14 Reacties

Is ze op haar geboortegewicht of in de buurt van? Ik heb een jongentje van 4 december en die mag ik in de nacht sowieso om de 4 uur voeden terwijl hij nog niet eens op geboortegewicht is. Als hij dat is mag ik hem zelfs op zijn verzoek gaan voeden in de nacht.
Krijgt ze borst of flesvoeding? Mijn meisje is overigens ook van 1-12!

gisteren

Wij geven 7 voedingen, snachts op verzoek. Om 23u maken we hem wakker en dan komt hij vaak tussen 3u en 4u, en daarna om 8u of hij moet zich eerder melden. Hij zit nog niet op zijn geboortegewicht, maar kraamhulp en verloskundige gaven aan dat we snachts op verzoek mochten doen. Hij is op 2 dec geboren met 36+2. En hij drinkt tussen de 60 en 80cc per keer.

gisteren

Elke 4 uur is toch sowieso gewoon oké? Zolang je om de 3-4 uur voedt op verzoek zit je goed

gisteren

Reactie op lies5678

Elke 4 uur is toch sowieso gewoon oké? Zolang je om de 3-4 uur voedt op ve ...
Of voedt op verzoek* bedoelde ik😅

gisteren

Vorige week donderdag 4-12 is ons zoontje met 39+2 via geplande keizersnee geboren. Vanaf dag 1 moesten wij om de 3 uur voeden en in de nacht (tussen 12 en 6) om de 4 uur of op verzoek natuurlijk, maar na 1 week mochten we van de kraamzorg stoppen met om de 4 uur in de nacht en over gaan op voeden op verzoek 's nachts. Dan zetten we de wekker voor 6 uur 's ochtends, er zijn nu al 2 nachten geweest dat hij ons niet heeft wakker gemaakt. Ik geef borst voeding en heb een goede productie en hij drinkt ook goed, dus voor ons werkt dit. Gisteren is het consultatie bureau langs geweest en "helaas" moet hij nog iets meer aankomen voordat we over mogen gaan op iedere 4 uur voeden overdag.
Ons dochtertje is van 15/11, hebben de kraamweek heel netjes overdag om de 3 uur gevoed en ‘s nachts mochten we vrij snel naar max 6 uur ertussen. Nu voeden we ‘s nachts echt op verzoek, en overdag maken we haar wel echt na 4/4,5uur wakker. Anders krijgt ze te weinig binnen😅 Drinkt nu 5 voedingen van 90+3, maar nooit helemaal op

gisteren

Ze krijgt flesvoeding, snachts komt ze soms 1x en anders pas na 6 uur.. overdag om de 4 uur maak ik haar wakker.. ze is nog niet helemaal op geboorte gewicht

gisteren

Afgelopen maandag laat in de avond is onze dochter geboren. Ze krijgt borstvoeding en weigert vanaf het begin al, wanneer ze er zelf geen zin in heeft. Ik bied het na 4 uur wel aan.. maar zij bepaald. Ze is al 110gr aangekomen sinds 3 dagen dus ik mag blijven volgen wat zij wil.. soms is dat 2 uur, soms 5

gisteren

Ik zou haar wel echt wakker maken als ze nog niet op geboortegewicht is.. ze mogen er maximaal 2 weken overdoen om op hun geboortegwicht te komen. Niet wakker worden en zoveel slapen kan ook een teken zijn van stille ondervoeding.

17 uur geleden

Wij maken onze baby inderdaad wakker als ze niet zelf binnen 3 à 4 uur komt. Als ze nog slaapt, dan verschonen we haar eerst (wordt ze wakker van) en dan wil ze meestal wel drinken. Deze week komt het consultatiebureau, als die zegt dat het goed is en ze op haar geboortegewicht is, gaan we over op voeden op verzoek

16 uur geleden

Reactie op MamaLars

Wij geven 7 voedingen, snachts op verzoek. Om 23u maken we hem wakker en da ...
Hier voeden we ook om de 3 uur. Lukas is van 1 december en geboren met 36+1. 'S nachts laten we er 1x 4 uurtjes tussen zitten, dus na de laatste voeding van 00:00. Ik geef nu gekolfde melk via de fles omdat dit hem minder energie kost dan live aan de borst drinken en hij drinkt ook tussen de 60-90 (soms zelfs 100 ml)!

10 uur geleden

Hier een baby van een week oud en om de 3 uur is voor hem veel te snel op elkaar, hij krijgt nu 50 cc of gewoon borstvoeding om de 4 uur en zelf dan moeten we hem wakker maken. In de nacht laten we hem lekker gaan en komt hij vanzelf als hij trek heeft. Meestal zit er in de nacht tussen de 5 en 6,5 uur tussen zijn fles

1 uur geleden

Hier van 27-11. Overdag om de 3 uur voeding. Laatste fles krijgt ze om 00.00 en doorslapen tot 0600. En dan komt ze pas weer om 10.00. En daarna om 3 uur