodat hij meer moeite moet doen?

Reactie op DappereHorizon922174

Dit speelt dus nu eigenlijk al 2 dagen..🥲
Ik zou toch nog even afwachten. Kan het alsnog wel zijn. Moet wel eerlijk bekennen dat onze zoon hetzelfde doet. Wij voeden alleen niet bij, omdat ik aan zijn gewicht kan zien dat hij voldoende binnen krijg. Ik leg hem vaak gewoon aan wanneer hij er om vraagt. Vaak is het meer de zuigbehoefte dan daadwerkelijk het honger zijn. Als het echt even niet gaat en ik bied een speen aan en zie dat hij dan niet jankerig of jammerig wordt, weet ik dat het niets met eten te maken heeft namelijk.

Ik zou toch nog even afwachten. Kan het alsnog wel zijn. Moet wel eerlijk ...
Dat is heel fijn om te zien! Onze zoon is een dysmateur; dus we vinden het ook spannend om te zien of hij blijft aankomen. (Paar dagen geleden zag dat er goed uit) Onze kleine heeft wel continue z’n vingertjes in z’n mond; en ziet er ook echt hongerig uit waardoor de speen hem niks doet na een paar minuutjes.

Dat is heel fijn om te zien! Onze zoon is een dysmateur; dus we vinden het ...
Snap het goed hoor. 💙 Die van ons viel heel veel af in het begin en was hier ook de vraag van bied mijn borstvoeding wel voldoende voedingsstoffen aan. Het is gewoon onzeker als je niet weet hoeveel hij eruit haalt. 1 ding is wel zeker. Regeldagen zijn niet beperkt tot 24 uur. Kan soms wel 3 dagen duren. Dus misschien heeft die kleine gewoon even behoefte aan meer. Scheelt wel met je borsten kan je niet overvoeden. En je kleine zal de nabijheid ook wel fijn vinden. Voelt het voor jou ook goed om te doen? Snap dat de overgang groot kan zijn van volledig kolven naar live voeden?

10 uur geleden

Dit heeft mijn zoontje van 2.5 weken ook. Kolf nog eigenlijk fulltime en dan 1-2 keer per dag aanleggen om te oefenen. Hij drinkt na 2x20 min nog zo 60cc op… heb vooraf al gezegd niet fulltime te willen gaan kolven. Weet niet hoe lang ik het nog ga proberen 😅

10 uur geleden

Dat is heel fijn om te zien! Onze zoon is een dysmateur; dus we vinden het ...
Helpt het om vaker aan te leggen? Mijn dochter kwam de eerste dagen om de 1,5 uur. Ik gaf haar vanaf half 7 ‘s avonds fles om voor de nacht meer verzadigd te zijn (afgekolfd wel). Ze is nu ruim 3 weken en dinsdag 30/12 is de uitgerekende datum. Ik merk nu sinds een dag dat ze sterker en meer drinkt zelf uit de borst. Geef het tijd, ze moeten even even oefenen. Bij ons moest ze een minimale intake va 310 cc hebben met 2400 gram gewicht, dan mocht ze zonder sonde. Zolang je zoon groeit en wel tevreden is gaat het goed. Hoeveel weegt hij nu?

7 uur geleden

Reactie op snoeltje91

Dit heeft mijn zoontje van 2.5 weken ook. Kolf nog eigenlijk fulltime en da ...
Ieder moment dat je het wel doet is meegenomen voor je kleintje. Wat niet gaat gaat niet, dus jezelf ook niet teveel druk op leggen! Je doet wat je kan, maar aub niet ten kosten van jezelf 💙 Ik merk sinds ik volledig live bv geef na 2 ween (duurde ongeveer 1,5 week voordat hij echt goed wilde groeien) dat het een stuk makkelijker gaat allemaal en dat hoor ik meer. Leg vooral niet teveel druk op jezelf. Wat niet gaat gaat niet en alles wat je wel hebt kunnen doen is voor je kleine een goeie start geweest..😘

5 uur geleden

Ieder moment dat je het wel doet is meegenomen voor je kleintje. Wat niet g ...
Hee! Mijn dochter is zondag dysmatuur geboren. Ze is ook afgevallen en moest daardoor in het zkh blijven. Heb fulltime gekolft en na een keizersnede was dat bijna niet haalbaar. Vanaf vandaag begonnen met live voeden. Hoe doe jij het ? Ik moet haar om de 3 uur aanleggen (tenzij ze eerder komt) en dan liefst 20min aan 1 borst en die ander zo lang als ze wil maar vaak is ze dan al wel verzadigd. Vind het moeilijk dat je niet weet of ze voldoende heeft.

4 uur geleden

Reactie op mamavanleon

Hee! Mijn dochter is zondag dysmatuur geboren. Ze is ook afgevallen en moes ...
Heeyy. Wat heftig joh! Dat lijkt mij zwaar als je herstel ook zo pittig is. Beterschap voor jou ook in ieder geval. Hopelijk komt je kleine meid gauw aan! Ik moest ook volledig kolven tot we zeker wisten dat er in ieder geval genoeg melk en dikke melk aanwezig was voor hem. Want hij bleef afvallen en op gegeven moment stopte dat, maar kwam hij alsnog niet aan. Hij is donderdag 4-12 geboren. Maandag 15-12 was mijn laatste kolfdag en ook gelijk niet meer gekolfd erna. Toen heb ik de weegschaal gehad van mijn verloskundige om zijn gewicht in de gaten te houden. Ik deed bij ieder huiltje en hongersignaal hem gelijk aangeleggen en als hij niet kwam, dan inderdaad nooit langer dan 3 uur ertussen. Hier was het advies om 1 borst volledig aan te bieden, als hij daarna nog niet verzadigd is de ander aan te bieden. Zoals de kraamzorg het zei: borst 1 is het voorgerecht en hoofdgerecht, borst 2 is het toetje. Wat je zou kunnen doen als je uiteindelijk thuis bent en de rust hebt: voor en na elke voeding wegen voor 24-48 uur. Dan zie je wat je kleintje ongeveer binnen krijgt. Dit is niet helemaal waterdicht, dus daarom de langere periode zodat je een beetje het gemiddelde eruit kan halen, omdat ze niet elke voeding hetzelfde binnen krijgt. En dat dan in combinatie met het kijken naar je kleine. Koppelt ze telkens af, zijn haar vuistjes ontspannen, valt ze in slaap. Vertrouw ook op je lichaam. Tijdens kolven haal je eruit wat kan, maar een baby haalt uit je borst wat hij/zij nodig heeft. Stuur je een dikke knuffel 💙💕

3 uur geleden

Heeyy. Wat heftig joh! Dat lijkt mij zwaar als je herstel ook zo pittig is. ...
Bedankt voor je uitgebreide berichtje, heel fijn🥰 Ik heb idd een babyweegschaal besteld zodat mijn vertrouwen kan groeien.